runeovrebo Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 hadde ikkje det vært noe. vann leder jo vekk varme mye bedre en luft. så kvifor ikkje ha radiatoren nede i vanntanken. må ha stor vanntank då!!! Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Fordi da må du igjen ha noe som avkjøler vannet i vanntanken.. tenk litt før du sier noe slikt. Det er jo ikke uten grunn at det er vifter som avkjøler radiatoren, det kommer ny luft hele tiden, men vist du skal bruke vann til å avkjøle radiatoren må du ha en til radiator for å avkjøle vannet i vanntanken som igjen avkjøler radiatoren som avkjøler eventuelt cpu`en.. Kanskje litt komplisert sagt men bare les det et par ganger så skjønner du sikkert hva jeg mener. no offence (er det slik offence skrives...hmm) Lenke til kommentar
Klienten Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Eneste muligheten for å avkjøle radiator er å legge denne i rennende vann :smile: Det ville nok funket ganske godt. Men det ville kostet en god del å la vannet renne så lenge du har på pc. Men ta lsangen fra naboen eller noe sånt. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Som nevnt, å la radiator ligge i rennende vann er eneste gode løsningen. Men da har vi vel komt like langt ? Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Quote: On 2002-04-19 12:12, Klienten skrev:Eneste muligheten for å avkjøle radiator er å legge denne i rennende vann :smile: Det ville nok funket ganske godt. Men det ville kostet en god del å la vannet renne så lenge du har på pc. Men ta lsangen fra naboen eller noe sånt. Svært kult hvis naboen skal vaske bilen når du har satt maskinen til jobbing for mange timer Hvem får brent cpu? Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 jeg har hatt erfaring med at tempen på pu går under kasse tempen. Derfor kunne d vært en ide å bruke vannkjølt radiator før cpu, men vanlig radiator før tanken. Skrue tar sikkert på seg jobben med å teste dette (håper jeg). Ikke for å være slem mot Skrue, men jeg tror at klarer det heeellt supert,men jeg skjønner hvis du ikke vil ta på deg jobben. Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 hehe, jeg er aktiv i dag :smile: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 "du bruker vannet som kommer ut fra radiatoren til å kjøle ned radiatoren" Vet ikke helt om det er intelligensen eller formuleringsevnen som svikter her? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Dette blir bare jallaprek. sorry for uttrykket. :smile: det er ikke noe vits aa lage en en radiator som kjoler ned en annen radiator som igjen kjoler ned deb forrige radiatoren....bla bla bla..... Vel dette er saa mye at jeg har gaatt i surr... Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Quote: On 2002-04-19 15:33, Arachnid skrev:hehe, jeg er aktiv i dag :smile: dette kunne faktisk ha fugert, men bare med to radiatorer (eller flere) : hvis vannet blir pumpa gjennom en radiator flere ganger ville det blitt kalder, men hvis vannet blir kjølt ned av vannet som kommer ut, vil d vannet som kjøler ned radiiatoren bli varmere, og dermed bli kjølt ned av radiatoren igjen og da blir det andre vannet varmt, det vil da fungere som en sirkel der vannet blir varma opp av hverandre, en anneen ide er å ha to radiatorer eller fler da virker de andre radiatorene til å kjøle ned den radiatoren som er nærmest cpu. Men hva med å ha en peltier kjølt tank? det kunne jo ha fungert med et lag med peltier rundt en cobber/alu tank med ribber over. det ville vel vært en kickazz løsning. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Tror alle disse ideen vil vinninga gå opp i spinninga. Å feste en peltier på en vanntank er lite effektivt. En TeC er beregnet på en forholdsvis lite areal, mindre enn dens eget areal. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Quote: On 2002-04-21 01:48, SirHartge skrev:En TeC er beregnet på en forholdsvis lite areal, mindre enn dens eget areal. Eh...sa du mindre? Er ikke like stort best da? Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Quote: On 2002-04-21 01:48, SirHartge skrev:Tror alle disse ideen vil vinninga gå opp i spinninga. Å feste en peltier på en vanntank er lite effektivt. En TeC er beregnet på en forholdsvis lite areal, mindre enn dens eget areal. hvordan vil du da forklare cola kjøler mpeltier, eller gpu mpeltier. jeg tror det er helt motsatt, hvorfor bruker vi isåfall coldplate? (hint: det er ikke for å få mindre flate mot peltier, men ...) