The Stig Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Hallo hallo.. Kan diskuteres om dette er helt riktig plass og legge denne topicen, men siden det er meningen at den skal leses fra høyeste hold legger jeg den her. Jeg begynner nå så ufattelig godt og kjenne frustrasjonen rive i meg når Opera på død og liv ikke greier og "komme seg videre" her på forumet... Greit nok, Opera er et tredje parts program og er ikke fult støttet ut både her og der, men siden så og si godt over halve forumet bruker Opera eller andre nettlesere (I følge min erfaring). Burde det ikke da være mulig og prøve og gjøre forumet litt mer "Opera" vennlig? Jeg har snakket med flere venner her på forumet som bruker Opera og de sier seg enig at noe slik burde ha blitt gjort. Mvh Stikk-kont@kten (Jeg beklager så meget for evt leifs, dårlige formuleringer osv.. Men klokka er 06:35 i skrivende stund, og jeg har vært våken siden 09:11) Endret 27. juni 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
am3k Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hva er det som ikke fungerer hos deg da? Kan ikke huske jeg har opplevd noen feil som jeg vil si er der grunnet at jeg bruker opera (ok så er jeg en aktiv bruker av IE identifiseringen av Opera, men okke som. . . ) Lenke til kommentar
kns Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Vel, for min del stemmer det i hvert fall, som du i topic sier, at Opera+Forum=80%. Det mest iøynefallende problemet oppstår når jeg skriver innlegg. Når jeg setter inn bold, italic eller andre tagger, havner disse alltid nederst i tekstredigeringsvinduet, og ikke der jeg setter dem inn i teksten. Hvilket fører til at jeg må skrive alle taggene manuelt... Postet en tråd om dette tidligere, og fikk da til svar at dette antakeligvis skyldtes at jeg bruker Opera. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg kan også lese topic, men trådstarter kom ikke med så mye som en eneste feil som han mente kunne komme av Opera. Jeg kan selv bekrefete "feilen" du nemner. Om denne kommer ved at kodingen er lagt opp mot IE eller Opera ikke helt henger med er jeg ikke sikker på, men som oftest skyldes slike feil at noen har tatt en tur utenfor standardene eller valgt en mer IE vennlig løsning. Kunne det ikke vere en ide at en kom med feil som en tror skyldes og ikke bare si at noe er galt? Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg håper dette ikke gjelder Safari også? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Ingar: I Safari fungerer det som det skal. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Swag: Kjempebra, akuratt det jeg ville høre Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Husker jeg ikke helt feil så er det komplett umulig å redigere teksten i et textarea slik at både de som følger w3c standarden og IE klarer å bruke det, og da velges selvfølgelig IE. IPB er et forum som brukes over hele verden, og hvis dere ser på statistikken så er det under 7% av alle brukere som sitter med opera. Er det rart det ikke prioriteres når det i så fall vil gå ut over IE-brukere? Lenke til kommentar
kns Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 QUOTE (enden @ 27/06/2004 : 13:05) Husker jeg ikke helt feil så er det komplett umulig å redigere teksten i et textarea slik at både de som følger w3c standarden og IE klarer å bruke det, og da velges selvfølgelig IE. IPB er et forum som brukes over hele verden, og hvis dere ser på statistikken så er det under 7% av alle brukere som sitter med opera. Er det rart det ikke prioriteres når det i så fall vil gå ut over IE-brukere? Vi klarer å lande en sonde på mars, klone sauer og se film på mobilen.....også går det ikke an å lage et forum med en tekstredigeringsfunksjon som støtter to ulike typer nettlesere? Rart... Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Selvfølgelig går det. Bare ring lillebill i Redmond og be han følge w3c standardene så er saken grei Endret 27. juni 2004 av enden Lenke til kommentar
kns Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 QUOTE (enden @ 27/06/2004 : 13:58) Selvfølgelig går det. Bare ring lillebill i Redmond og be han følge w3c standardene så er saken grei Heh...ok! Sender deg en sms når jeg har prata med ham... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Hmm, okei.. Ang spesifikk feil, jeg kan nevne flere... Men den som er mest irriternende er når du for eks trykker på "post innlegg", da greier ikke Opera og "komme seg videre" den bare står og trør, altså slik at du må trykke tilbake og "refresh" for og få postet innlegget. Opera har også generellt problemer med og åpne topicer... Men ja ja, for vel bare holde ut! (Bruker forresten Opera 7.51, ble ikke noe bedre siden 7.23 syns jeg.) Endret 27. juni 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 QUOTE (Stikk-kont@kten @ 27/06/2004 : 15:34) Hmm, okei..Ang spesifikk feil, jeg kan nevne flere...Men den som er mest irriternende er når du for eks trykker på "post innlegg", da greier ikke Opera og "komme seg videre" den bare står og trør, altså slik at du må trykke tilbake og "refresh" for og få postet innlegget. Det er visstnok blitt identifisert som et Opera bug, rekner med at en "work-around" kommer fra IPB`s side der. Det at ting går generelt tregt er serverens feil though. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 QUOTE (kns @ 27/06/2004 : 07:19) Det mest iøynefallende problemet oppstår når jeg skriver innlegg. Når jeg setter inn bold, italic eller andre tagger, havner disse alltid nederst i tekstredigeringsvinduet, og ikke der jeg setter dem inn i teksten. Det er ikkje ein bug i forumet og heller ikkje i Opera, men det er ikkje støtta av Opera (enda). Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) QUOTE (enden @ 27/06/2004 : 13:05) Husker jeg ikke helt feil så er det komplett umulig å redigere teksten i et textarea slik at både de som følger w3c standarden og IE klarer å bruke det, og da velges selvfølgelig IE. Du elsker meg nå, ikke sant? Endret 3. juli 2004 av SirIce Lenke til kommentar
atrax Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hvorfor har ingen ingen forumansvarlige tatt seg bryet med å svare på denne tråden? Spesielt som svar på linken som SirIce kom med. Siden han linker til beviser jo at det er mulig å sette inn tags korrekt i andre nettlesere enn IE (test selv!). Følgende angår kanskje ikke forumet, men likevel: QUOTE Firefox: En bug i firefox (nærmere bestemt Gecko) gjør at den høyre annonsen ikke vises korrekt under lasting av sidene. Dette skyldes at den ikke klarer å rendre iframes i floats riktig. Vi får nye annonsekoder uten iframes iløpet av sommeren. Kilde. Denne buggen eksisterer enda, og vi er godt inne i høstmånedene! Greit nok at majoriteten bruker Internet Explorer, men hva med å prøve å snu trenden? Jeg kan dessverre ikke kaste ut IE, for en del sider vises ikke slik de er ment i andre nettlesere eller har feil funksjonalitet (forumet ja!), men som Norges største hardwareside burde dere stå fram som et godt eksempel, og gjøre det dere kan for at brukerne deres faktisk kan bruke nettlesere som som "alle" utenom Microsoft anbefaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg