Gå til innhold

Xbox vs. PS2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XBox er tekologisk overlegen på alle områder, men PS2 har til dags dato flere større spilltitler og mere ekstrautstyr...

Opp til hver enkelt forbruker og vurdere hva som en vil ha...

[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-04-19 08:21 ]

Lenke til kommentar

XBOX definivit. Nå som Microsoft senket prisene, tror jeg konsollkrigen er over, i alle fall til Playstation 3 kommer, men det er en evighet til. Gamecube kommer til å koste ca likt som Xbox, men det er en dårligere maskin, uten harddisk, dvdspiller og 5.1 Surround lyd osv.

Den største tittelen til PS2, nemlig Grand Theft Auto 3, kommer også til Xbox i nærmeste fremtid. Ryktene sier at Xbox versjonen har bedre grafikk. Som kjent så hakker jo GTA3 på PS2 i enkelte tilfeller.

Ikke bekymre deg for de som sier at Xbox ikke har noe særlig med spill, for det er tull, man må tenke på at den nettopp er lansert, og at det vil komme haugevis med stortitler i nærmeste fremtid. Siden Xbox har masse likheter med en vanlig PC, så er det visst rimelig lett å lage spill til den, i forhold til Gamecube og PS2.

Lenke til kommentar

XBOX har klart bedre grafikk (skulle også bare mangle), men jeg liker ikke at man må betale noen små lapper ekstra for å få lov til å spille av DVD-filmer på boksen. Det er ikke pengene, det er prinsippet som gjelder her. Det er jo det samme som om man skulle betale ekstra for airco i en bil. For noen år siden var det en selvfølge, men nå er det standard nesten uansett. Dette skjønte Sony allerede da de lanserte PS2 for en (digital alders) evighet siden. Microsoft... Nei, gi meg Sony!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 09:06, Ar`Kritz skrev:

XBOX har klart bedre grafikk (skulle også bare mangle), men jeg liker ikke at man må betale noen små lapper ekstra for å få lov til å spille av DVD-filmer på boksen. Det er ikke pengene, det er prinsippet som gjelder her. Det er jo det samme som om man skulle betale ekstra for airco i en bil. For noen år siden var det en selvfølge, men nå er det standard nesten uansett. Dette skjønte Sony allerede da de lanserte PS2 for en (digital alders) evighet siden. Microsoft... Nei, gi meg Sony!

Grunnen til dette er ganske enkel. For å få lov til å spille av DVD skiver, må MS betale lisens til DVD-Consortium (eller no sånt). Hvorfor skal MS (og dermed jeg) betale lisens for å spille av DVD når jeg allerede har en DVD spiller fra før?

Da kan heller de som ikke har DVD spiller fra før betale de hundrelappene det koster.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 08:59, cky skrev:

Gamecube kommer til å koste ca likt som Xbox, men det er en dårligere maskin

bare fordi maskinen ikke har dvd og harddisk betyr ikke at den er dårligere. den har også dårligere spesifikasjoner enn x.box, men det vil ikke si at spillene blir dårligere grafikk på. du kan jo ta star wars spillet som kommer på lanseringsdagen, det er urolig bra grafikk på, bedre enn noen av x-box spillene jeg har spilt.

Lenke til kommentar

ikke velg ps2 når xbox går ned i pris etter den 26 april. Og dere som sier at xbox er som en pc, kræsjer hele tiden, bullshit, de bildene man ser på nettet kan jo være manipulert, eller har aldri det falt dere inn?

Se her for mere info om pris:

http://www.xbox.com/no/news.htm?det=1

Tror nok ms kommer til å puste ps2 en del i nakken, og om de skulle feile så kan de jo starte på nytt, det har de jo råd til.........:smile:

Les litt rundt itavisen etc for spill tester av bla Halo et kongespill. Har du spillt lingende spill på pc og ps så kan du ta de beste å smelte de sammen så har du Halo.

mvh Christian

Lenke til kommentar

Valget er jo relativt, alt etter hva man prioriterer... PS2 ser bedre ut, og har mer behagelige kontroller, mens xbox er raskere og har bedre grafikk...

Personlig ville jeg gått for ps2. Den har flere spill på markedet enn xbox vil få, og har behageligere håndkontroller. Så lenge grafikken er god så driter jeg hardt i om xbox er litt bedre...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 12:43, kim_a55 skrev:

Hvis du har lyst på enda en PC (som til og med henger seg!! =)) bør du kjøpe X-Box, men hvis du har lyst på en ekte konsoll bør du kjøpe GameCube eller PS2... Bare et tips

Pffft - jeg har ved selvsyn sett kameraten min sin PS2 'fryse' og låse seg en håndfull ganger bare på det halve året han har hatt den.

Ikke noe som ikke en restart av konsollen har fikset så klart, men at Xbox er den eneste konsollen som kan henge en sjelden gang er bu*lsh*t.

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-04-19 18:19 ]

Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd X-Box i dag så vil jeg nokk anbefale X-box.

Grafisk så er X-box 40% bedre en PS2, men PS2 har flere spill som GTA3 og andre spill, men det kommer vel flere tilbud på X-box siden.

Hadde jeg hatt råd så har det uten tvil X-box.

For en gang skyld så gjør M§ noe bra :grin:

Lenke til kommentar

Nei ps2 er best.

ssx tricky med dts lyd,d digital lyd,mono,surround og stereo.

Vis han ikke skrur av bak på ps2en vil den etter tid bli full av statisk elektrisitet. Da låser den seg ofte. løsningen er å skru av bakpå å skru på igjen.

I gta3 hadde jeg det problemet en gang at det låste seg.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 14:40, blanc skrev:

Valget er jo relativt, alt etter hva man prioriterer... PS2 ser bedre ut, og har mer behagelige kontroller, mens xbox er raskere og har bedre grafikk...

Personlig ville jeg gått for ps2. Den har flere spill på markedet enn xbox vil få, og har behageligere håndkontroller. Så lenge grafikken er god så driter jeg hardt i om xbox er litt bedre...

Hahah..*flire* .. Så PS2 har mer behagelige kontroller? Har du prøvd X-box kontrollen? pfft.. Den sitter som støpt i hånda..!

Lenke til kommentar

Heisann

hvorfor kan ikke dere ps2-fanatikere bare innse at xbox'n er en bedre konsoll?

Den ENESTE fordelen ps2 har, er at det er flere spill til den for øyeblikket.

Dere må fatte at ps2 ikke hadde 200 titler tilgjengelig ved lansering, samme som xbox.

Halo er uten tvil det beste fps spillet jeg noensinne har spillt, samme som Rallisport Challenge er det råeste bilspillet hittil. bare for å nevne et par..

Når det gjelder kontrolleren er den mye bedre å holde i, enn den til ps2. den er større, bedre utformet, og man slipper å få vondt i tommelen pga shitty styre-knapp.

På toppen av det hele så senker Microsoft prisen på xbox den 26. april. Til kompensasjon til de som har betalt 4000,- kroner for den, GIR de bort 2 spill og 1 kontroller til alle som betalte 4000,-!

Det er meget bra gjort av MS.

(ja, jeg har selv en xbox)

Lenke til kommentar

LOL! Vil bare kommentere han tullingen.. nei.. forvirrede menneske som mener at: Selv om den har bedre spesifikasjoner, så betyr det ikke at den har bedre grafikk.. ja.. Hva skal en si til slik? en 2liter bil vil alltid være raskere enn en 1.6liter. GF4 vil alltid være bedre enn GF3 når en kjører begge på max.

Selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...