Empty Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ved å bruke netsh.exe (som ligger i System32 katalogen) så kan man endre ip, netmask og gateway og jeg hadde tenkt å lage et lite program som endrer dette, men får ikke dette til fordi jeg skal skrive inn ip'en i text boxer også legge dette inn i commandoen. Noe ala dette: WinExec('netsh.exe interface ip set address name="Local Area Connection" static Edit1.text Edit2.text Edit3.text 1', SW_SHOWNORMAL); Noen som kan hjelpe meg med å få dette til å funke ? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 WinExec('netsh.exe interface ip set address name="Local Area Connection" static ' + Edit1.text + ' ' + Edit2.text + ' ' + Edit3.text + ' 1', SW_SHOWNORMAL); Dette skal virke. Du er nødt til å ta EditX.Text utanfor hermeteikna i strengen. Legg merke til at eg har lagt til mellomrom mellom kvar EditX.Text. Forresten, så skal me legge ut kjeldekoden til programmet som var med i artikkelen, rett over neste helg (det blir ikkje denne veka grunna tidsmangel). Lenke til kommentar
Empty Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg må nok skuffe deg litte-bitte grann, men jeg fikk det ikke til å funke. Fikk bare feil mld'en: Incompatible types: 'String' and 'PAnsiChar' Prøve noe ala dette men fikk samme feil mld husker jeg. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 WinExec(PChar('netsh.exe interface ip set address name="Local Area Connection" static ' + Edit1.text + ' ' + Edit2.text + ' ' + Edit3.text + ' 1'), SW_SHOWNORMAL); Dette da? Lenke til kommentar
Empty Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 WinExec(PChar('netsh.exe interface ip set address name="Local Area Connection" static ' + Edit1.text + ' ' + Edit2.text + ' ' + Edit3.text + ' 1'), SW_SHOWNORMAL); Dette da? Den funker vettu, john_h ! Takker for all hjelp og beklager jeg ikke har svart før, har vært på ferie... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå