TCi Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Istedenfor at jeg lager et system på pc'en, lager jeg et i hodet mitt. Alle genier gjør sånt. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg bruker egentlig sjelden start menyen, men liker likevel å ha orden. Har alle snarveiene i quicklauchen på alltid øverst og skjul. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 "Ja, fy faen, hva er det med de som har iconer på skrivebordet? Er de helt dumme? Å ha iconer på skrivebordet er jo liksom hel-teit azza !!!1" Edit: ^^Før jeg rydda var hele skrivebordet "oppbrukt" Slik se ser mitt skrivebord ut. Istedenfor at jeg lager et system på pc'en, lager jeg et i hodet mitt. Alle genier gjør sånt. fysj for et skrivebord. ligner litt på skrivebordet til Broren min og et par kompiser av meg. fult av ikoner med sanger, og programmer og spill og shit, og ikke minst install filer. er helt utrolig at de gidder. så at broren min hadde rydda på sitt skrivebord for ikke lenge sia men det så ikke bra ut nå heller. skrivebordet som du viste der er den store skrekken for meg iallefall. ikke system i noe. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 jeg har hurtigtaster på nesten alle programmer jeg bruker så jeg trenger ikke masse ikoner på skrivebordet...... overfylte skrivebord = Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) "Ja, fy faen, hva er det med de som har iconer på skrivebordet? Er de helt dumme? Å ha iconer på skrivebordet er jo liksom hel-teit azza !!!1" Edit: ^^Før jeg rydda var hele skrivebordet "oppbrukt" Slik se ser mitt skrivebord ut. Istedenfor at jeg lager et system på pc'en, lager jeg et i hodet mitt. Alle genier gjør sånt. fysj for et skrivebord. ligner litt på skrivebordet til Broren min og et par kompiser av meg. fult av ikoner med sanger, og programmer og spill og shit, og ikke minst install filer. er helt utrolig at de gidder. så at broren min hadde rydda på sitt skrivebord for ikke lenge sia men det så ikke bra ut nå heller. skrivebordet som du viste der er den store skrekken for meg iallefall. ikke system i noe. Hodet ditt er kansje ganske rotete, så du må ha et system på pc'en for å fungere skikkelig, men det er ikke alle som har et slikt hode Vet du hva jeg kaller folk som deg? Nei det vet du ikke.. Skal jeg si det? Jeg sier det uansett jeg .. Skikkelige n00bs!!! Hvor skal man ellers ha ting? "Det er jo mye bedre å gjemme alt langt inn i forskjellige systemer, slik at det tar lang tid å finne fram!" Endret 28. juni 2004 av Jonas Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 for min del har jeg alle installasjonsprogrammene som jeg laster ned på en egen partisjon og egne mapper. litt mer system det iallefall. Jepp, det er det som skal til hvis man skal holde orden. Fant en kommando som stenge skrivebordet. Ah det var nyderlig det Lenke til kommentar
eiD Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 poenget er jo at skrivebordet er mye lettere å komme til. Skal man laste ned noe legger man det på skrivebordet, gjerne fordi det er midlertidig... skal man ha tak i noe er det mye enklere å bruke win+m i steder for å måtte lete rundt i alle mappene... "skal vi se...var det i 'temp_install' mappa eller 'temp_prog_inst' mappa jeg la den? hmmm" Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Skriverbordet i Windows er som en kontorpult på jobben. Noen vil ha det ryddig og rent, andre MÅ ha et skikkelig rot for å finne frem ting. Slik er det bare. Vi andre trenger ikke å forstå hvorfor, men vi må kunne respektere og akseptere det. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg legger alt på skrivebordet, men det blir jo fjernet etter 10 min og lagt hvor det skal ligge. