Gå til innhold

Hvilket ølmerke liker du?


SirHartge

Hvilket øl merke liker du?  

753 stemmer

  1. 1. Hvilket øl merke liker du?

    • Tuborg
      163
    • Carlsberg
      58
    • Dahls
      18
    • Ringnes
      30
    • Hansa
      61
    • Frydenlund
      7
    • Heineken
      44
    • Budweiser
      29
    • Newcastle
      10
    • Borg
      7
    • Grans
      4
    • Corona
      34
    • Lysholmer
      11
    • Mack
      23
    • Guiness
      13
    • Andre merker
      70
    • Drikker ikke øl (utenkelig)
      171


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ser bort fra Husets og et par tyske hvite øl ("Weissbier"), så er alle øl gode. Men min favoritt er nok Rogalandspils. Til dere som bor i Rogaland og som ikke liker Ringnes av diverse grunner: prøv Rogalandspils, den er vanvittig god og ikke et Ringnesprodukt.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Hvis du ser bort fra [...] et par tyske hvite øl ("Weissbier"), så er alle øl gode.

Smaken er som baken, altså delt. Å påstå at tysk hveteøl ikke er godt øl viser iallefall hvor lite du har forstått om øl. Både norske, danske og engelske bryggerier prøver etter beste evne å kopiere tyske bryggerier men svikter som regel stygt og spesielt på lyst øl. Slik kan det gå når man er oppfostret på dårlige kopier :p

 

Iforhold til pils så har weissbier en kjempefordel; man blir ikke fyllesjuk av å ha drukket mye av det dagen før :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Apropos tysk øl. Noen her som har smakt "Berliner Weisse"? Øl med grønn/rød farge. Sinnsvakt sært. ;)

Hehe, ja det noe sure ølet. Folk i Berlin pleier å søte det opp med bringebærsirup (som gir det en rød farge) eller sevje (som gir det en grønn farge), som spesielt godt om sommeren. Annet populært og sært øl i tyskland er f.eks. "Diesel" (øl og cola) og "Radler" (øl og sitron/lime-juice) :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Apropos tysk øl. Noen her som har smakt "Berliner Weisse"? Øl med grønn/rød farge. Sinnsvakt sært. ;)

Hehe, ja det noe sure ølet. Folk i Berlin pleier å søte det opp med bringebærsirup (som gir det en rød farge) eller sevje (som gir det en grønn farge), som spesielt godt om sommeren. Annet populært og sært øl i tyskland er f.eks. "Diesel" (øl og cola) og "Radler" (øl og sitron/lime-juice) :)

Unnskyld at jeg spør, men har du ølmage? ;)

Lenke til kommentar
Hvis du ser bort fra [...] et par tyske hvite øl ("Weissbier"), så er alle øl gode.

Smaken er som baken, altså delt. Å påstå at tysk hveteøl ikke er godt øl viser iallefall hvor lite du har forstått om øl. Både norske, danske og engelske bryggerier prøver etter beste evne å kopiere tyske bryggerier men svikter som regel stygt og spesielt på lyst øl. Slik kan det gå når man er oppfostret på dårlige kopier :p

 

Iforhold til pils så har weissbier en kjempefordel; man blir ikke fyllesjuk av å ha drukket mye av det dagen før :thumbup:

Hmmm.... jeg er ikke så glad i weissbier, vanlig tysk øl er bedre etter min smak, og jeg er mest glad i lyst øl, orker forøvrig ikke å tenke mer på øl, etter en uke med usannsynlig alkoholkonsum på quart festivalen

Lenke til kommentar

Jeg liker det meste som stod på den avsteminingen, men det gikk ikke å stemme flere. Hvis jeg skal skeie ut drikker jeg derfor Corona (dumt at det er så dyrt). Og snakker vi om amerikansk eller tjekkisk (orginal vare) Budweiser? Drakk mye Hansa pils, men den på glass har blitt dårlig. Den i boks er likevel veldig god pils.

 

Drikker som regel:

Tuborg

Hansa fatøl

Heineken

Lapin Kulta

Urquell

Budweiser (tjekkisk)

... og mindre av mye annet :)

 

Syntest ikke Tuborg på boks var noe særlig før (eller mulig smaken min har forandret seg), men de i glass er ivertfall god (spesielt når de er så billig) :D

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Skam at Ringnes har noen stemmer i det hele tatt heh... fysj for et dårlig øl (en tanke bedre enn grans, men det er ikke mye).

 

Drikker til vanlig:

Hansa Fatøl/Pilnser/Bayer

Tuborg

 

Og av og til:

Leffe Blonde/Brune

 

 

 

Hansa Bayer er bare utrolig digg til mat, Hansa Fatøl er best å drikke på etter min mening og tett etter kommer Tuborg og Hansa Pilsner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...