Gå til innhold

Drivere for Geforce4 420 Go (Toshiba)?

A-Jay

Anbefalte innlegg

Jeg har problem med at et spill (SimCity 4) nekter å kjøre skikkelig. Support-fyren fra EA fikk se på 'utskrift' fra dxdiag (som inneholder MASSE info om maksinen), og sa etterpå bryskt at jeg måtte oppdatere drivere på skjermkortet for å få spillet til å funke skikkelig. Jeg går ut fra at han har iallefall et visst grunnlag for å hevde det, siden han tross alt fikk se på dxdiag.txt-filen min.

Nå har jeg en driver som heter nView og som er fra 17/10/2003 på laptoppen min, er usikker på versjonsnummer. Den var lastet ned gjennom Windows Update. Jeg har forsøkt å finne nyere drivere på Toshibas og nVidias hjemmesider, og jeg har søkt på driverguide.com, google og altavista, men jeg har ikke funnet noen mer oppdaterte drivere.

Jeg vet at nVidia har en felles-driver, men se hva som står på hjemmesiden deres: "NOTE: GeForce2 Go, GeForce4 Go and GeForce FX Go mobile processors are not supported in this driver. Please contact the notebook's manufacturer for graphics drivers for your notebook PC."

Igjen heter grafikkortet nVidia GeForce4 420 Go, PCen er Toshiba Satellite 1410-604.

Så problemet er, vet noen om det er mulig å gjøre et eller annet merkelig for å få oppdatert driveren slik at SimCity 4 kan funke, eller om det er mulighet for at det kommer en mer oppdatert driver i fremtiden?

Jeg har hørt at på Dells PCer med lignende grafikkort er det mulig å fjerne spesial-driveren fra Dell og istedetfor kjøre på generisk driver fra nVidia, vet noen om det er mulig å gjøre noe lignende på Toshiba-PCen min?

Om muligheten for at det kommer ut en nyere driver, original-driveren kom ut den 23/10/2002, og driveren jeg bruker nå kom ut den 17/10/2003, så om en følger mønsteret, kommer det kanskje ut en nyere driver i oktober? (men da har jeg egentlig svart spørsmålet mitt)

PS. Om noen skulle lure, er dxdiag et diagnoseprogram som følger med DirectX, og der er det mulig å ta en 'utskrift' med masse info om PCen til en fil som heter dxdiag.txt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...