Gå til innhold

hva er det med folk å legge alt på skrivebordet?


Anbefalte innlegg

nå har jeg sett endel spill pc`er og andre pc`er som har eiere som ikke bryr seg så mye om de hvor de legger ting hen. å da ser jeg dette: nesten alt av de de laster ned fra internet legges vanligvis på skrivebordet. jeg skjønner ikke hvorfor så mange gjør dette. fyller jo opp skrivebordet med masse rart jo. ikke særlig system i noe. for min del har jeg alle installasjonsprogrammene som jeg laster ned på en egen partisjon og egne mapper. litt mer system det iallefall.

 

men det jeg lurte på var hvorfor så mange legger installasjonsfiler på skrivebordet.

noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på akkurat det samme. Jeg er et ordensmenneske og hater overfylte skrivebord med stygge bakgrunner.

 

Mer kategorisert startmeny og filsystem enn hos meg finner du ikke mange steder. Når jeg setter opp pcer for bekjente sørger jeg alltid for å ha orden på hvor ting ligger.

 

Feks ligger alle programmer som brukes til internett i internett mappen og maskinvare programvare i maskinvare mappe etc. Det samme gjør jeg med snarveier i start-menyen.

 

Jeg liker det ordentlig :)

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Har sett skrekkeksempel hos søstra mi der hele desktopen var smekkfull av MP3-filer. Hun var "ikke no flink på den derre Utforsker-greia" som hun sa det så fint.

Greit nok det, kan ikke forvente at alle menneskene i hele verden kan like mye om data som vi kan. Hun bruker den mest til å sjekke/skrive email fra hotmail.

Måtte f.eks. hjelpe ei eldre dame på jobben med å sende en epost med vedlegg til sjefen, og hu syntes det var så utrolig knotete at hun sa fra at dette gidder hun ikke gjøre flere ganger.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ja, skjønner ikke hvorfor folk har alle disse ikonene og andre filer på skrivebordet selv. Jeg har det svært minimaslistisk, ingenting på skrivebordet. Har det meste på startmenyen, hvor jeg da plassere de programmene jeg bruker mest (har deaktivert den standard XP metoden). Ellers så har jeg også deaktivert Quicklaunch, bruker noen andre programmer der som Y'z Dock eller LaunchTab. Har også det veldig organinsert på alle partisjonene. Noe som er veldig viktig syns jeg.

Lenke til kommentar

har selv 5 fulle rader med programmer som er installert på min pc. dette går greit. også har jeg noen ikoner som ligger helt nederst i høyrehjørne sammen med klokka+noen i venstre. ikke bakgrun på skrivebordet. men det ser ikke så mye ut siden at jeg kjører oppløsning 1024x768

Lenke til kommentar
sim ! trodde du var en  "Ekte Linux skrivebordsbruker"

så det er vel ikke rart du ikke bruker noen av de 3 iconene

på windows desktopen. hehe .

 

(Eller bruker du windows i smug ...)

Hvilken windows-desktop ? :blush:

 

Hyyyysj :)

 

(Jeg kjører ikke windows, bare ikke si det til noen)

Endret av sim
Lenke til kommentar

"Ja, fy faen, hva er det med de som har iconer på skrivebordet? Er de helt dumme? Å ha iconer på skrivebordet er jo liksom hel-teit azza !!!1"

 

bla.gif

Edit: ^^Før jeg rydda var hele skrivebordet "oppbrukt"

 

Slik se ser mitt skrivebord ut. Istedenfor at jeg lager et system på pc'en, lager jeg et i hodet mitt. Alle genier gjør sånt.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Kun snarveier eller filer har ikke noe og si .

Skrivebordet er en folder som alle andre .

( C:\Documents and Settings\"user"\Desktop )

 

Det er loadingen/refresh av desktopen som blir treig hvis det er for mye

iconer å refreshe/loade.

Unntaket er hvis man er på et domene hvor user profiles skal oppdateres mot server , da er store filer dumt.

 

...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...