be321 Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 WinXp pro coorp engelsk 20gb IDE hdd to 40gb western digital i RAID 0 (med winXP på) amd 1600+ cpu 266bus 128 twinmos ecc ram gainward pro 64 mb goldensample 450Ti MSI pro-2 RU hovedkort jeg har installert via 4 i 1 driverne tror det hjalp litt på blå skjermene når jeg bruker et prgram som følger med grafikk kortet som heter E-color (for og stille in kontraster og lys dingser) får jeg blå skjerm med masse pene nuller (jeg har de skrevet opp hvis dere trenger dem) jeg uninstallerte den software og den blå errorer har ikke kommet igjen men jeg får en blå skjerm ofte helt fra starten av etter winxp var installert den kommer ofte når jeg opner pc-alert prog som følger med hovedkortet erroren sier: "a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Stop:0x000000d1 (0xfbefifd5),0x00000002,0x0000000,0xfbefifd5 ALCXWDM.sys-address fbefifd5 base at fbebc000, datestamp 35756b8f" en ting er sikkert windowsxp har de samma forstålige error blå skjermene en ting til: cpuen min kom underklokka eller hva man kaller det når jeg velger "load high setups" eller noe i bios så skrur den seg opp på 1400mhz (og ikke 1050 som den er hvis ikke jeg gjør det) men da får jeg diverse blue screens og beskjed om at det er feil i systemfilene bla bla bla ..... det må da noen som har ca samma deler som meg og vet what to do.... eller bare en supersmart nerd :smile: 1000 poeng til han(hun?) som løser dette for meg :razz: jerg har ikke flasha biosen ...har aldri gjort det....trenger jeg det? Lenke til kommentar
Milla Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Her skal du finne hjelp med errorkodene dine: http://www.labmice.net/troubleshooting/errorcodes.htm :wink: Lenke til kommentar
Milla Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Ups! Sorry, det var for Win2k, men kodene er vel de samme i XP. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL får du når du ikke har avinstallert gamle drivere skikkelig. Avinstaller den gamle driveren før du installerer den nye. Når det gjelder cpu instillingene dine så må du stille inn FSB RATE (CPU:SDRAM:PCI)4:4:1 og ikke 3:3:1 _________________ maximus [ Denne Melding var redigert av: maximus på 2001-11-04 12:13 ] Lenke til kommentar
Milla Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 maximus har rett: http://www.osr.com/ddk/bccodes_34rr.htm Lenke til kommentar
be321 Skrevet 4. november 2001 Forfatter Del Skrevet 4. november 2001 heh...gamle drivere? jeg hadde jo ikke installert noen ting untatt xp på maskinen når det startet... jeg har prøvd ca 999 ganger og uninstallere alle forskjellige drivere og greier og installert det igjen men det hjelper ikke men jeg har et annet prblem som er like stort.. jeg laster ned directx8 for 2000 og installerer den...det virker som det går velykka men i directx info greia på maskinen sier at jeg har directx0 jeg har prøvd eldre directx og andre directx8 ikkno forskjell (jeg får ikke spillt noen spill) noen ganger da jeg prøver og starte spill kræsjer det og den sier at nv4_disp gjorde noe feil eller noe sånt Lenke til kommentar
maximus Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Når du instalerte xp så legger XP inn sine drivere. Disse må også avinstallere. Installerte du dx8 på XP? I så fall trenger du ikke det XP har dx8 fra før. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Quote: On 2001-11-04 12:24, be321 skrev:heh...gamle drivere?jeg hadde jo ikke installert noen ting untatt xp på maskinen når det startet...jeg har prøvd ca 999 ganger og uninstallere alle forskjellige drivere og greier og installert det igjen men det hjelper ikkemen jeg har et annet prblem som er like stort..jeg laster ned directx8 for 2000 og installerer den...det virker som det går velykka men i directx info greia på maskinen sier at jeg har directx0jeg har prøvd eldre directx og andre directx8 ikkno forskjell(jeg får ikke spillt noen spill)noen ganger da jeg prøver og starte spill kræsjer det og den sier at nv4_disp gjorde noe feil eller noe sånt Det virker fortsatt som du har drivertrøbbel. Inneholder feilmeldingen "NV4_DISP.DLL" eller "NV4_DISP.INF" er det displayet (NV4_MINI.SYS - Miniport). Har du skikkelig rot nå og ikke får fjernet alle drivere hundere prosent, så ta like godt en fomatering og en frisk ny start :wink: Lenke til kommentar
be321 Skrevet 4. november 2001 Forfatter Del Skrevet 4. november 2001 jeg sleit sikkert 5 timer med og få in winxp pga raid og jeg har ikke smartdrive eller hva faen det er så det tokk 4 år og installere jeg tror ikke jeg har noe rot jeg har installert i denne rekkefølgen winxp pro intigrerte lydkort driverne på hovedkortet 4 in 1 grafikk kort drivere directx system monitor som hører til hovedkortet ingen feilmeldinger på noen av installasjonene.... det sto at alt gikk som det skal men når jeg sjekker hvilken directx version jeg har så står det "directx 0" HJELP!!! :smile: [ Denne Melding var redigert av: be321 på 2001-11-04 15:49 ] Lenke til kommentar
bh2001 Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Hei, fikk samme BSOD og samme feilmld som deg. Tror feilen skyldes det integrerte lydkortet, AC97. Filen ALCXWDM.sys er iallfall i sammenheng med dette lydkortet, prøv i dissable det i bios, og se om feilen forsvinner da... sen linken for detaljer om hovedkortet. http://www.hexus.net/review.php?review=226. Det funket for meg iallfall, bortsett fra at nå går hele systemet mitt dødstreigt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå