Gå til innhold

Sommer jobb til 14 åring?


mad2003

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gikk med Norpost!

 

ALDRI IGJEN!

 

 

 

Luselønn alt for lang rute. tok 50 min å sortere reklamen. på vinteren er det et helvette når ruta de består av 2km oppoverbakker!

Meldte faktisk Nordpost til LO her om dagen grunnet luselønn. Regnet ut at en gjennomsnittsperson over 18 år (som ikke har fått jobb med å dele ut i blokker), tjener ca 30 kroner per time, mens de under 18 tjente ca 25 kr per time.

 

Dette fikk jeg svar om at dessverre var helt lovlig fordi det ikke er tariffbefestet lønn hos dem, og de kan i teorien gi ned til 50 øre per dag i lønn :scared:

 

Nordpost er et firma som tjener gode penger på å utnytte barn og ungdom som ikke vet bedre. De er rett og slett en skam.

Lenke til kommentar
Og skal komentere alt. ergo: du har lite fritid som sitter å korektur leser alt du ser!

 

Så du er FAN av rettskrivning? lol...

 

Jeg er Fan av fotball jeg da...

Før du får deg jobb må du lære deg å ikke ta alt bokstavelig, og ha litt selvironi.

 

Dessuten tror jeg du er altfor seint ute. Det er lurest å begynne å spørre etter jul. Du kan også ta kontakt med aetat .

Lenke til kommentar
Gikk med Norpost!

 

ALDRI IGJEN!

 

 

 

Luselønn alt for lang rute. tok 50 min å sortere reklamen. på vinteren er det et helvette når ruta de består av 2km oppoverbakker!

Meldte faktisk Nordpost til LO her om dagen grunnet luselønn. Regnet ut at en gjennomsnittsperson over 18 år (som ikke har fått jobb med å dele ut i blokker), tjener ca 30 kroner per time, mens de under 18 tjente ca 25 kr per time.

 

Dette fikk jeg svar om at dessverre var helt lovlig fordi det ikke er tariffbefestet lønn hos dem, og de kan i teorien gi ned til 50 øre per dag i lønn :scared:

 

Nordpost er et firma som tjener gode penger på å utnytte barn og ungdom som ikke vet bedre. De er rett og slett en skam.

Problemet er jo at noen faktisk er så "dumme" at de sier ja til en sånn lønn. Noen vet jo kort og godt ikke bedre. Men skulle jo tro at mor og far hadde sagt noe når poden kommer hjem og skryter over den fantasktiske timelønnen som han/hun mottar?

 

Men så legne at noen faktisk er villige til å jobbe for 25 kr. timen så blir jo ikke problemet borte heller.

 

Dine rettigheter hentet fra lo siden sider. Det sto jo ikke noe om min. lønn. Men jeg så heller ikke så godt etter.

 

Sånn da var det tid for frokost. :w00t:

Lenke til kommentar
Gikk med Norpost!

 

ALDRI IGJEN!

 

 

 

Luselønn alt for lang rute. tok 50 min å sortere reklamen. på vinteren er det et helvette når ruta de består av 2km oppoverbakker!

Vet. Venninnen min og jeg slet ræva oss og leverte i en fuckings trillebår for luselønn. Føler oss fortsatt brukt den dag i dag. :cry:

Lenke til kommentar
Gikk med Norpost!

 

ALDRI IGJEN!

 

 

 

Luselønn alt for lang rute. tok 50 min å sortere reklamen. på vinteren er det et helvette når ruta de består av 2km oppoverbakker!

Meldte faktisk Nordpost til LO her om dagen grunnet luselønn. Regnet ut at en gjennomsnittsperson over 18 år (som ikke har fått jobb med å dele ut i blokker), tjener ca 30 kroner per time, mens de under 18 tjente ca 25 kr per time.

 

Dette fikk jeg svar om at dessverre var helt lovlig fordi det ikke er tariffbefestet lønn hos dem, og de kan i teorien gi ned til 50 øre per dag i lønn :scared:

 

Nordpost er et firma som tjener gode penger på å utnytte barn og ungdom som ikke vet bedre. De er rett og slett en skam.

Problemet er jo at noen faktisk er så "dumme" at de sier ja til en sånn lønn. Noen vet jo kort og godt ikke bedre. Men skulle jo tro at mor og far hadde sagt noe når poden kommer hjem og skryter over den fantasktiske timelønnen som han/hun mottar?

 

Men så legne at noen faktisk er villige til å jobbe for 25 kr. timen så blir jo ikke problemet borte heller.

 

Dine rettigheter hentet fra lo siden sider. Det sto jo ikke noe om min. lønn. Men jeg så heller ikke så godt etter.

 

Sånn da var det tid for frokost. :w00t:

Minimumslønn er ikke lovfestet i norge. Det er forsåvidt bra, for da må man være med i fagbevegelsen for å få det. Det er fagbevegelsen som vil ha det på den måten.

 

Alle bør være fagorganisert! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du hadde funnet en liten til middels stor gård hadde du vært sikret malerjobb til neste sommer, der er stort sett alltid MYE å beise/male.

Her hjemme er det ihvertfall aldri mangle på sånt arbeid, bare i fjor brukte vi 120l beis og beis er DYRT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...