Gå til innhold

Hvilket ølmerke liker du?


SirHartge

Hvilket øl merke liker du?  

753 stemmer

  1. 1. Hvilket øl merke liker du?

    • Tuborg
      163
    • Carlsberg
      58
    • Dahls
      18
    • Ringnes
      30
    • Hansa
      61
    • Frydenlund
      7
    • Heineken
      44
    • Budweiser
      29
    • Newcastle
      10
    • Borg
      7
    • Grans
      4
    • Corona
      34
    • Lysholmer
      11
    • Mack
      23
    • Guiness
      13
    • Andre merker
      70
    • Drikker ikke øl (utenkelig)
      171


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Amerikanske Budweiser smaker utvannet og ekkelt, har hørt mye bra om den polske (?) Budweiser, som vistnok er originalen.

Budvar heter originalen, og er navnet på det tsjekkiske nasjonalbryggeriet. Pilsen er også navnet på en by i Tsjekkia, i tilfelle noen lurer på hvor ølet egentlig stammer fra :thumbup:

 

Budvar må forøvrig ikke forveksles med amerikanske Budweiser som er saksøkt for 'rip-off', siden det var en tidligere ansatt som rappet oppskriften fra Budvar.

 

Av tsjekkisk øl så liker jeg Pilsner Uruquell best, men jeg liker også godt østeriksk weissbier av merke Edelweiss :love:

 

Kun for kjennere selvsagt, og la meg også legge til at jeg prøver så godt som mulig å holde meg unna dansk brakkvann :yucky:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Drikker ikke alkohol! :w00t: :w00t: :w00t:
me neither :w00t: :w00t:

Søder rullan. Dere er tøffe2k.

 

Men kan dere være så snille og flytte dette ut av denne tråden ettersom det ikke har noe med topic å gjøre?

 

Skulle jeg i en "Hva smaker Coca-Cola"-tråd, svart "CoLa r FoR pInGlEr dAh LiZzZm11!1! D R BrE FaNtA Sm GjElDr LiZzZm" ? (Ja, jeg vet det er enkelte som gjør det, men det gjør det ikke rett.)

 

Nei, for det har videre ingenting godt å bidra til i tråden. Det har forsåvidt heller ikke denne posten, men vil gjerne at dere skal huske det til neste gang. :)

 

Takk. Hade. :)

 

Edit: Var noe slik selv, faktisk. Da jeg var 13 var jeg overbevist om at jeg aldri skulle røre alkohol før jeg var 18 år gammel. :ermm:

Nå er jeg 17, rørte min første pils rundt 15 år gammal og angrer definitivt ikke. For dere 12,13 åringer er det forsåvidt lurt å ikke drikke i så ung alder. :) Deres valg om dere vil vente til dere er 18, selvfølgelig. Bare ikke prøv før dere er 15-16 år. (tidligst) :)

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

corona er godt innimellom... må innrømma eg syntes lyst øl er godt...

drikker vel mest ringnes...

billigølet er ikkje lika god som d vanligprisa... dårligare kvalitet...

men borg er ganske grei....

 

smakte et øl i USA for noen år siden som eg ikkje husker navnet på....

var ei ku ellernoe sånt på etiketten... faen.... den var så god.... eg må over dit å finna den igjen.....

Lenke til kommentar

må si meg enig med dimiles.... mangler nå knappe 26dager te eg e 21... drakk meg full førstegang som 16åring... når eg smakte øl først kan eg ikkje huske men mange år før....

har liksom alltid fått smaka d eg vil hjemma... derfor var d lite spennande å drikka seg full noen steder... ikkje syntes eg d va tøfft heller då..... så når jevnaldrande stod i regnværet dritafulle nede i byn uten å komma inn noen steder... chilla eg hjemma eller hos kameratar som heller ikkje drakk å såg film godt, tørt å varmt innendørs....

den som venter på noe godt venter sjelden forjeves... men når du er eldre har du mer vet...

d versta eg vett er dritafulle 14tisser....

er d småjenter på fest der eg går prøve eg å komma meg te ein pub tideligast mulig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...