Gå til innhold

Hvilket ølmerke liker du?


SirHartge

Hvilket øl merke liker du?  

753 stemmer

  1. 1. Hvilket øl merke liker du?

    • Tuborg
      163
    • Carlsberg
      58
    • Dahls
      18
    • Ringnes
      30
    • Hansa
      61
    • Frydenlund
      7
    • Heineken
      44
    • Budweiser
      29
    • Newcastle
      10
    • Borg
      7
    • Grans
      4
    • Corona
      34
    • Lysholmer
      11
    • Mack
      23
    • Guiness
      13
    • Andre merker
      70
    • Drikker ikke øl (utenkelig)
      171


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er mange gode ølsorter. Heiniken er ett ølmerke som jeg liker ganske godt, mild men alikevel skikkelig ølsmak. Når jeg reiste rundt i Europa i sommer så fikk jeg sansen for et merke som heter Amstel, men tror ikke det finnes i Norge.

Nå har dessuten Rignes kommet med flere eksotiske ølsorter, husker ikke hva de heter, men det er iallefall en japansk type og en sydhavstype. Begge er meget gode, men sydhavstypen er overlegent god og har en søtlig fin smak som sikkert passer fint for folk som ikke er så vant til den bitre ølsmaken.

Lenke til kommentar

Stemte Heineken, jeg :love: Ikke smakt så forferdelig mange ølmerker man finner i Norge.

Ellers er jeg glad i tysk øl, der Bitburger og Hasseröder er mine favoritter ;)

Gresk øl er også veldig godt, men er ikke så glad i Mythos (som noen andre tidligere i tråden likte).

Kan opplyse om at jeg er 17 år gammel og at jeg digger øl. Drikker med måte seff.

 

Det Dvergiske Kaffebord: Amstel, ja! :love: Glemte å nevne det. Det fikk jeg skikkelig sansen for når jeg var på Kreta i høst! Tror det er fra Østerrike.

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Heineken er nok en gang BEST.

 

Har fått meg en ny nr. 2 etter en tur til London i høst. Der hadde de Kronenbourg 1664 på tapp overalt, og det er faktisk dritdigg. Men det toucher fortsatt ikke kongen, som er Heineken.

 

Tips til de som bor i Oslo: På La Champagneria ved Solli Plass har de Heineken på tapp!

 

EDIT2: Din vantro hund! Navnet burde si deg at Amstel er fra Amsterdam. Merket er forøvrig eid av Heineken.

Endret av Oovz
Lenke til kommentar
Er litt vonbroten over dagens ungdom:(

Jepp, det er visst ikke som i gamledager, da bygdeungdommen lå slengt i en grøftekant hele helga og vekselsvis vatta nedpå med himkok/billigøl, rota med næreste reggistroll av ei akneinfisert 13-åring og spydde på hverandre. :(

2403361[/snapback]

 

 

Jo, faktisk. Endel av oss gjør det faktisk den dag idag. Samma hvilken øl, bare jeg blir drita. Øl smaker shitt, - Men drita blir jeg !

Lenke til kommentar
FirstPrice: CB = Carlsberg :)

5706452[/snapback]

 

Det stemmer vel ikke helt. CB er en forkortelse for Christansands Bryggeri som nå eies av Hansa Borg Bryggerier ASA.

 

Selv foretrekker jeg Tuborg som "hverdagsøl", men når jeg skal unne meg noe skikkelig, som f.eks. etter en eksamen, så går jeg på polet og kjøper Erdinger Weissbier Dunkel (den lyse er ikke akkurat ille den heller).

 

Dyrt, men det er absolutt verdt det.

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...