Gå til innhold

Kodak DX6340 problemer.

Anbefalte innlegg

jeg har et Kodak DX6340 digital kamera og er STOR fornøyd med det.. men det er et par ting som har oppstått i det siste og en ting som har plaget meg litt..

1. den påstår at batterinivået er lavt selv med helt nye batterier..

2. den SLUKER batterier.. får kanskje tatt 30-50 bilder før jeg må skifte igjen.

3. nå jeg plugger til kamerat til pc'en kommer den "Veiviser for scanner og kamera" opp. og den plager meg..

er det mulig å sette den slik at den ser kamerat som en flyttbar disk ? eller at jeg får opp den samme menyen som jeg får med flyttbare disker ? (den som kan velge "åpne mappe" "ikke gjør no" osv osv :)

4. det optimale for meg hadde vært at den bare åpnet mappen på kamerat med en gang.. er det mulig ?

håper det er noen smarte hoder som kan hjelpe meg :)

på forhånd, takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du ladbare batterier?

Hvis ikke så kjøp med en gang. Vanlige uladbare batterier tømmes svært fort i digitalkameraer.

Angående spørsmål nr to, så vet jeg ikke helt sikker. Kameraet dukker altså ikke opp som egen disk i utforskeren?

Du kan kjøpe deg en ekstern kortleser som du kobler til maskinen din. De koster ikke mange kronene og da vil du få opp kortet ditt som en ekstern disk.

Lenke til kommentar

ok.. har oppladbare batterier OG vanlige.. og de oppladbare holder MYE kortere enn ikke oppladbare.

men poenget er å få mappa på kameraet med bilder opp så fort som mulig fra jeg putter kabelen inn. uten masse dill imellom.. og da er en kortleser WASTE of time.. :)

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

Smak og behag. Synes ikke kortleser tar lang tid, men ok, alt er relativt.

Hvis de ladbare batteriene varer kortere så er de enten ødelagt, eller så får de ikke nok lading. Gå uansett ut og kjøp deg et ekstra par ladbare batterier og se om ikke det hjelper.

Lenke til kommentar

Et par generelle kommentarer:

For å hindre at MS' veiviser dukker opp når du kobler til kameraet, bør du installere programvaren som fulgte med kameraet.

Du må passe på å velge riktige batterier til kameraet ditt. Hvis du sammenlikner ikke-oppladbare 1,5v batterier med oppladbare 1,2(!)v kan jeg forstå resultatet ditt.

Oppladbare batterier på 1,5v fås i høy kapasitet (minst 2300 mAh) og da vil det begynne å hjelpe godt på levetiden. :)

Lenke til kommentar

Fremdeles får man veiviser?

Jeg la inn Kodak-softwaren hjemme, men ikke på jobb.

På jobb får jeg dermed den vanlige MS veiviseren, hjemme dukker den kun opp i explorer. (Kodak-softwaren kjører ikke i bakgrunnen hele tiden, fjernet manuelt fra startup-listen)

Men jeg kan jo ha annen software fra Kodak? Foglarna vet....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt 6330 i nesten 1 år.... Batteriet ryker meget ofte... Kjøpte noen oppladbare batterier på ClaesOhlson som gir 2100 ett eller annet, men med disse så varer det ihvertfall noen timer... Kjøp deg en skikkelig lader og GODE batteri, så får du et helt annet kamera...

(Har byttet til Sony F717, der har du 3-4 timer med batteri :)

:p

Lenke til kommentar
ok.. har oppladbare batterier OG vanlige.. og de oppladbare holder MYE kortere enn ikke oppladbare.

Du må kjøpe oppladbare batterier av typen ni-mh, og minst 2000 mah. Jo høyere mah, jo bedre, men alt over 2000 er ok. Men typen må være ni-mh for at de skal være brukandes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et Kodak DX6440 nå, hadde et CX4200 tidligere. Felles for begge er at de sluker alkaliske batterier i enorm fart. Bruk et lithium CRV3-batteri, det varer svært lenge på disse kameraene. Billigst blir det å bruke oppladbare NiMH-batterier (ca 1300 mAh eller mer - 2000 er bra). De varer lenge nok til at du får tatt en 30-80 bilder, alt ettersom hvor mye du buker LCD-skjermen. Kjøpes i pakker av 4 med lader for et par-tre hundre kr. Alkaliske batterier kan du bare glemme, de slukker før du får sagt :D

Husk at det er LCD'en som bruker batterier mest, slå den av hvis du begynner å tømmes...

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...