Gå til innhold

Xbox vs. PS2


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-04-19 19:32, Mulch skrev:

LOL! Vil bare kommentere han tullingen.. nei.. forvirrede menneske som mener at: Selv om den har bedre spesifikasjoner, så betyr det ikke at den har bedre grafikk.. ja.. Hva skal en si til slik? en 2liter bil vil alltid være raskere enn en 1.6liter. GF4 vil alltid være bedre enn GF3 når en kjører begge på max.


Selvfølgelig.



En motor på 2,0 l er ikke alltid raksere enn 1,6 l. La oss ikke blande inn biler i dette!

Når det gjelder Xbox, hvis PS2 har bedre grafikk en de fleste PC-er, hvordan kan du mene at xbox ikke har det??? Når ps2 har dårligere grafikk chip enn en pc?? ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-19 08:59, cky skrev:

XBOX definivit. Nå som Microsoft senket prisene, tror jeg konsollkrigen er over, i alle fall til Playstation 3 kommer, men det er en evighet til. Gamecube kommer til å koste ca likt som Xbox, men det er en dårligere maskin, uten harddisk, dvdspiller og 5.1 Surround lyd osv.


Den største tittelen til PS2, nemlig Grand Theft Auto 3, kommer også til Xbox i nærmeste fremtid. Ryktene sier at Xbox versjonen har bedre grafikk. Som kjent så hakker jo GTA3 på PS2 i enkelte tilfeller.


Ikke bekymre deg for de som sier at Xbox ikke har noe særlig med spill, for det er tull, man må tenke på at den nettopp er lansert, og at det vil komme haugevis med stortitler i nærmeste fremtid. Siden Xbox har masse likheter med en vanlig PC, så er det visst rimelig lett å lage spill til den, i forhold til Gamecube og PS2.



 

GameCube er neppe en dårligere maskin på grunn av de manglene du nevnte,...

 

Tørr jeg nevne at Nintendo er de eneste som faktisk har laget en ren spillekonsoll og ikke en alt mulig maskin.... - Mulig XBox har bedre lyd,... men grafikken er heller jevnt vil jeg si,... Er det noe GameCube har så er det kongegrafikk !!!! - og dette er takket være ATI Flipper brikken som ligger under panseret på kuben. - En annen stor fordel til GC er at de vil få mange store klassikere tilbake.

 

Nintendo har lang erfaring med dette markedet og vet hva de gjør, det gjør også Sony,.. de behøver ikke bøye seg for nykommlinger da de er så store som de er.... Misunnelsen fra Microsofts side var jo latterlig med det som var på CeBit (tror det var det,... - at Sony måtte fjerne demomaskinene sine eller noe slikt,...)

 

At XBox har bedre og raskere grafikk en PS2 ville jeg nesten sett på som et selvfølge,... da PS2 er mye eldre,... - Jeg syns PS2 klarer seg bra mot de andre kraftmaskinene jeg,... :smile: - Men sony har vel en annen maskin som kommer for det jeg vet/ tenker på,...

 

PS2 har mange spill, noe ikke N64 hadde men dette blir ikke et problem lenger på grunn av ny teknologi osv.... - Dette er nok heller ikke et problem for XBox da de sikkert har kjøpt seg rettigheter alle tenkelige plasser....

 

Men hvilken maskin som er lettest å lage spill til vet ikke jeg,... men for noen måneder tilbake så kom jeg over en artikkel på nettet en plass at lederen i Electronic Arts skrøyt over GameCubes nye arkitektur osv... - Det var så utrolig lett å få frem skaperverket ditt på denne maskinen, mye mer muligheter enn det den ekstremt begrensende forgjengeren hadde, og at det så og si ikke var problem å porte PS2 spill over til GC format..... :wink:

 

-----------------------------------------------

GameCube er en verdig motstander til de andre konsolene,... og den vil heller ikke bare kry av barnespill slik som forgjengerene,... - Denne vil ha så mye mer utvalg :smile:

 

- XBox er nok en god maskin det også,.. men jeg syns den er så stor og klumsete!!!!, sammenlignet med GameCube som er så liten....

Lenke til kommentar

enig med tullingen der da. Gamecube er støgg. Jeg mente ikke at jeg kjøpte ps2 fordi den ser bra ut, men min mening er nå at nye ting som kommer på markedet bør se bedre ut enn forgjengerene....

Jeg tviler meget sterkt på at xbox vil oppnå flere spilltitler enn ps2. Microsoft hører ikke hjemme på dette markedet, og jeg mener nå at de har nok med å gjøre pc-softwaren deres bedre. Hadde jeg hatt en pc med 98/ME som fikk bluescreen hele tiden hadde jeg tenkt lenge over før jeg kjøpte et ms-produkt som du ikke kan formatere :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 21:59, chma skrev:

Quote:


On 2002-04-19 19:32, Mulch skrev:

LOL! Vil bare kommentere han tullingen.. nei.. forvirrede menneske som mener at: Selv om den har bedre spesifikasjoner, så betyr det ikke at den har bedre grafikk.. ja.. Hva skal en si til slik? en 2liter bil vil alltid være raskere enn en 1.6liter. GF4 vil alltid være bedre enn GF3 når en kjører begge på max.


Selvfølgelig.



En motor på 2,0 l er ikke alltid raksere enn 1,6 l. La oss ikke blande inn biler i dette!

Når det gjelder Xbox, hvis PS2 har bedre grafikk en de fleste PC-er, hvordan kan du mene at xbox ikke har det??? Når ps2 har dårligere grafikk chip enn en pc?? ??

 

 

ARGH! MENNESKE! Det var en sammenligning! Om du smekker 1.6'en full i NOS og turbo, såklart den vil bli raskere da! *host*

 

PS2 sin grafikk er jo elendig! grumsete og lav oppløsninge.. og jeg vet ikke hva...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 23:08, Mulch skrev:

Quote:


On 2002-04-19 21:59, chma skrev:

Quote:


On 2002-04-19 19:32, Mulch skrev:

LOL! Vil bare kommentere han tullingen.. nei.. forvirrede menneske som mener at: Selv om den har bedre spesifikasjoner, så betyr det ikke at den har bedre grafikk.. ja.. Hva skal en si til slik? en 2liter bil vil alltid være raskere enn en 1.6liter. GF4 vil alltid være bedre enn GF3 når en kjører begge på max.


Selvfølgelig.



En motor på 2,0 l er ikke alltid raksere enn 1,6 l. La oss ikke blande inn biler i dette!

Når det gjelder Xbox, hvis PS2 har bedre grafikk en de fleste PC-er, hvordan kan du mene at xbox ikke har det??? Når ps2 har dårligere grafikk chip enn en pc?? ??

 

 

ARGH! MENNESKE! Det var en sammenligning! Om du smekker 1.6'en full i NOS og turbo, såklart den vil bli raskere da! *host*

 

PS2 sin grafikk er jo elendig! grumsete og lav oppløsninge.. og jeg vet ikke hva...

 

En annen ting som har stor innvirkning på farten er bilens vekt og hvor aerodynakisk den er, glem nå Nos etc, eller la oss glemme biler i denne sammenhengen?! OK

 

Har gf3 selv og grafikken er ikke allverden, sammenlignet med ps2 med gta 3 etc.

Derfor er det vel ikke umulig at Xbox er bedre enn gf4?? De kan bare tiden vise når spillutviklerne klarer å utnytte all denns kraft.

Lenke til kommentar

Det blir feil når en favoriserer en ting. Det beste e og vere kritisk og velge det beste. Vis du blir so opphengt i et type produkt kan det hende at du velger et dårligere produkt. Trur noke det er veldig mange som berre MÅ ha intel istadenfor amd eller berre må ha ps2 istdanfor xbox. Og alle veit at det e nesten shit d same om en velge amd eller intel og alle vetige folk veit at både xbox og ps2 e bra, sjøl om eg trur xbox e beire og at Gamecube ikkje kjeme til og overleve.

 

btw til deg som sa at gamecube er den einaste konsollen som e en skikkelig konsoll fordi den bla ikkje har dvd spelar.

Folk i desse dage vil ha alt på engang. Når en kan få en dvd spelar med en anna konsoll for samme pris og som også kanskje er beire, da vil en rett og slett ikkje kjøpe gamecube

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 23:11, Blurpy skrev:

Jeg ser ikke forskjell på grafikken på x-box og ps2 jeg, den ser glimrende ut på begge 2! Derimot liker jeg ps2 sin håndkontroll bedre, og spillene bedre.


 

Seriøst, ta to TV'er, en PS2 og en Xbox, sett dem ved siden av hverandre. om TV'ene ikke er av førkrigsmodell, så bør du se forskjellen. Enda bedre. Ta to 40" Loewe TV'er, bruk RGB Scart på begge konsoll, smekk inn det beste fra hver konsoll. Ser du ikke forskjell, så er det noe galt med øynene dine.

 

Jeg vet jeg er utrolig kritisk når det kommer til slikt, og ser lett forskjell på S-video og RGB Scart. Ikke alle ser slikt, men jeg krever kun det beste jeg har råd til :wink:

 

Har selv en Loewe Xelos 32", og fikk i dag RGB Scart til Xboxen, ble stor forskjell, mye klarere bilde og bedre farger, og "regnbuer" på kantene forsvant (farger som liksom bølger/renner, sees ofte lett på "rene" farger som rødt, grønt og blått). Dette har jo ikke noe med effektene av selve bildet, men hvor korrekt og klart det blir vist på skjermen.

 

At jeg klarte å skrive så mye på dette hehe..

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Gamecube er best siden den har de beste spillene, dessuten så bryr man seg fin lite om utseendet jeg ser bare cuben når jeg skal bytte spill fordi den ligger trygt inne i skapet og jeg og mine kamerater kan sitte med wavebirds og ikke bekymre oss over at noen plutselig kan spasere forbi og rive ned hele skiten. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-04-19 14:40, skrev blanc:

Valget er jo relativt, alt etter hva man prioriterer... PS2 ser bedre ut, og har mer behagelige kontroller, mens xbox er raskere og har bedre grafikk...

Personlig ville jeg gått for ps2. Den har flere spill på markedet enn xbox vil få, og har behageligere håndkontroller. Så lenge grafikken er god så driter jeg hardt i om xbox er litt bedre...



 

Altså, først skriver du at valget er relativt, alt etter hva man prioriterer. Så sier du: PS2 ser bedre ut, og har mer behagelig kontroller..

 

Asså?? Det er jo fullstendig en stilsak og behagelighets sak! En personlig ting! Om jeg synes Xbox'n sin kontroller er mer behagelig, så behøver jo ikke alle andre å få vite det? Om JEG synes blabla.

 

Det mener jeg om alle slike argumenter som blir sagt om og om igjen.

Jeg sier: dra til en butikk, spill noen spill på forskellige konsoller, se på hvilke spill som er tiljengelige, og ta det DU synes er gøy. Om jeg sitter her å sier at GC, PS2, Xbox, eller noe annet er dritt, er det vel ingen som bryr seg?

 

Jeg har talt,

Joachim

Lenke til kommentar

Quote:


...Har selv en Loewe Xelos 32"...


 

Xelos 32' er god dais! Vanvittig bilde kobinert med en Denon dvd-3800! :wink: Men seriøst, jeg ville si at alle konsollene har god grafikk... Resident Evil til GC. Splinter Cell for Xbox. GT3 for PS2. Men siden det er en del spill som kommer eksklusivt for enkelte konsoller, mener jeg det ender opp med hvilke spill som er viktigst for deg.

 

Vurderer å kjøpe en til jul til meg selv, og jeg heller nok mest mot Xbox, pga. at jeg har fått den anbefalt av flere kamerater.

Lenke til kommentar

Nå som XBOXen er så billig, så mener jeg at valget burde være helt klart. Greit nok at PS2en har flere spill, men det er ikke mangel på saftige titler til XBOXen. Under lanseringen av PS2, var det vel ingen som sa at PS2 sugde, kjøp N64 - den har flere spill og er billigere. Og hvis noen skulle klage, så ble det bråk da PS-gutta begynte å grine.

Men hvis PS2 blir billigere (rundt 1500) så ville det for meg være fristende å gå til innkjøp av en. Men ikke fan om jeg betaler 2500 flis for PS2.

 

Det er ikke en selvfølge at XBOX skal ha bedre grafikk enn PS2. Utviklerne av PS2-spill har hatt god tid på seg til å "finpusse" sine teknikker, slik at man får klemt ut all den kraften den kan gi. Men PS2 er veldig "rotete" bygget opp, noe som medførte at utviklerne fikk problemer i starten. XBOX bygger på "kjent" arkitektur, men å kunne det krever tid og trening for å kunne utnytte grafikkenheten sin kraft i boxen.

 

Faktisk så vil jeg si at PS2 sin prosessor er RASKERE enn XBOX sin. Man kan ikke bare se på CPUen til PS2en og si at den er dobbelt så treig som XBOX sin CPU(600Mhz vs. 300Mhz). På dette punktet vinner faktisk PS2. Det blir helt feil å se på prosessoren som en egen del. Man må se hele maskinen i en helhet - nettopp på grunn av PS2 sin arkitektur. Det er det som er hele idèen med Emotion Engine. Jeg har lest endel tech-docs om dette temaet, og jeg kan ikke annet enn å si at jeg er svært imponert over Emotion Engine. Fy **** for et monster...

 

PS2 sammenliknet med en PC/XBOX:

CPU 1200Mhz

Grafikk Geforce 2Mx (med 4mb *******s kjapt videminne)

36mb-ikke-like-raskt-minne

 

Hva er det vi ser her? Jo PS2 er svært rask på ren CPU-ytelse. den har en svært kraftig CPU, men grafikkdelen suger hardt etter dagens standard. Totalt sett knuser XBOXen PS2 (teknisk) fordi gafikkbrikken veier mer enn mye opp for dette. PS2ens "grafikkdel" består av to prosessorer (ikke CPU) som samarbeider med CPUen. Velger å ikke skrive mer om dette...Da ikke tråden handler om dette...

 

PCen er XBOXen overlegen, men det er først nå og inn i fremtiden at vi virkelig vil se hvor mye kraftigere PCen er (enn, ja XBOX). Grunnene til dette er pga. at ingen utvikler/utgiver vil driste seg til å gi ut et spill som "ingen" kan kjøre på PCen sin.

 

I dette tilfellet ville jeg helt klart gått for XBOX, men PS2 kan bli et veldig lukurativt kjøp hvis prisen settes ned til samme nivå som GC og XBOX. GC er en konsoll som har et stort potensiale, men Nintendo kunne kanskje skaffet litt flere spill (men det er vel like mange som for XBOX). Jeg har ikke sans for mange av barnespillene som finnes for cuben (men Mario Sunshine har sjarm!), men det finnes jo noen voksenspill òg. Men jeg synes den er for dyr i forhold til det man får, da ville jeg heller valgt PS2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...