MonkyBOY Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Noen her som er sønnen eller dateren til sjefen\daglig leder i MPX.no som kan be dem om og fjerne den ekstremt kipe reklamen boikoter mpx til den reklamen er fjernet as Lenke til kommentar
silentnoise Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Ble visst veldig aktiv i denne tråden, men det er vel fordi det plager meg sånn... Uansett, linjen å legge til i filter.ini i Opera, for å blokkere hele MPX reklamen er følgende : http://ad.tv2.no/RealMedia/* Et kjempe kjekt program for å administrere dette er http://www.monroeworld.com/operafilter/ Har brukt nå en halv time på å "trene" det opp, så nå kan jeg lese nyheter uten irriterende reklame:-) Be Funky! Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) trudde det bare var meg som irriterte meg grenseløst på reklame med lyd denne type reklame hvor lyden starter når man fører muspekeren over skulle vært forbudt. sitter man med rimelig høyt volum og headphones så svir det hardt i øregangene. da kan jeg ikke care less om Notar ønsker meg "Velkommen til visning" på vg.no!!!! spesielt også den Telenor-reklamen på vg.no som har den utrolig irriterende ringelyden!! edit: ser ut som begge allerede er nevt Endret 27. juni 2004 av JaViZ Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hmm, her har jeg vurdert å benytte meg av mpx i fremtidige handler på div utstyr og slikt, men nå fikk de en SUPERSTOR ripe i lakken sin for å si det slikt. Jeg HATER reklame med lyd og handler av prinsipp tilnærmet lik aldri hos slike leverandører. Så MPX har nok mistet meg som fremtidig kunde, fysj! I allefall mine 2 små kronestykker om den saken. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Hos meg kommer lyden av seg selv! Trodde noen her sa at den var borte.... så da trodde jeg at faren var over.... Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Hos meg kommer lyden av seg selv! Trodde noen her sa at den var borte.... så da trodde jeg at faren var over.... kommer av seg selv her og Endret 27. juni 2004 av MonkyBOY Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Nei, langt ifra noen god grunn. Joda, gjør det lille jeg kan gjøre for å begrense slike reklamer. I dette tilfellet har ikke MPX monopol. Vi har jo andre bra webshoper også, PSdata, Netshop, Komplett, osv som ikke har begynt med slik reklame. Og kommer noen av disse til å begynne med samme type reklamer så tenker jeg meg godt om før jeg trykker på kjøp-knappen. Hadde alle begynt å "straffe" super plagsomme reklamer så hadde de fort stoppet med det. Og lyd reklamer (selv ved mouse-over) irriterer meg mer enn popup/popback og reklamer som IGN har. PS. Har handlet en del med MPX før, både privat og via jobben. Vil selvfølgelig revurdere de om en stund, dersom de forandrer reklamestrategi. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 nei takk. Holder meg til Opera jeg Lykke til! Lenke til kommentar
plex- Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Nei, langt ifra noen god grunn. Helt enig.. ingen god grunn til å stoppe å handle hos MPX (liker dem jeg), men som kunde må en få lov å si ifra. Denne lydtingen på reklamer er rett å slett grusomt plagsom. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Helt enig.. ingen god grunn til å stoppe å handle hos MPX (liker dem jeg), men som kunde må en få lov å si ifra. Denne lydtingen på reklamer er rett å slett grusomt plagsom. MPX er hyggelige folk de. Minus markedsfolkene deres Men hvordan skal du klare å overtale de til å slutte med etter ditt utsagn grusomt plagsom reklame, når det ikke får konsekvenser for de. Det som betyr noe for de er at de oppdager at en slik reklamekampanje gir negativ salgseffekt. Da vil de forhåpentligvis, og andre firma også, slutte med slike forbaskende irriterende reklamer. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Det er rett og slett ingen som liker denne formen for reklame. For en gangs skyld er alle enige. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Ble visst veldig aktiv i denne tråden, men det er vel fordi det plager meg sånn... Uansett, linjen å legge til i filter.ini i Opera, for å blokkere hele MPX reklamen er følgende : http://ad.tv2.no/RealMedia/* Et kjempe kjekt program for å administrere dette er http://www.monroeworld.com/operafilter/ Har brukt nå en halv time på å "trene" det opp, så nå kan jeg lese nyheter uten irriterende reklame:-) Be Funky! hmm, er ingen fil i operaen min som heter filter.ini. jeg testa det der programmet, men samme hvor mange ad servere jeg blokkerer så laster den opp den sabla velkommen til visning dritten edit: fikk det til, måtte definere i opera6def.ini hvilken fil den skulle vise til når man skulle blokkere diverse servere. la til: "URL Filter File=filter.ini" under [Advanced Prefs] Endret 28. juni 2004 av apollox Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Dere som sier at dere skal boikotte MPX, har dere handla hos MPX tidligere? Edit: Jeg hater også Notar-reklamen Men telenor-reklamen er ganske sjarmerende synes jeg. TIL TROSS for at den "bryter seg inn" med lydene sine. Dakal telefonen.. glåååtel Endret 28. juni 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 huff.. MPX ville aldri laget en slik reklame hvis de visste at ingen ville ha reklamen.. men VG og TV2 nettavisen setter gjerne slik reklame på siden sin. så derfor lager MPX slik reklame. Se hvordan den setter spor i dere. MPX reklamen fungerer der!! MPX 1 - Forbrukerne 0 MPX har overtaket! Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Mmm.. og de som ikke irriteres (med tanke på at over ti tusen mennesker ser de annonsene daglig) KAN finne det interessant å bli med på visning eller ta en tur innom MPX, kan det jo hende at det er verdt det. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 ekke sikkert de prøver å nå kun de som ikke blir irritert. tenk deg alle andre som blir irritert. de tenker over det. og klistrer MPX inne i hjernen sin. Etter noen måneder skal den irriterte personen kjøpe seg nytt skjermkort. På dette tidspunktet har den irriterte personen glemt hele MPX reklamekampanjen på tv2 nettavisen. Men MPX navnet svirrer fremdeles bakerst i hjernen.. så når den irriterte personen lurer på hvor han skal kjøpe sitt nye skjermkort så er det en webshop som hopper frem fra hukommelsen.. ah!! MPX! Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Skjønner ikke de som sier at de boikotter et helt greit firm pga en reklame?. Selv hater jeg elkjøp reklame osv, men noen ganger så handler jeg hvitevarer og sånt der. Man boikotter ikke butikker pga reklame. Det virker som om de som klager her ikke er den kunde gruppen mpx i hovedsak er ute etter (ikke nok kjøpe kraft). Tror ikke de ville ha merket om dere boikottet dem. Jo mere de reklamerer jo mere kunder får de. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg har nok kjøpekraft jeg. Har 5 maskiner surrende hjemme. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 for meg er den reklamen nokk til å holde meg unna mpx.. har ikke hatt sansen for mpx og denne reklamen gjør ingenting bedre iallefall for å si det sånn.. var faktisk på tur å bestille en hdd i fra dem.. men den ble kanselert.. er trossalt de som godkjenner reklamen.. om det er de som lager den er en annen sak... Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Skjønner ikke de som sier at de boikotter et helt greit firm pga en reklame?. Selv hater jeg elkjøp reklame osv, men noen ganger så handler jeg hvitevarer og sånt der. Man boikotter ikke butikker pga reklame. Det virker som om de som klager her ikke er den kunde gruppen mpx i hovedsak er ute etter (ikke nok kjøpe kraft). Tror ikke de ville ha merket om dere boikottet dem. Jo mere de reklamerer jo mere kunder får de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå