Gå til innhold

Bilder fra kommende office.net er ute.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tanken på at folk kommer til å kjøpe denne pakken fra Microsoft en dag, synes jeg er skammelig. Hele livet deres vil bli organisert gjennom en organisasjon, Microsoft. Folk betaler, også er det egentlig Microsoft som eier dem. Det er helt latterlig.

Er det noe vi ikke trenger nå, er et mer monopolisering av varer og tjenester i verden.

For øvrig mener jeg at det ikke er en skam å piratkopiere programvare/spill/filmer/musikk/etterhvert også fagbøker osv., det er jo laget for å kunne kopieres enkelt!

Lenke til kommentar

Hei Maroder_S!

Dette med .net vil eg vente med å uttale før eg ser korleis det vil fungere i praksis..

Vel,dette med piratkopiering er eg ikkje enig med..

Kva om du hadde skrevet ei bok,laga eit program..

Lagt mange arbeidstimar i det..

Ville du ikkje hatt litt betaling for "strevet"..?

No har eg ikkje gløymt open source.

Eg er veldig glad for open source..

Det som kanskje er viktig å seie i den sammanhengen er at open source ikkje er synnonymt med gratis programvare...

Sjølv om ein del open source programmer er free vare..

Lenke til kommentar

Selvsagt må folk få betaling for arbeidet de gjør. I så måte er fagbokforfattereksemplet best, fordi markedet for slike bøker er såpass lite. Men ville ikke VGT-elever som var på starten til et nytt skoleår bruke digitale kopier av verkene sine, hvis det var mulig? Om noen år er infrastrukturen tilrettelagt for det også, det vil finnes bokscannere og bokskrivere (som leser innbundne bøker / binder inn bøkene selv). Alt kan gjøres automatisk, i en enkel operasjon som tar under et døgn. Er det da elevene selv sitt moralske ansvar å la være å bruke en innbundet papirkopi som koster 30,-, kopiert av en klassekamerat? Og hvis det er det, hvem vil bry seg?

Jeg tror ikke det er noe framtid i å kreve betaling for ting som kan kopieres så og si gratis, med lovlig innkjøpt utstyr? Betalingen må organiseres på en annen måte (f.eks. statlig), det er den eneste måten å gjøre det på uten å kriminalisere så og si hele befolkningen.

Folket (i hvert fall det norske) er oppdradd til å dele på godene. Har man en sjokolade, er det uhøflig å ikke dele med kompisgjengen. Et litt søkt eksempel, men sånn er det også hvis man sitter på digitale filmer, programmer osv. Hvis man ikke deler, er man kjip. Dette er den gjengse holdningen jeg ser blant folk rundt meg. Derfor hevder jeg at det ikke er en skam å piratkopiere; alle gjør det i en eller annen grad uansett.

Det er min påstand at det er fåfengt å forsøke å endre folks holdninger til å dele / gi bort, slikt kommer inn med morsmelken. Jo fortere dette kommer til uttrykk, kan nødvendige tiltak iverksettes og programutviklere, fagbokforfattere, musikere osv. kan få den lønnen de ærlig fortjener.

Dette kan innebære at folk må betale mer skatt :smile:, og det kommer til å bli surt for mange land hvor det ikke er kultur for å betale mye skatt fra før f.eks. USA, og en del EU-land.

Framtiden er spennende dere! :grin:

Lenke til kommentar

Jeg får av en eller annen grunn ikke til å slette denne meldingen, som opprinnelig er en dobbel post, lik den over.

Enhver adm. inviteres herved til å slette denne posten nårsomhelst.

[ Denne Melding var redigert av: Maroder_S på 2002-04-19 16:18 ]

Lenke til kommentar

Slenger meg på tråden jeg...

piratkopiering er helt greit så lenge det blir med at man låner cd'er av kamerater for og brenne og slikt.

men jeg er imot store ligaer av kopi-pirater.

folk som har lagert et bra produkt, bør få betalt for produktet de har laget mener jeg.

Bill Gates burde være tigger og ligge i rennesteinenen og sparkes :smile: fordi han stjal intefacet til amiga. han tjente seg rik på noe han stjal. derfor brenner jeg windows. :smile:

Men jeg kjøper jeg de cd'ne jeg liker, og di jeg liker mindre, ja brenner jeg.

Og i tillegg er jeg litt patriot, og holder med de som står mot kjempene, og strever for og lykkes.

det er også som oftes de som gir mest for pengene.

Det er derfor ikke så merkelig at jeg er svoren amd, linux, ati og grans(brus) fan.

fuck **** ***** ta.net konseptet

microsoft burde brenne i Helvete.

amd k6-2 500@540(skammer meg)

120x4,5=540

Aopen mx59 pro II(skammer meg igjen)

Soundblaster aw64 :smile:

TNT2-32-mb-tv-ut i pci(skammer meg litt)

Aashima midi tower(lett modda) :smile:

WD 30 gigg hd 7200rpm

et lass med vifter :smile:

[ Denne Melding var redigert av: el_diablo_21 på 2002-04-19 17:54 ]

Lenke til kommentar

jeg er med deg på ATI men ikke amd delen :smile:

jeg gjør akkuratt som deg holder med de små firmaene som strever mot overmakta sånn som amraam.no jeg handler der hver gang jeg skal handle hardware så fremt det ikke er vilt billigere et annet sted eller de ikke har det jeg leter etter. ooops kom litt vekk fra emnet hva var det vi prata om igjen.... :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...