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Quote: On 2002-04-21 10:54, fat_guy skrev: Quote: On 2002-04-21 01:48, SirHartge skrev: Tror alle disse ideen vil vinninga gå opp i spinninga. Å feste en peltier på en vanntank er lite effektivt. En TeC er beregnet på en forholdsvis lite areal, mindre enn dens eget areal. hvordan vil du da forklare cola kjøler mpeltier, eller gpu mpeltier. jeg tror det er helt motsatt, hvorfor bruker vi isåfall coldplate? (hint: det er ikke for å få mindre flate mot peltier, men ...) Dette er absolutt min oppfatning også! Det er ingenting som tilsier at et peltierelement ikke kan monteres på en stor flate, sålenge denne er plan og har en god varmeledningsevne. Har faktisk sett fungerende løsninger med et tec-element på en vanntank. Hvor godt resultatet ble husker jeg imidlertid ikke. Men så var det jo den fordømte vifta da!! Varmen fra elementet må jo fortsatt fjernes.... Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Quote: On 2002-04-19 16:47, fat_guy skrev: Quote: On 2002-04-19 15:33, Arachnid skrev: hehe, jeg er aktiv i dag :smile: dette kunne faktisk ha fugert, men bare med to radiatorer (eller flere) : hvis vannet blir pumpa gjennom en radiator flere ganger ville det blitt kalder, men hvis vannet blir kjølt ned av vannet som kommer ut, vil d vannet som kjøler ned radiiatoren bli varmere, og dermed bli kjølt ned av radiatoren igjen og da blir det andre vannet varmt, det vil da fungere som en sirkel der vannet blir varma opp av hverandre, en anneen ide er å ha to radiatorer eller fler da virker de andre radiatorene til å kjøle ned den radiatoren som er nærmest cpu. Men hva med å ha en peltier kjølt tank? det kunne jo ha fungert med et lag med peltier rundt en cobber/alu tank med ribber over. det ville vel vært en kickazz løsning. det jeg mente var at kanskje man kunne kjøre parallel ut fra radiator, slik at radiatoren ble kjølt samtidig med cpu? man kunne kanskje laget en stoor kjøleblokk rundt.. veit ikke jeg.. fikk bare ideen.. [ Denne Melding var redigert av: Arachnid på 2002-04-21 18:28 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-21 10:54, fat_guy skrev: Quote: On 2002-04-21 01:48, SirHartge skrev: Tror alle disse ideen vil vinninga gå opp i spinninga. Å feste en peltier på en vanntank er lite effektivt. En TeC er beregnet på en forholdsvis lite areal, mindre enn dens eget areal. hvordan vil du da forklare cola kjøler mpeltier, eller gpu mpeltier. jeg tror det er helt motsatt, hvorfor bruker vi isåfall coldplate? (hint: det er ikke for å få mindre flate mot peltier, men ...) Å kjøle GPU er det samme som å kjøle cpu, så det har jeg ikke nektet på. Jeg vet ikke hvordan en cola kjøler ser ut. Bråker disse? For varmen må uansett bort fra peltier elementet. Derfor vil vinninga gå bort i spinninga. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Det er som å sette vannet i kjøleskapet og så koke det etterpå. hva er vitsen med å kjøle ned vannet i radiatoren med Peltier? da trenger du vifte pluss kjøleblokk til den også. Da kan du jo sløyfe hele vannkjølingsystemet og bruke peltiersystemet direkte på prosessoren. Vel kondens...? kjøler du ned vann med peltier er det lite vits hvis vannet har høyere temp enn luften rund. da blir det kondens uansett... Jeg synes at det hører så dumt at det stikker i ørene :grin: :grin: Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Quote: On 2002-04-22 09:04, SirHartge skrev: Quote: On 2002-04-21 10:54, fat_guy skrev: Quote: On 2002-04-21 01:48, SirHartge skrev: Tror alle disse ideen vil vinninga gå opp i spinninga. Å feste en peltier på en vanntank er lite effektivt. En TeC er beregnet på en forholdsvis lite areal, mindre enn dens eget areal. hvordan vil du da forklare cola kjøler mpeltier, eller gpu mpeltier. jeg tror det er helt motsatt, hvorfor bruker vi isåfall coldplate? (hint: det er ikke for å få mindre flate mot peltier, men ...) Å kjøle GPU er det samme som å kjøle cpu, så det har jeg ikke nektet på. Jeg vet ikke hvordan en cola kjøler ser ut. Bråker disse? For varmen må uansett bort fra peltier elementet. Derfor vil vinninga gå bort i spinninga. ynskyld at jeg ikke forklarte meg bedre der men det jeg mente var at gpu har større flate enn cpu. Mye større: foresten sa jeg at det kom til å være kjøle ribber over peltierne, og vannet produserer ikke varme og har en temp på 30-50 grader, så du trenger ikke mer en ribba. Foresten vil det fungere mye bedre enn bare kjøle ribber siden den ikke har noe å jobbe med da, og da synker det ikke mer en kasse tempen tilater. _________________ [ Denne Melding var redigert av: fat_guy på 2002-04-22 18:07 ] Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 når det gjelder kola kjølern ser den slik ut: (du kan lese mer her: http://www.overclockin.com/reviews/CanCool...oler/index.html ) den bråker kanskje litt (erlig talt så vet jeg ikke :?: ) _________________ [ Denne Melding var redigert av: fat_guy på 2002-04-22 17:21 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå