sdasdsad Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Jeg lurer på hva en brukt Dell Inspiron 5150 kan være verdt. Er bruk ca 9 måneder. Specs: P4 3,06Ghz 2x256MB PC2700 64MB Gf FX Go5200 60GB 15" 1400x1024 TFT MS Win Home Ed Batteriet er veldig lite brukt, så kapasiteten er god. Endret 26. juni 2004 av XeRam Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ny koster vel rundt 13K (Kjapp sjekk) Finnes mye bra bærbart rundt 10K nå. Legg deg noe under det? Alternativt etterlyse bud. Om det følger med 3 års dell garanti er den mer verdt. Personlig betaler jeg sjelden mer enn halvparten av nypris om jeg kjøper brukt - forlanges mer er det bedre å få noe som ingen andre har "mishandlet" Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg glemte å skrive at det er CDRW/DVD Combo. Det er bare 1års henteservice. Kommer på nesten 15000kr nypris , og da regnet jeg med en 200mhz tregere cpu siden 3,06ghz ikke-ht ikke er et valg mer. Betalte over 16000 selv for hele pakka. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Om batteriet er veldig lite brukt, men er i maskina, kan det godt skje at kapasiteten er blitt verre enn da den var ny. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Det er klart batterikapasiteten er blitt dårligere siden pcen var ny, men ikke så veldig merkbart. Har sett andre laptop'er som har gått ned mye mer på batteri. Blant annet centrino pcer. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Det er klart batterikapasiteten er blitt dårligere siden pcen var ny, men ikke så veldig merkbart. Har sett andre laptop'er som har gått ned mye mer på batteri. Blant annet centrino pcer. Liten avsporing, men prosessor\chipsett\nettverkskort har bra lite med eventuell nedgang i batteritid X antall mnd frem i tid. Hva er forresten din batteritid? Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 27. juni 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Filla Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Over 3 timer WOW !!! Det er vansindig mye for en P4 3k HT, har aldri hørt om noe lignende. Endret 29. juni 2004 av Filla Lenke til kommentar
ponke Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 WOW !!! Det er vansindig mye for en P4 3k HT, har aldri hørt om noe lignende. Hehe, er noen maskiner med P4(-Mobile)-prosessor som gjør det ganske godt på batteritidstester også, vettu Test av Dell Inspiron 5150 Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Filla Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hmm, seint på nattevakten min her, men eg får ikke helt dette til å henge i hop. Quotes er fra testen på barbara.no Dell Inspiron 5150 kommer som vi ser bedre ut enn Inspiron 5100 på grunn av at det sitter en såkalt ny "Mobile Pentium 4" prosessor i maskinen. Vi husker altså at Inspiron 5100 benyttet en helt ordinær skrivebordsprosessor. Beskrivelse Dell Inspiron 5150 Prosessor - Intel Pentium 4 prosessor 3.06 GHz Brikkesett - Intel i852PM Står det en P4 MOBILE CPU eller en desktop P4 ? Vi synes likevel at Dell kunne ha kommet med støtte for HypterThreading (HT) når de først lanserer en maskin med en prosessor som støtter HT Støtter Mobile P4 Hyperthreading ? Jeg kan til nød forstå at en P4 Mobility klarer 220 minutter på batterier, men at en regulær desktop P4 på 3 ghz m/HT skal klare det virker for meg totalt uforståelig. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Mobile Intel® Pentium® 4-teknologi Lenke til kommentar
knut Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Husk at mobile intel pentium 4 ikke er det samme som intel pentium 4 mobile Forskjellen er at førstnevnte ikke er spesiellt strømgjerrig og har færre strømsparingsegenskaper enn sistnevnte. Førstnevnte har selvfølgelig mindre strømforbruk enn en desktop intel pentium 4, og dermed bedre batterikapasitet. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Husk at mobile intel pentium 4 ikke er det samme som intel pentium 4 mobile Man lærer så lenge man lever Er det Mobile Intel Pentium 4 eller Intel Pentium 4 Mobile som støtter HT ? Lenke til kommentar
knut Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Intel gjør det ikke akkuratt enkelt for oss heller http://www.intel.com/products/notebook/pro...=ipp_note+proc& Det er mobile intel pentium 4 som KAN ha ht. Pentium 4 Mobile har ikke det, og leveres bare opp til 2,6 GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå