Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ved å bruke netsh.exe (som ligger i System32 katalogen) så kan man endre ip, netmask og gateway og jeg hadde tenkt å lage et lite program som endrer dette, men får ikke dette til fordi jeg skal skrive inn ip'en i text boxer også legge dette inn i commandoen. Noe ala dette:

WinExec('netsh.exe interface ip set address name="Local Area Connection" static Edit1.text Edit2.text Edit3.text 1', SW_SHOWNORMAL);

Noen som kan hjelpe meg med å få dette til å funke ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WinExec('netsh.exe interface ip set address name="Local Area Connection" static ' + Edit1.text + ' ' + Edit2.text + ' ' + Edit3.text + ' 1', SW_SHOWNORMAL);

Dette skal virke. Du er nødt til å ta EditX.Text utanfor hermeteikna i strengen. Legg merke til at eg har lagt til mellomrom mellom kvar EditX.Text.

Forresten, så skal me legge ut kjeldekoden til programmet som var med i artikkelen, rett over neste helg (det blir ikkje denne veka grunna tidsmangel).

Lenke til kommentar

Jeg må nok skuffe deg litte-bitte grann, men jeg fikk det ikke til å funke.

Fikk bare feil mld'en:

Incompatible types: 'String' and 'PAnsiChar'

Prøve noe ala dette men fikk samme feil mld husker jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
WinExec(PChar('netsh.exe interface ip set address name="Local Area Connection" static ' + Edit1.text + ' ' + Edit2.text + ' ' + Edit3.text + ' 1'), SW_SHOWNORMAL);

Dette da?

Den funker vettu, john_h !

Takker for all hjelp og beklager jeg ikke har svart før, har vært på ferie...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...