Gå til innhold

SuSE installasjon, får ikke mountet HD

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg holder på å installere SuSE 9.1 fra harddisk. Jeg har lastet ned hele SuSE mappa til en NTFS partisjon på s-ata harddisken min, og ifølge KDiskFree heter den partisjonen hdc1.

Når jeg så har startet installasjonsprogrammet fra boot-cden, og valgt at jeg vil installere fra harddisk får jeg beskjed om å skrive inn hvilken partisjon som inneholder SuSE filene. Jeg skriver hdc1, men da får jeg beskjed om at den ikke kan mounte den partisjonen.

Jeg har lastet NTFS modulen, og brikkesettet på hovedkortet mitt er i865 med ICH5, så jeg tror ikke jeg behøver noen s-ata driver (ikke fant jeg noen heller, i lista over IDE/SCSI drivere i installasjonsprogrammet). Hva må jeg gjøre for å få mountet harddisken?

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kikket gjennom 'Kernel messages', og det står ingenting noe sted om at en harddisk blir funnet. Under 'system information' og 'harddisks/CD-ROMs' er dessuten kun DVD-ROMen oppført.

Jeg har forsøkt å endre på diverse innstillinger i BIOS, men uten hell av noe slag.

Lenke til kommentar

Det har virket med NTFS i tidligere versjoner av distroen; det er til og med en module som heter NTFS under 'File system modules.'

BIOS finner disken fint, men installasjonsprogrammet gjør tydeligvis ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...