Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kraftige trojaner og virus attack

Anbefalte innlegg

hei trenger litt hjelp nå.beklager hvis dette er feilpostet,håper det hører hjemme her.

fikk på fredag ny linje fra catch,er ikke ute etter å starte noen leverandørdiskusjon,linjen funker som bare det å var oppe 14 dager etter bestilling,sinnsykt bra

men samme dag som jeg fikk linjen bestemte jeg meg for å reinstallere pc,da begynte problemene.rett etter at jeg hadde reinstallert windows fått på norton antivirus adaware og spybot search and destroy skulle jeg ut på nett for å hente ned alle oppdateringer,ble så utsatt for et orme og virusangrep uten sidestykke.pc ble umulig å bruke,ingen programmer funket.kom engang ikke inn på hendelseloggen for den var slettet fikk jeg beskjed om,faen tenkte jeg,nå må jeg installere en gang til...dette gjorde jeg 4 ganger på rad etter siste gangen fikk jeg kommet meg på nett å hentet ned alle norton oppdateringer,trojan remover å vært innom trend micro housecall,,tror jeg hadde noe sånn som 10-12 forskjellige virus og orme advarsler,sasser var en av dem.

mener nå at alle er borte etter mange grundige søk og utrenskninger,men pcen min henger seg en del etter dette og internett exploreren min funker heller ikke bra,virker som om norton antivirus har slettet noen filer som tilhører systemet mitt sammen med virusene og ormene.er det tilfelle at norton gjør det?er det noen forskjell på modemene fra leverandørene,kan ikke huske å ha samme problemene med ngt eller bluecom,virker som at noen modem slipper inn mer dritt enn andre?er dette tilfelle?og hva kan jeg gjøre med det?

setter pris på alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første som slår meg er at du har fortatt en clean install, og allerede fått virus mm. Du bør nok forsøke å lokalisere kilden til disse, at de fortsatt var der etter flere reinstallasjoner er ikke bra. Men har du formater disken? Det aller beste vil nok vere å formatere disken, sjekke disken for virus ved hjelp av norton (bruk cd eller lag deg noen disketter for dette). Reinstaller.

Om du selv skulle finne det nødvendig kan du fjerne oppkoblingen til internett til du har fått installert antivirus og brannmur for så koble til og oppdatere disse og kanskje en tur innom windows update :)

Ser ikke noe grunnlag til å forsøke å jobbe så alt for mye med å få systemet opp og gå siden du allerede har reinstallert. . . Men dette bestemmer du

Lenke til kommentar

takk for svaret :) .har foretatt en clean install alle gangene ja,men det er akkurat når jeg kobler meg til nettet at problemene oppstår,før det er alt bare gull,virker som om at dritten bare ligger å lurer i modemet og i det øyeblikket jeg kobler pc til springer de jævlene inn, hvis du skjønner..

Lenke til kommentar

Du må sette på xp-firewallen etter installasjonen og før du går på nett .

Laste ned hele xpsp1 (hvis du ikke har sp1 cd)

og rollup 1 pakken .

http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en

Velg språk som matcher din xp installasjon til høyre og download.

(Dette er den samme pakken som leveres på de "gratis" cd'ene )

Resten er trygt via windows update forutsatt at firewall er enablet

(enten xp's innebygde eller en annen 3'de parts).

Tips! nyinstallasjon:

Ha antivirus program på CD .

Last ned på forhånd de siste oppdaterings filene til denne og brenn.

Ha personal firewall sw på cd.

Ha xpsp1 komplett nettverks install på cd.

Ha xp rollup pakke 1 på cd.

Installer uten nettverkskabel innplugget .

(gjelder kun hvis du ikke har hardware firewall/nat router og konfigurert)

Oppdater til sp1 fra cd.

Legg inn rollup 1 pakke fra cd

Enable xp firewall eller installer annen .

Installer antivirus fra CD og oppdater signatur filene fra cd.

Gå online til windows update og installere siste security fixes som

har kommet etter rollup 1.

Lenke til kommentar

Nå bør du sikre deg at du ikke brenner over noe på cdene som du ikke vil ha tilbake på pcn. Om du har muligheten til å brenne cdene på en annen pc vil dette klart vere en fordel! Om ikke bør du kjøre det du finner av virussjekk først (tenker da spes. på nettbaserte) for å forsikre deg om at ikke noe følger med på lasset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...