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) I tida jeg brukte windows la jeg alle nedlastinger i en egen download mappe x:\downloads, untatt p2p nedlastinger. Download arkivet mitt er 9.1GB ennå jeg ikke har brukt det på en stund. Jeg har alltid hatt en tendens til å fylle opp windows desktopen min med ikoner. Før laga jeg et system slik at jeg hadde alt relatert til en ting i det hjørne, og alt relatert til en annen ting en annen plass, etterhvert ble det bare rot fordi det ble for mange ikoner og jeg gidda ikke fjerne dem. På linux desktopen nå har jeg bare et ikon og det er Trash, og det er bare fordi kde insisterer på å ha det der, så har jeg fire programikoner på quicklaunch. Screenshot her om noen vil se (Andre screenshots finnes i samme mappa). Endret 29. juni 2004 av zyp Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 jess da, jeg respekterer at folk har mange ikoner på skrivebordet jeg. gjør ikke noe for meg, men hvis jeg skal hjelpe folk med pc, så må jeg nesten ha det ryddig før jeg begynner. ser mange som bruker XP som ikke har Mine Dokumenter, Min Datamaskin og Mine Nettverksteder ikonene på skrivebordet, og at de har den stygge startmenyen i XP. dette må jeg endre på hvis jeg skal ha en viss oversikt. å det er det første jeg endrer på også hvis jeg reinstallerer Windows også. dette for å få litt system i sakene jeg driver med. men ja, jeg har endel program ikoner på mitt skrivebord. sånne prog som jeg installerer selv. men jeg overdriver ikke og jeg har ikke mapper og sanger og div andre filer på skrivebordet. trokke jeg hadde klart det jeg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Eit lite spørsmål: Kva skal du med skrivebordet, om ikkje til å ha ikoner på? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Eit lite spørsmål: Kva skal du med skrivebordet, om ikkje til å ha ikoner på? Vel, vanligvis ligger det under programmene man holder på med. Skrivebordsbakgrunn er derimot kjekt om man har "gjennomsiktige" programmer. Ikke vet jeg hvor utbredt det er på windows, men i linux er det relativt utbredt, f.ex se her. X-Chat for windows har i alle fall støtte for transparent bakgrunn, en grunn til å velge X-Chat over mIRC? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) ...nesten alt av de de laster ned fra internet legges vanligvis på skrivebordet. jeg skjønner ikke hvorfor så mange gjør dette. fyller jo opp skrivebordet med masse rart jo.... Er helt enig - dette henger vel også litt sammen med hvor 'ryddig' personen er ellers. Har et par stykker på jobb som har fullt kaos på desktopen sin (2-3 år gamle dokumenter som ikke har vært brukt på et par år og lignende) og dette er de samme to som har bare rot og tull på kontoret sitt - pultene deres flyter av papirer, mange halvtomme kaffekopper og dritt. Selv så har jeg minimalt på selve desktopen - som regel bare det aller siste jeg har installert eller ting jeg må huske på å gjøre noe med. Endret 29. juni 2004 av Shimano Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) skal man ha tak i noe er det mye enklere å bruke win+m i steder for å måtte lete rundt i alle mappene... "skal vi se...var det i 'temp_install' mappa eller 'temp_prog_inst' mappa jeg la den? hmmm" Kan ikke skjønne at det er enklere å finne ting på skrivebordet etter nedlast eller lignende. Du skriver feks d: i kjør. Her ligger dokumenter,e-post,nedlastninger,prosjekter osv. Hvis du feks har lastet ned Aida32 ligger den i temp/. Hvis jeg vet jeg har behov for filen ligger/legger jeg den i programmer/. I temp mappen legges også alt mulig annet dill som normalt ville fylt opp et stakkars skrivebord. Temp mappen slettes i innloggingskriptet. Hvis du ikke vet om du den het temp_install eller temp_prog_inst tyder vel det vel bare på at du ikke har orden på ting. Endret 29. juni 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 vet at veldig mange lagrer ting i temp mappa si. det jeg ikke har bruk for sletter jeg bare der og da. fra den mappa den ble lagra i, eller så lar jeg det bare ligge i mappa si til senere en gang. kanskje jeg får bruk for det en gang tenker jeg bare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå