Lasse Ma Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Skal kjøpe meg et Antec Sonota kabinett som skal være meget bra med hensyn på støy. Det følger med en 120mm stillegående vifte som står bak i kabinettet. I tillegg har jeg tenkt å kjøpe en stillegående vifte å sette foran son skyver luft inn i kabinettet. Jeg ser at mange skryter av papst viftene men ser at den mest stillegående har et støynivå på 26db. Det finnes jo andre merker som har et støynivå på bare 16db, derfor er jeg litt usikker på hvilken jeg skal velge! Vil derfor gjerne ha råd om hvilken vifte jeg skal velge og gjerne noen brukererfaringer med papst vifter Mvh Lasse Lenke til kommentar
PoW Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Papst er vel ikke bare bra fordi de har lavt støynivå. Papst har veldig god kvalitet på viftene også Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Papst har også glidelager, noe som vistnokk skal gi mindre mekanisk støy. Jeg merker ingen forskjell fra papst og titan. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Papst er vel først og fremst stille... Det er det som er tingen... Skal du ha ytelse, skal du nok se etter noe annet (men da kommer også lyden) Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Skal kjøpe meg et Antec Sonota kabinett som skal være meget bra med hensyn på støy. Det følger med en 120mm stillegående vifte som står bak i kabinettet. I tillegg har jeg tenkt å kjøpe en stillegående vifte å sette foran son skyver luft inn i kabinettet. Jeg ser at mange skryter av papst viftene men ser at den mest stillegående har et støynivå på 26db. Det finnes jo andre merker som har et støynivå på bare 16db, derfor er jeg litt usikker på hvilken jeg skal velge! Vil derfor gjerne ha råd om hvilken vifte jeg skal velge og gjerne noen brukererfaringer med papst vifter Mvh Lasse om jeg ikke husker feil har vel papst helt nede i 12 dbvifer, men det er vel 80mm om jeg ikke husker feil da... hvis du skal ha 120mm blir det vel noe annet, vet ikke hva papst har der... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Papst bruker noen veldig gode glidelager som lager mindre støy enn kulelagre. I tillegg så er hver Papst-vifte individuelt avbalansert med lodd for å få minst mulig vibrasjoner. Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 fordi papset viftene er meget kraftiere en alle andre viftene og bråker ikke så altfor mye Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Papst viftene har samme lydnivå som mange andre vifter, men de flyttere mere luft, så om du har vifte styring eller fanmate eller noe slikt, så kan du skru ned hastigheten så de bråker mye mindre enn de andre, men fortsatt flytter samme luftmengde som de andre Etter hva jeg har skjønt av dette.. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det burde være fullt mulig å overleve med 26db. Du har vel uansett noe annet i pcen også som lager støy. Lenke til kommentar
Geir88 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Skal du ha kabinettvifte ville jeg gått for en delta 80x80 med hele 180 cmf..... Den blåser den Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Bråker som en turbojet-motor gjør den også. Det skal nevnes at jeg har hatt mye gøy med en sånn Delta. Lenke til kommentar
eniac Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 jeg har en papst 120x120 viftekan ikke klage, har 120x120 forran og to 80x80 vifter som står bak og blåser ut, det funker fett, jeg ville anbefale papst Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 papst viftene er skikkelig tysk presisjon. meget bra kvalitet med andre ord, og mens andre vifter bråker mere når de blir gammel, så går papst viftene like stille fortsatt Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Tviler litt på det utsagnet even_e84, da Papst viftene bruker glidelager som ofte slites mye fortere enn kulelager. Men mot en annen billig vifte med glidelager så er jo det riktig... Lenke til kommentar
Twin Turbo Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 På jobb driver eg og skrur i cnc-styrte maskiner.. I dei maskinane finnner du nesten ikkje anna enn papst vifter. Det er det ein grunn til det, det finnes sikkert 10-40 stk i ein maskin avhengig av størrelsen på maskina da. Det er fordi dei har mye elektornikk som må kjøles og varme er drepen for ein cnc maskin. Grunnen for dei brukerpapst vifter er for dei er solide tåler dritt i lufta , flytter ganske mye luft, har lang levetid, dei lager også lide støy Vett om ei vifte som har rusla og gått i 101 700 timer. Men den begyner og lage litt lyd nå. Så den ska nok skiftes. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Tviler litt på det utsagnet even_e84, da Papst viftene bruker glidelager som ofte slites mye fortere enn kulelager. Men mot en annen billig vifte med glidelager så er jo det riktig... Glidelagrene til Papst er av en så bra kvalitet at mange billigere vifter med kulelagre har dårligere levetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå