Røbber Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Hey! Fant ut at jeg skul plukke meg ut deler til vannkjøling. Er det lav støy og bra nok for overklokking?? Det ska inn i dette kabinette CoolerMaster Stacker STC-101 AC vanntank, "aquatube", Blå AC LED-kit, for vanntanker, Blå AC brakett, for "aquatube" Swiftech MCP600 vannsirkulasjonspumpe Edit->AC radiator, "airplex EVO 240" Edit->2.stk MIST vifte, 22.8 dB(A), LED, 3xBlå Swiftech CPU-vannblokk Swiftech GPU-vannblokk Hva mer er det jeg trenger?? Hvilken slange/nippel type bør/må jeg kjøp? Endret 27. juni 2004 av Røbber Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Hey!Fant ut at jeg skul plukke meg ut deler til vannkjøling. Er det lav støy og bra nok for overklokking?? Det ska inn i dette kabinette CoolerMaster Stacker STC-101 AC vanntank, "aquatube", Blå AC LED-kit, for vanntanker, Blå AC brakett, for "aquatube" Swiftech MCP600 vannsirkulasjonspumpe Swiftech radiator, "Blackice Micro" 2.stk Smartcooler vifte, 47m³/time, 9-21 dB(A) Swiftech CPU-vannblokk Swiftech GPU-vannblokk Hva mer er det jeg trenger?? Hvilken slange/nippel type bør/må jeg kjøp? Alt ser bra ut unntatt radiatoren! Ville ha valgt minst en 2 x 120 radiator når du skal klokke! Fjerner ikke mange watt den black ice micro'n Lenke til kommentar
Røbber Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Hva med den her da AC radiator, "airplex EVO 120" Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Hva med den her da AC radiator, "airplex EVO 120" Blir kanskje litt for liten, men Pro Core har en veldig bra 120 mm radiator på 3dfxcool, eller så ville jeg ha gått for en AC EVO 240 (har den selv ) EDIT: Jo større flate på radiatoren = bedre kjøling Endret 26. juni 2004 av Naasaa Lenke til kommentar
moray Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Hva med denne: Airplex Evo 240 (Hvis du har planer om å ha radiator utenfor kabinett: Evo 360 Men da må du bytte ut viftene også.. f.eks.disse: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412FGL Edit: Ble feil link.. Endret 26. juni 2004 av morcan Lenke til kommentar
Røbber Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 AC EVO 240 OK, da kan jeg prøv plasser radiator neders i front av kabinette. det ska no gå bra for det er plass til 3 stk. 120mm vifter i fronten trur det kan bli en fin løsning det jeg Lenke til kommentar
moray Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Slik ser EVO ut i bunnen på et AOPEN 600B Midi tower.. Lenke til kommentar
Røbber Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Bør itj lufta fra vifta kom inn i kabinette og igjenom radiator? Endret 27. juni 2004 av Røbber Lenke til kommentar
Røbber Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Hva mer er det jeg trenger?? Hvilken slange/nippel type bør/må jeg kjøp? Lenke til kommentar
moray Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Jo, riktig det! .. Mine vifter suger luft i gjennom radiatoren.. Kappet bort bunnen, og lagd et filter under. Så slipper man støvet også.. Lenke til kommentar
Røbber Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Hva med slanger,klemmer og nipler? Hva som passe for det jeg har valgt her da.. CoolerMaster Stacker STC-101 AC vanntank, "aquatube", Blå AC LED-kit, for vanntanker, Blå AC brakett, for "aquatube" Swiftech MCP600 vannsirkulasjonspumpe Edit->AC radiator, "airplex EVO 240" Edit->2.stk MIST vifte, 22.8 dB(A), LED, 3xBlå Swiftech CPU-vannblokk Swiftech GPU-vannblokk Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Hva med slanger,klemmer og nipler? Hva som passe for det jeg har valgt her da.. CoolerMaster Stacker STC-101 AC vanntank, "aquatube", Blå AC LED-kit, for vanntanker, Blå AC brakett, for "aquatube" Swiftech MCP600 vannsirkulasjonspumpe Edit->AC radiator, "airplex EVO 240" Edit->2.stk MIST vifte, 22.8 dB(A), LED, 3xBlå Swiftech CPU-vannblokk Swiftech GPU-vannblokk Ville heller ha valgt papst vifter i stedet for de MIST viftene!! Har dem selv og de blåser nesten ikke luft, da er det mye bedre med viftestyring og papst! Endret 27. juni 2004 av Naasaa Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg har den "noname" 120mm radiatoren, Glacial, som den også kalles. Jeg er kjempefornøyd! Helt ypperlig temp på alle tre blokker. Dersom du ikke er ute etter _absolutt_ lavest mulig temperatur, er det ingenting i veien for å kjøpe en 120mm. Men har du penger og plass i kabinettet, er det bare å kjøpe større Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Enig med Naasaa der, viftene burde byttast ut. Du trenger slik slange og 2 strips på kvar kobling fungerer fint istedet for slangeklemmer. I tillegg hadde eg bytta ut pumpa med denne som er billigare og minst like bra, med ein slik og ein slik nippel for å få slangane til å passe. Endret 27. juni 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Enig med Naasaa der, viftene burde byttast ut. Du trenger slik slange og 2 strips på kvar kobling fungerer fint istedet for slangeklemmer. I tillegg hadde eg bytta ut pumpa med denne som er billigare og minst like bra, med ein slik og ein slik nippel. Swiftech pumpen er jo veldig bra den da! Kjører direkte på 12 volt, mens med Eheim må du ha et relekit og trekke inn en 230 v ledning! Jeg har selv Eheim 1048 og det er den stilleste pumpen jeg har hatt og funker veldig greit!! Men en kamerat har Swiftech pumpen og den funker topper's eneste jeg ikke liker med den er forskjellen pris/ytelse, skal si meg enig med deg der ja Satrucci_ Lenke til kommentar
Røbber Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Det blir det her jeg kjøper. Men det jeg ikke veit er hvilken slange og nippel jeg ska kjøp, som passer til det her sånn at det blir komplett CoolerMaster Stacker STC-101 AC vanntank, "aquatube", Blå AC LED-kit, for vanntanker, Blå AC brakett, for "aquatube" Swiftech MCP600 vannsirkulasjonspumpe AC radiator, "airplex EVO 240" 2.stk Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A) Cooler Master Cooldrive 4, 5.25", Sølv Swiftech CPU-vannblokk Swiftech GPU-vannblokk Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Istedet for å kjøpe swiftekpumpa, ville jeg kjøpt Aquastream! Kjører også på 12V, og i tillegg for du med et 3,5" kontrolldisplay. Her du kan sette på utluftingsprogram, og indikasjonslys som viser om pumpa går eller ikke. Du bruker rett og slett en molexkontakt rett innpå. Du for også med en vifteledning som du kobler fra kontrollpanelet og til en av viftekontaktene på HK. Dersom pumpa går rundt, kan du lese av et visst antall RPM i Windows. Med dette kan du jo også sette på alarmer og autoshutdown, osv, dersom pumpa stopper. _Anbefales_!! Lenke til kommentar
Røbber Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Jeg har kjøpt det kabinette her CM Stacker og det er ikke 3,5" brønner på det.. Hva med slange og nippel til det her?? AC vanntank, "aquatube", Blå AC LED-kit, for vanntanker, Blå AC brakett, for "aquatube" Swiftech MCP600 vannsirkulasjonspumpe AC radiator, "airplex EVO 240" 2.stk Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A) Cooler Master Cooldrive 4, 5.25", Sølv Swiftech CPU-vannblokk Swiftech GPU-vannblokk Endret 27. juni 2004 av Røbber Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg har kjøpt det kabinette her CM Stacker og det er ikke 3,5" brønner på det.. Hva med slange og nippel til det her?? Les det forrige inlegget mitt. Og eg vil _absolutt_ anbefale å bytte ut den pumpa! Den bråker ganske (ihvertfall i forhold til eheim) og folk har hatt ein del trøbbel med den. Eheim 1048 er mykje billigare og i tillegg kvalitet tvers igjennom. Det er ikkje alltid det dyraste som er det beste. Lenke til kommentar
Dante2no Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hva med en black ice extreme 2?? Har hørt rykter om at den er hakket bedre enn evo 240.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå