trMaG Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 hei, er med i et prosjekt der jeg blant annet skal lage en database over bedrifter som skal være aksessibelt v.h.a internet og web-browser. Skal lagre kontakinformasjon, telefonnummer osv for hver bedrift. Tenkte å bruke php + mysql, men før jeg starter å lage alt fra scratch (har ikke allverdens med erfaring), tenkte jeg å spørre om det fantes noe ferdiglaget som jeg kunne ta utgangspunkt i? (slik som phpbb/invisionboard er for forum). Er det noen som har erfaring med liknende? på forhånd takk for hjelp magnus Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 du skal lage en oversikt over bedrifter. i tillegg til bedriftens navn skal det være litt annen info. Dette skal være mulig å søke i dette på nettet, eller bare en lang liste med alle sammen? har du laget noe med database før? Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) du skal lage en oversikt over bedrifter. i tillegg til bedriftens navn skal det være litt annen info. Dette skal være mulig å søke i dette på nettet, eller bare en lang liste med alle sammen?har du laget noe med database før? ja det jeg skal ha er en dynamisk database der jeg kan legge til (og fjerne)bedrifter, diverse informasjon om bedriften, kontaktinformasjon, og logg over hvordan kontakten med bedriften har foregått.. Har såvidt vært borti mysql og php før, men ikke i denne målestokken. Viktig er brukergrensesnittet og -vennligheten. Det hadde vært fint om man kunne søke i databasen vha webbrowser, men det er også mulig å bare ha en liste (alfabetisk). Innlegget mitt var en forespørsel om det fantes et preprogrammert php-script (slik som phpbb er for forum), som jeg kunne ta utgangspunkt i. Og om noen hadde noe erfaring med denne/disse i så fall.. magnus Endret 27. juni 2004 av trMaG Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 jeg vet ikke om noen sånne progremmer, men det skulle vel ikke være så alt for mye arbeid å sette sammen noe greier om du har vært litt borti det før. først en side som legger til databasen, en som kan redigere og en som kan slette. så må du liste opp informasjonen på forskjellige måter, alfabetisk og ved søk. det skal gå greit å lage en søkefunksjon når du har alt dataen i en database, men jeg vet ikke om noen ferdige programmer/koder til ditt formål. dersom du lager dette selv, vil du jo få det akkurat som du vil. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 du kan jo sltids sjekke hotscripts.com. der ligger det en uanstendig mengde scripts... kanskje du finner det du leter etter der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå