Gå til innhold

Er det hk'et eller cpu som er defekt?

Myr

Anbefalte innlegg

Hei..

Fikk meg ny og bedre ram så eg tenkte eg skulde klokke å se om eg kom litt lengre..klokka inne i windows med core center,klokket fra 2,4 til 3ghz,med 1,6v på cpu og 1,7 på ram(tru eg det var)før pc'en låste seg og så restarta seg.når eg kom inn i windows så fann ikke hk'et det innebygde nettverkskorte.eg restarta igjenn,men når den skulde til å boote igjenn så kom ikke skjermbilde i det heile tatt..!?

Når eg startet pc så lyser ikke ikke led på netverksporten og stasjonen på til den trådlause mus/tastaturet mitt lyser heller ikke(netverksporten er på hk'et og stasjonen til mus/tastatur er koblet til usb på hk'et).

Er det noen som her vert borti nåkke lignande eller veit muligens kva det er?

Takker for alle svar :yes:

Endret av Mafuck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noe er defekt så er det nok hovedkortet. I hele min karriere på support og returbehandling har jeg sett minst hundre døde hovedkort, men kun to døde cpu'er, så statistisk sett er det nok hovedkortet som er problemet.

På den andre side høres dette ut som noe som kanskje kan fikses med reset bios for din del. Har du prøvd det?

- Judaz -

Lenke til kommentar

Har prøvd å resette bios ja uten det hjapl :dontgetit:

resette CMOS'en,samme som å resette biosen ja?

Har en P4 2,4GHz 533fsb ....

hk'et kostet meg 2,5k når eg kjøpte det,snart 1år siden da men...får ikke det på garantien siden eg har byttet kjøle pasta på kjøleren over chip-settet(er ikke sikker på hva dere kaller den på fagspråket :roll: )

Endret av Mafuck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...