enden Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Har nettopp dyttet inn en "ny" CPU i servern min. Byttet ut en 300MHz K6-2 med en 500MHz. Problemet er at maskinen ikke reagerer på oppgraderingen. Hovedkortet er så gammelt at man må fysisk til verks for å justere FSB og jeg har selvfølgelig ingen manual med jumperkart. Ifølge google er det chaintech som har produsert hovedkortet, men alle spor etter socket 7 er borte fra hjemesiden deres. Noen som har noen kloke ord? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Bruksanvisning her. Seriøst 2. linken på google. Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 søkte faktis førs, men så kun en annen side hos chaintech med en pentium verjon Takker og bukker Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 noen som har noen formening om det er nødvendig med vifte på en K6-2 500MHz? 300MHz-en fantes ikke varm, og denne kjører jo på samme volt Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Du kan jo være litt rå og kjøre åpent kabinett, og ta av vifta mens maskina er på. og hvis den blir for varm setter du den bare fort på igjen. litt scary, men jeg vet ikke så mye om sånne "gamle" cpuu'er Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 hehe, det er en mulighet ja, men dette er serveren min, så jeg vil helst ikke risikere mer nedetid enn strengt nødvendig. La være å fjerne vifta sier dere da. Problemet er bare t kontoret mitt fungerer som gjesterom når svigers er på besøk, og dama tvinger meg til å skru av servern pga "bråket". Med unntak av en 12dB i PSU er det kun CPU-vifta som ikke er støyfri. Det morsommme med slike gamle bokser er at man kan leke seg litt mer med moddingen. Harddisken er f.kes pakket inn i en gammel strømkabel jeg hadde liggende og er nå helt støyfri Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Har du prøvd Speedfan? funker det på gamle HK? Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Vet ikke engang om kortet har temp-sensorer jeg edit; speedfan lister ikke opp hk som kompatibelt (for en overraskelse ) Endret 27. juni 2004 av enden Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 P3 cpu'er kan man iallefall kjøre uten vifte! Jeg har en P3 650mhz jeg ikke har vifte på! Er jo bare å ta av vifta og ta en torture test elns og kjenne på ribba om den blir veldig varm! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Trenger null vifte på en PIII 500 MHz.........believe me..............:-) Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 skulle bare hatt et program som klarte å måle temperaturen. Noen som vet om noe, eller om det i det hele tatt finnes sensorer på dette kortet? Alt jeg vet om er hardware doctor til abit-kort Hvor varm kan en K6 bli før den begynner å mistrives? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Regner med at det er som vanlige cpuer! fra 50-70° Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Vifta på min K6-2 500 kjører på 5V. Kjørte en torture test uten vifte, og den ble ganske varm etterhvert. Nå står den og svirrer under en dyne ( bråkete harddisk) og har ikke hatt noe nedetid p.g.a. hardware enda det til tider har vært oppimot 30 grader på rommet. Fjerner jeg strømmen til harddisken, så hører man ikke at maskinen kjører. Etter hva jeg har lest, så tåler K6-2 cpuene varme på opptil 80 grader. Edit: Og desverre. Er ingen temp sensor overhode på hovedkortet mitt (Freetech P5F93), og trur ikke det ble vanlig før en liten stund etter at socket 7 forsvant (finnes dog på noen få hovedkort, se i manualen). Endret 27. juni 2004 av pc-killer1317 Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 K6-2 500 krever nok vifte ja... Har en slik en selv, bruker en 80mm vifte på 5volt. Dog klokka til 550, maks på hovedkort Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Du får nok ikke målt temp på et såpass gammelt hk... Jeg hadde en dell-maskin med 700mhz p3 før, fantes ikke temp.-sensor på den... Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 hmm, siden CPU-en sitter rett bak en vifteplass forran lurer jeg på om jeg skal voltmodde en 80 mm til å trekke inn litt luft der, og voltmodde CPU vifta litt så den ikke bråker lenger Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 røkka nettop ut vifta til p4 1.8 @ 2.4 cpuen min! skal se hvor lenge jeg kan ha den uten vifte Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 THG review: http://www17.tomshardware.com/motherboard/...socket7-08.html HVA?! Ingen SIMM-slotter? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 hmm, siden CPU-en sitter rett bak en vifteplass forran lurer jeg på om jeg skal voltmodde en 80 mm til å trekke inn litt luft der, og voltmodde CPU vifta litt så den ikke bråker lenger ikkje dumt... Ha ei litt stor kjøleribbe på, så trenger du sansynligvis veldig lite luftgjennomstrømming for at den skal holde... K6 CPUane laga aldri vanvittige mengder varme Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) knegg.. jeg kan ha SDram og SIMM på mitt Socket 7 HK, men ikke samtidig.. Akkurat nå står den trofaste K6-2 500 @ 550 med 192mb SDRAM og støver ned :/ EDit: Her er jo herligheten: http://www17.tomshardware.com/motherboard/...socket7-20.html Endret 27. juni 2004 av Pinnella Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå