Nilsen Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 jeg har på ett vis klart å sette den hd. som jeg nå har os på som slave. vil det være trygt å flytte juper over på master uten å miste noe data? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Du mister ingen data ved å endre sånne instillinger, så fremt du ikke snakker om disker som står i spesielle oppsett ala visse RAID-typer, og enda da mister du ikke akkurat data bare ved å endre master/slave-instillingene. Bare flytt den jumperen du. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 det er en helt vanelig ide disk som ikke står i raid.. noen andre som kan bekrefte det.. vil ikke miste 80gb med div. ting Lenke til kommentar
ponke Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) det er en helt vanelig ide disk som ikke står i raid..noen andre som kan bekrefte det.. vil ikke miste 80gb med div. ting Tro meg, er helt ufarlig. Forresten, er disken alene på IDE-kabelen? Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 26. juni 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 oki.. da tester vi de etter jeg har slått av pc'en i kveld.. takk for hjelpa Lenke til kommentar
moray Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ikke noe problem å flytte på jumperen. Vet ikke hvor mange ganger jeg har gjort dette på disker i forskjellige PC'er. (På grunn av forskjellige merker på disker, gamle, nye etc.) Ødelegger ikke data ved å gjøre det. Det eneste som skjer er at det ikke funker hvis det ikke står riktig. (Holder ëgentlig at en bekrefter dette, men siden trådstarter spør så... ) Lenke til kommentar
ponke Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 oki.. da tester vi de etter jeg har slått av pc'en i kveld.. takk for hjelpa Forresten, er disken alene på IDE-kabelen? Hvis ikke, husk å sette den andre som slave, og sett master-disken ytterst på IDE-kabelen og slave-disken på midt-pluggen (tror jeg det var). Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) oki.. da tester vi de etter jeg har slått av pc'en i kveld.. takk for hjelpa Forresten, er disken alene på IDE-kabelen? Hvis ikke, husk å sette den andre som slave, og sett master-disken ytterst på IDE-kabelen og slave-disken på midt-pluggen (tror jeg det var). Mvh kjello2 den er nå aleine, men ejg skal sette på en ekstra som skal være slave.. det var da jeg så mitt "lille" problem edit: riktig det.. master ytterst, slave i miten(har de runde kablene fra microplex og der er det merka) Endret 26. juni 2004 av Natrium Lenke til kommentar
ponke Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 oki.. da tester vi de etter jeg har slått av pc'en i kveld.. takk for hjelpa Forresten, er disken alene på IDE-kabelen? Hvis ikke, husk å sette den andre som slave, og sett master-disken ytterst på IDE-kabelen og slave-disken på midt-pluggen (tror jeg det var). Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) den er nå aleine, men ejg skal sette på en ekstra som skal være slave.. det var da jeg så mitt "lille" problem Ok, da er det bare, som jeg og en annen sa, tut og kjør Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå