Gå til innhold

Hvorfor er papst vifter så bra?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et Antec Sonota kabinett som skal være meget bra med hensyn på støy.

 

Det følger med en 120mm stillegående vifte som står bak i kabinettet. I tillegg har jeg tenkt å kjøpe en stillegående vifte å sette foran son skyver luft inn i kabinettet.

 

Jeg ser at mange skryter av papst viftene men ser at den mest stillegående har et støynivå på 26db. Det finnes jo andre merker som har et støynivå på bare 16db, derfor er jeg litt usikker på hvilken jeg skal velge!

 

Vil derfor gjerne ha råd om hvilken vifte jeg skal velge og gjerne noen brukererfaringer med papst vifter

 

Mvh Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe meg et Antec Sonota kabinett som skal være meget bra med hensyn på støy.

 

Det følger med en 120mm stillegående vifte som står bak i kabinettet. I tillegg har jeg tenkt å kjøpe en stillegående vifte å sette foran son skyver luft inn i kabinettet.

 

Jeg ser at mange skryter av papst viftene men ser at den mest stillegående har et støynivå på 26db. Det finnes jo andre merker som har et støynivå på bare 16db, derfor er jeg litt usikker på hvilken jeg skal velge!

 

Vil derfor gjerne ha råd om hvilken vifte jeg skal velge og gjerne noen brukererfaringer med papst vifter

 

Mvh Lasse

om jeg ikke husker feil har vel papst helt nede i 12 dbvifer, men det er vel 80mm om jeg ikke husker feil da... hvis du skal ha 120mm blir det vel noe annet, vet ikke hva papst har der...

Lenke til kommentar

Papst viftene har samme lydnivå som mange andre vifter, men de flyttere mere luft, så om du har vifte styring eller fanmate eller noe slikt, så kan du skru ned hastigheten så de bråker mye mindre enn de andre, men fortsatt flytter samme luftmengde som de andre :)

 

Etter hva jeg har skjønt av dette..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På jobb driver eg og skrur i cnc-styrte maskiner.. I dei maskinane finnner du nesten ikkje anna enn papst vifter.

 

Det er det ein grunn til det, det finnes sikkert 10-40 stk i ein maskin avhengig av størrelsen på maskina da. Det er fordi dei har mye elektornikk som må kjøles og varme er drepen for ein cnc maskin.

 

Grunnen for dei brukerpapst vifter er for dei er solide tåler dritt i lufta , flytter ganske mye luft, har lang levetid, dei lager også lide støy

 

Vett om ei vifte som har rusla og gått i 101 700 timer. :dribble: Men den begyner og lage litt lyd nå. Så den ska nok skiftes.

Lenke til kommentar
Tviler litt på det utsagnet even_e84, da Papst viftene bruker glidelager som ofte slites mye fortere enn kulelager. Men mot en annen billig vifte med glidelager så er jo det riktig...

Glidelagrene til Papst er av en så bra kvalitet at mange billigere vifter med kulelagre har dårligere levetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...