Mahatma Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Skal kjøpe en USB kabel. Min lokale Elkøp butikk krever hele 199 kr for kabelen! (Link) Jeg kan ikke fatte at en simpel kabel skal koste så mye. Selger de med 1000% fortjeneste eller no deromkring? Hos advance.no finner jeg en USB-kabel til 29 kr som i tillegg er lengre. (Link) Ulempen med nettbutikker er selvsagt portoen. Elkøp selger en modell som jeg ikke finner andre steder (søkt på google, kelkoo), slik at pris-garantien ikke kan brukes. Noen tips til hvordan jeg kan skaffe en kabel til en fornuftig pris? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Ettersom du ikke skriver hvor du bor er vel det beste tipset jeg har å gå i en annen butikk Lenke til kommentar
talisar Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Tja.. kan du ikke bare bestille en på advance.no da:)? Husk at det er kvalitets forskjeller på kabler også, inntil et visst punkt:) Lenke til kommentar
Mahatma Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg skal sjekke med andre butikker. For meg virker det som at Elkjøp selger printere til gode, konkurransedyktige priser, men så tar de en vanvittig overpris for kablene... Samme kabel (modell) fant jeg til $2.99 på ecost.com. Problemet med å handle over nettet er at portoen gjerne gjør at vinninga får opp i spinninga. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Skal kjøpe en USB kabel. Min lokale Elkøp butikk krever hele 199 kr for kabelen! Jeg kan ikke fatte at en simpel kabel skal koste så mye. Selger de med 1000% fortjeneste eller no deromkring? Det blir ca 650% fortjeneste. Det er på slikt tilbehør det er mulig å tjene noen kroner, avansen på vanlig datautstyr er bare ca 5-10%. Endret 27. juni 2004 av klilleng Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Elkjør kan godt finne på og selge sony tver eller packard bell pcer med tap, så da ser de på hvor de ellers kan tjene penger. Typisk kabler og blekkpatroner. Er egentlig forståelig nok Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Ja 200 kr er litt for mye for en usb kabel. og den er bare 1.8m lang. Trengte USB kabel til printeren jeg kjøpte på elkjøp til 295,- Og ville ikke bruke 199,- på en USB kabel. Så jeg sjekka litt og fant ut at Elfa hadde USB kabel til 50,- for 5 meter! er en liten prisforskjell det ja Lenke til kommentar
Psh Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Her er en kabel på 3 meter (Belkin F3U133B10) til 27,- fra NDSdirekte.no Elkjøp har akkurat den samme kabelen men til 209,- Kan man da bruke prisgarantien? Endret 27. juni 2004 av Psh Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) gå til Bilteam for billige kabler. Når dere er hos Elkjop sjekk plasseringa av kablene. Tipper at belkin usb gold henger ved siden av printerne, disse koster ca. 300 og går som hakka møkk Der er noe med kjøpsøyeblikket, der den som nettopp har kjøpt seg en printer , typisk 1000-2000, ikke vil virke smålig og aksepterer selgerens argument om at han må ha en kvalitetskabel for å sikkre investeringen det samme gjelder vel for diverse typer forsikring men det er vel en annen sak. Ps. 1000% fortjeneste er ganske korrekt Endret 27. juni 2004 av ronndi Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Intjeningspotensialet ligger ofte ved kjøp av ekstrautstyr og kabler til tv/printer eller andre teknisk utstyr. En bør likevel huske på at det er kvalitetsforskjell på kabler. Jeg ser alltid kvalitet i forhold til hva jeg faktisk behøver. Har jeg feks. et gammelt tv kjøper jeg ikke monster kabler. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Ja det har du jaggu meg rett i! Var litt ny til firewireutstyr for et par år siden. Dro på elkjøp og kjøpte meg en kabel for å bruke med filmkameraet. Betalte 298,- for kabelen!! Det er en høykvalitetskabel, men tror ikke jeg ville ha merket forskjellen hvis jeg har kjøpt en til 50,-. Kunne til og med ha kjøpt meg et firewirekort til den prisen, hehe. Lenke til kommentar
peach Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Men om du har en printer til 2000kr, så tror jeg ikke du får bedre utskrifer med en usb kabel til 50kr, enn en usb kabel til 300kr... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Ta en tu på claser'n (Clas Ohlson) de pleier å ha billige kabler. De har også nettbutikk. Se her Lenke til kommentar
Mahatma Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Takker for alle svar. Skal referere til NDSdirekte og prøve meg med prisgarantien i morgen. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Takker for alle svar. Skal referere til NDSdirekte og prøve meg med prisgarantien i morgen. Si ifra om det går da! Lenke til kommentar
Gandie Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Er vel ingenting som heter prisgaranti lenger. Forbrukerrådet har satt ned foten pga villedende reklame. Elkjøp får jo ofte laget modeller spesifikt til seg, som varierer ørlite grann fra konkurrentenes. Kan kommentere det med at elkjøp tjener mye penger på blekkpatroner - det tviler jeg sterkt på. De er dyre i innkjøp og det er en del svinn på dem, selger selv blekkpatroner så jeg vet at det ikke er så store marginer der. Er heller skriverprodusentene som tjener penger på dem. Lenke til kommentar
CD Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Telehuset har 2m USB kabel til 98,- fremdeles ikke billig men det er jo halve prisen av det Elkjip tar. Endret 27. juni 2004 av CD Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 betalte 100kr for USB kabel med blå leds inni hos datakjeden... tror det er 3 meter og Lenke til kommentar
Mahatma Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Prisgarantien gjaldt visst ikke nettbutikker, så jeg tok veien hjem uten kabel. Jeg nekter å kjøpe en vare de selger 10 ganger dyrere enn andre butikker, så nå får vel Mahatma bare klage i det stille... Kabel vil jeg kjøpe neste gang jeg tilfeldigvis er i en butikk med normale priser. Elkjøps slagord: Det er dumt å betale for mye. Er det reklame, eller hva? Endret 28. juni 2004 av Mahatma Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Riktig det, det gjelder ikke nettbutikker... Og uansett, må det være samme merke på kabel/vare, og med alle de produsentene som finnes på markedet i dag, er sjansen stor for at butikken lurer seg unna... 150% prisgaranti på en vare til 200,- og den hadde kostet 29,- i en annen butikk... lol... Da måtte de faktisk betalt deg mer enn hva kabelen koster.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå