enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) HAH, har 762MB i min Skal det være så skal det være. Har selvfølgelig ingen ledningstumper liggende for voltmoddianga mi da, men jeg fant den gamle thermaltake kjølern (socket A) min med en ganske stille vifte. Tenkte jeg skulle prøve den Har ikke noe større kjøler enn den 60mm greia som sitter p, og gidder egentlig ikke bruke penger på denne maskinen heller. edit, den var faktisk 40 mm Endret 27. juni 2004 av enden Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 knegg.. jeg kan ha SDram og SIMM på mitt Socket 7 HK, men ikke samtidig.. Akkurat nå står den trofaste K6-2 500 @ 550 med 192mb SDRAM og støver ned :/ EDit: Her er jo herligheten: http://www17.tomshardware.com/motherboard/...socket7-20.html gi til meg? Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Det er jo en gull server Min kjørte w2k og SQL server og så ut til å storkose seg med 300MHz CPU Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Du kan få den inkl. kasse med PSU for en _meget_ billig penge. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 uten at jeg skal si om dette har noen som helst innvirkning på nytteverdien til prosessoren, ser jeg at en liten del av keramikktoppen av knukket av?! Kan legge ut bilder dersom det skulle være til interesse for noen. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Er ikke interresert i å betale noe for en pc akkurat nå! Jeg holder på å skaffe meg en server hos alle i familien som har adsl! Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 hmm, how to volmodde en CPU vifte? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 hmm, how to volmodde en CPU vifte? Sette en regulerbar motstand på? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hva med å sette på en motstand på +12v til vifta, eller så kan du sa kan du ta 5v fra molex kontakten og lodde på + ledningen til vifta.. Har ikke gjort dette men kom faktisk bare til å tenke på det!! Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Har nettopp dyttet inn en "ny" CPU i servern min. Byttet ut en 300MHz K6-2 med en 500MHz. Problemet er at maskinen ikke reagerer på oppgraderingen. Hovedkortet er så gammelt at man må fysisk til verks for å justere FSB og jeg har selvfølgelig ingen manual med jumperkart. Ifølge google er det chaintech som har produsert hovedkortet, men alle spor etter socket 7 er borte fra hjemesiden deres. Noen som har noen kloke ord? Jeg er faktisk i samme situason som deg. Finner ikke driverne til Et gammelt HK med socket 7 Det er et Chaintec 5Rxxx Husker ikke de siste tallene/bokstavene men det er en AMD K-6 Cpu på den. Det er ALI M1541 brikke sett på det.. Link Hvor mye vil jeg hente ved å klokke cpu og fsb? Med tanke på å oppgradere kjøleren så er den høyere i midten enn på kantene (AMD k-6 sin overflate er nedsunket i cpu!!) Dette gjør at utvalget av kjølere blir sterkt redusert og er redd for at jeg ikke kan får tak i noen.. (med tanke på overklokking..da) Men først og fremst trenger jeg driverne til det. Mest til lydkortet fordi jeg ikke finner de. Ligger de på 98cd-en?? Endret 27. juni 2004 av CorVette Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Sette en regulerbar motstand på? Regulerbar motstand er for pingler og de uten brannslokningsaparat Har et annet problem nå - det ser ikke ut til at jeg klarer å voltmodde en kabinettviste en gang. Ingen av viftene mine vil starte, selv med 12V fra molex. Å molex-modde CPU vifta vet jeg ikke om er så smart da jeg ikke aner hvordan hk/BIOS reagerer på å ikke ha noe kontakt på CPU Fan kontakten Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Regulerbar motstand er for pingler og de uten brannslokningsaparat Har et annet problem nå - det ser ikke ut til at jeg klarer å voltmodde en kabinettviste en gang. Ingen av viftene mine vil starte, selv med 12V fra molex. Å molex-modde CPU vifta vet jeg ikke om er så smart da jeg ikke aner hvordan hk/BIOS reagerer på å ikke ha noe kontakt på CPU Fan kontakten Hmmm, høres ut som du har tatt knekken på 12v fra PSU. Ta et voltmeter og sett + ledningen i +12v molex kontakten og - ledningen i jord i molex kontakten. Start PSU og mål spenningen.. Fjør det samme med 5v og. Finner du ingen 12v der så sliter du litt Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 byttet ledning og det hjalp litt. CPU-vifta ble dessverre ikke bedre på 7V, og ville ikke i det hele tatt på 5V Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 byttet ledning og det hjalp litt. CPU-vifta ble dessverre ikke bedre på 7V, og ville ikke i det hele tatt på 5V Finn en annen vifte.. biltema har jo 40mm såm bråker da, men de skal jo være stille på 5-7 volt mener jeg.. Har en 60mm fra biltema og den bråker litt på 12v, men på 5 og 7v så er den lydløs Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 åssen funker delta vifter på 5-7volt? Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Hovedkortet var i alle fall ikke glad i å starte uten kontakt på CPU Fan, så hvis jeg skal molex-modde CPU-vifta så har jeg et problem der. Høres ut som om motstand er tingen allikevel, men det har jeg selvfølgelig ikke tilgang på... Målet er jo å gjøre dette gratis Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 åssen funker delta vifter på 5-7volt? Starter helt ned på 0,12V her(60mm) Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hovedkortet var i alle fall ikke glad i å starte uten kontakt på CPU Fan, så hvis jeg skal molex-modde CPU-vifta så har jeg et problem der. Høres ut som om motstand er tingen allikevel, men det har jeg selvfølgelig ikke tilgang på... Målet er jo å gjøre dette gratis Du klipper bare av + ledningen, ikke alle kablene! Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Den ble for avansert for meg Som det store elektogeniet vet jeg ikke hvilken som er + engang jeg Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Den ble for avansert for meg Som det store elektogeniet vet jeg ikke hvilken som er + engang jeg Skal forklare det engang til: HK har som vanlig 3 kontakter som Cpu vifta er koblet til. Du ska ta + lednigen fra vifta (pleier å være rød) og lodde 5v fra moles på den.. enklere kan det ikke bli... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå