Gå til innhold

Boote problemer!!

Anbefalte innlegg

Litt informasjon om PC`n:

HK: MSI K7T 2(KT7 2..?) Turbo og et Epox 8 KTA3+ PRO

CPU: AMD Duron 1GHz (athlon xp 1600+ ble testet defekt, ny er på vei)

RAM:256mb sdr mosel

Skjermkort: Asus v8200 geforce3 delux

LYD: SB 128

HDD: 6gb wd + 45gb wd 5400rpm (60gb ibm disk er i posten)

PSU 340 w enermax

Pioneer 16x40x, sony 10x8x32x og en diskettstasjon

Bruker vannkjøling.

Kjører 98se for øyeblikket da jeg fremdeles fikk starta maskinen. Saken er den at maskinen ikke vil starte med MSI kortet, bare svart skjerm, den starter opp, men skjermen er bare helt svart..

Har hatt CPU og MSI kort inne hos komplett og begge ble testet OK.. Har prøvd å cleare cmos, og bytte jumper mellom 100/133 mhz bus uten å lykkes.

På epox kortet så starter maskinen opp men henger seg, nesten med en gang. Kommer ikke inn i bios, den henger seg helt.. Har prøvd å bytte ut ram brikkene og forskjellige ting skjedde da, fant et mønster..

Med begge ram brikkene i fant den 256mb ram. Med den ene 128, den andre ville ikke telles opp.. Prøvde i ram slot 1 & 2 med begge brikkene separat, og sammen, men bytta plass.

Med en gang noe var gjort så starta maskinen, hang seg der hdd og cd rom blir søkt etter, eller i neste "blide" der raid søkes etter, trykte jeg på reset så henger maskinen seg med en gang der info står om skjerm kort...

Har testet uten lyd kort, og hdd/ cd rom. Uten at det hjelper..

Et meget rart problem, syns jeg selv har aldri vært borti liknende før...

Har prøvd med et annet skjermkort, og annen ram, men samme problem oppstod.

Noen som kan komme med NOE info som kan hjelpe meg? setter stor pris på det..

Jeg mener at noe med HK el CPU ikke er som det skal, men rart det siden det ble testet OK på komplett....

Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du testet om maskinen fungerer hvis du kobler ut alt annet enn cpu, ram og skjermkort? Hvis den gjør det så burde det være lett å finne ut hvilken av de andre komponentene som streiker.

Og har du sjekket at rambrikken fungerer skikkelig? Og er den og cpu satt skikkelig i?

En ting du kan prøve er å ta hovedkortet ut av kabinettet og sette den sammen (cpu,ram og skjermkort igjen) uten at hovedkortet berører kabinettet. Det kan nemlig hende at du har en kortslutning mellom hovedkortet og kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...