Predecessor Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Norge er i toppen når det gjelder bruk av elektroniske produkter uten at man har åpnet brukermanualen. Husker ikke kilden, men det spiller vel egentlig ingen rolle. Personlig "skumleser" jeg overfladisk, og ser spesielt etter varseltrekanter og warnings, slik at jeg ikke driter på draget. Deretter forsker jeg på egenhånd,og tar det som en utfordring. Etter en tid tar jeg frem manualen, og får mye mer ut av denne, etter at jeg på sett og hvis har blitt kjent med produktet. Vær ærlige nå folkens! edit: trykkleif [ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-04-19 02:24 ] Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Tok med manualen til hp digital kameraet mitt i dassen, så hadde jeg noe å lese på der inne :razz: Men ellers så driter jeg i å bruke manualen... :smile: Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Selv er jeg dårlig til å lese manualer, men det kommer jo an på hva jeg kjøper. Er forskjell på en cd-rom og et skjermkort med tv-out og video-inn. Når det gjelder det skjermkortet hjalp det forresten ikke no å lese manualen heller, det bare virket ikke. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Jeg leser stort sett manualene. Tror også mange innlegg her hadde vært unngått hvis flere hadde gjort det samme :smile: Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hvis alt annet går galt.. sjekk manualen.. Sånn funker det for meg.. Lenke til kommentar
sof Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 leser som regel manualen før bruk. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hvis en ikke kan en dritt om hardware, og bestiller maskin er manualer en kjekk ting å ha. Problemet er at de fleste ikke har tålmodighet. i alle fall ikke folk med pubertale hormonsvingninger. Mitt råd: RTFM! [ Denne Melding var redigert av: Jalla på 2002-04-19 07:49 ] Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Leser dem så og si aldri Lenke til kommentar
letmein Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Jeg leser ikke manualen før jeg sitter skikkelig hardt fast. Ringer først venner som kansje har peiling, og hvis det ikke nytter, så må man ta et dypt sukk og åpne manualen... :smile: Lenke til kommentar
Milla Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Vel, når jeg skulle skru sammen parabolen måtte jeg se i manualen... men sånn ellers blir de gjerne ikke åpnet. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Leser først manualen vis jeg ikke får det til. Men jeg har aller fåt problemer med at ting blir ødelagt. Leser førsten manualen vis det er noe som er spesielt ved produktet eller jeg lurer på noe etter jeg har hat det i eller startet det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Manualer har som oftest et veldig nyttig men totalt ubrukelig "Troubleshoot"-kapittel. Problem : Spilleren slås ikke på Grunn : Spilleren får ikke strøm Løsning : Sett i kontakten Og andre fullstendig opplagte ting som selv bestemor tenker på. Må innrømme at jeg sjelden leser hele manualen. Tar opp det jeg har kjøpt, og er det en "vanlig" ting så prøver jeg ut standardfunksjoner og tar deretter manualen i bruk for å finne alle ekstrafunksjoner (hvis den har noen). Har bestilt ett digitalkamera nå, og tror jeg skal lese ivertfall begynnelsen av manualen først der for å være sikker på at jeg ikke gjør noe galt. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Quote: On 2002-04-19 04:59, CaSh skrev:Tok med manualen til hp digital kameraet mitt i dassen, så hadde jeg noe å lese på der inne :razz:Men ellers så driter jeg i å bruke manualen... :smile: Håper ikke du tar den "Driter i manualen" saken din veldig bokstavelig .. siden du tok den med på dass... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Leser manualen når jeg sitter fast, og etter bruk :wink: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hei! Spørs kva produkt det er.. Som regel prøver eg sjølv uten manual..Om eg står fast ringer eg til andre som kanskje veit kva som kan være gale...Om ikkje det hjelper ser eg kanskje litt i manualen.. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Pøh, manualer er for pyser :wink: Det er bare mammadalter og jenter som leser manualen, vi tøffe gutter trenger ikke sånt. Det er bare å trykke litt her og der og til slutt funker det, hvis det ikke funker er det noe i veien med dingsen og jeg blir sint. Så titter damen i manualen, klør seg litt i hodet og fikser problemet. Kanskje ikke så forferdelig overdrevet heller... :smile: Lenke til kommentar
xstian Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 leser _aldri_ manualer. Det er for pyser og frisører. Ikke til noe som har med pese'n å gjøre, ikke kamera ikke pda ikke vaskemaskin, ingen ting. .xstian Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 90% av alt som finnes på markedet idag er så standard at hva skal man med manual? manualer går i søpla sammen med innpakkningen FØR man begyner og se på produktet. Lenke til kommentar
Joar Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Quote: On 2002-04-19 08:14, Milla skrev:Vel, når jeg skulle skru sammen parabolen måtte jeg se i manualen... men sånn ellers blir de gjerne ikke åpnet. Det kalles monterings anvisning.. Jeg leser ikke manualen (bare av og til, hvis jeg står helt fast...) :smile: [ Denne Melding var redigert av: Joar på 2002-04-19 09:49 ] Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Noen ganger er det lurt, andre ganger er det bortkastet tid. Jeg tar som regel en titt hvis jeg tror det er no lurt inni der, eller jeg er litt usikker. Ellers blir den lagt bort for å samle støv. Det hender det står ting der som ikke står noen andre steder! :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå