dude80 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Får ikke engang kommet inn i gnome, når jeg skriver gdm så blir skjermen helt svart, og da må jeg bare restarte pc'en. Problemet er min XF86Config, og jeg tror problemet ligger i hva jeg skal ha som BusID. Når jeg kjører lspci, får jeg dette: 02:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation: Unknown device 0322 (rev a1) Betyr dette at jeg trenger dette som BusID: PCI:2:0:0 ? Uansett, her er det viktigste fra min XF86Config (som det er en feil med, mest sannsynlig BusID): ********************************************************************** # Monitor section # ********************************************************************** Section "Monitor" Identifier "Monitor[0]" #CRT HorizSync 30-70 VertRefresh 50-160 EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor[1]" #TV HorizSync 60 VertRefresh 30-150 EndSection # ********************************************************************** # Graphics device section # ********************************************************************** Section "Device" Identifier "Device[0]" Driver "nvidia" #VideoRam 131072 # Insert Clocks lines here if appropriate BusID "PCI:2:0:0" Screen 0 EndSection Section "Device" Driver "nvidia" Identifier "Device[1]" Screen 1 Option "TVOutFormat" "Composite" Option "TVStandard" "PAL-B" Option "ConnectedMonitor" "Monitor[1]" BusID "PCI:2:0:0" EndSection # ********************************************************************** # Screen sections # ********************************************************************** Section "Screen" Identifier "Screen[0]" Device "Device[0]" Monitor "Monitor[0]" DefaultDepth 24 Subsection "Display" Depth 24 Modes "1024x768" ViewPort 0 0 EndSubsection EndSection Section "Screen" Device "Device[1]" Identifier "Screen[1]" Monitor "Monitor[1]" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 24 Modes "1024x768" EndSubSection EndSection # ********************************************************************** # ServerLayout sections. # ********************************************************************** Section "ServerLayout" Identifier "Simple Layout" Screen 0 "Screen[0]" Screen 1 "Screen[1]" RightOf "Screen[0]" InputDevice "Mouse1" "CorePointer" InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard" EndSection # Section "DRI" # Mode 0666 # EndSection Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg fant ingen bus id i min xf86 fil, så jeg ville prøvd å slette den linja vis jeg var deg. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg har lest at man trenger BusID om man skal bruke TV-out, bruker du TV-out? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg har lest at man trenger BusID om man skal bruke TV-out, bruker du TV-out? nei . never mind. Hadde ikke noe bus id når jeg kjørte tvut på mini itxen min da. Lenke til kommentar
Zauberer Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 har du nvidia driverene installert? (virket ikke slik når du viste outputen til lspci..) hvis du ikke har nvisia driverne, så errestatter du "nvidia" med "nv" under device settingen i configen Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 nvidia driverne er installert - jeg får nemmelig kommet inn i gnome når jeg kjører min XF86config som virker (der jeg ikke har entries for tv-out). Problemet oppstår altså når jeg prøver å få tv-out til å virke, og da tror jeg feilen er BusID Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Å fjerne BusID fra device[0] i xf86config gjør at jeg nå kommer inn i gnome, men likevel får jeg ingenting på tv'en. Det jeg skal ha er PAL-B, er det ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå