Gå til innhold

Millenium og Ram-begrensning

Anbefalte innlegg

Har handla inn deler til ny maskin, og 2 stk 512 MB RAM-brikker, tilsammen 1024 MB RAM. Men så sier noen at det ikke kan brukes mer enn 512 MB RAM i Win ME. Dette blir bekreftet pr tlf av en fyr på Komplett Data, men der sa dem ikke et pip da jeg ba dem sjekke om bestillingen var grei; 1 GB RAM og reg versjon av Win ME. Broren min hadde samme trøbbel, skulle få inn 768 MB RAM, full kræsj, kontaktet Komplett, men der var det ingen som da sa noe om begrensninger i Win ME. Nå er det bare det at jeg jo har lest og hørt om folk som kjører med masse RAM i Win ME og i Win 98. Mannen på Komplett sa at det finnes programmer som fikser den slags, men de finnes ikke på Microsofts sider, og han visste ikke (ville ikke si) hvor det kan finnes slike småprogrammer, eller filer. Kan noen gi meg et tips? Hjelp!!!!!!!!!! Jeg VIL ha masse RAM!!! Har jeg bruk for det? Tja ..... jeg vil i hvert fall ha det hvis det er mulig, bør jo ikke gjøre noen skade.

Blubb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-04 04:11, Blubb skrev:

Har handla inn deler til ny maskin, og 2 stk 512 MB RAM-brikker, tilsammen 1024 MB RAM. Men så sier noen at det ikke kan brukes mer enn 512 MB RAM i Win ME. Dette blir bekreftet pr tlf av en fyr på Komplett Data, men der sa dem ikke et pip da jeg ba dem sjekke om bestillingen var grei; 1 GB RAM og reg versjon av Win ME. Broren min hadde samme trøbbel, skulle få inn 768 MB RAM, full kræsj, kontaktet Komplett, men der var det ingen som da sa noe om begrensninger i Win ME. Nå er det bare det at jeg jo har lest og hørt om folk som kjører med masse RAM i Win ME og i Win 98. Mannen på Komplett sa at det finnes programmer som fikser den slags, men de finnes ikke på Microsofts sider, og han visste ikke (ville ikke si) hvor det kan finnes slike småprogrammer, eller filer. Kan noen gi meg et tips? Hjelp!!!!!!!!!! Jeg VIL ha masse RAM!!! Har jeg bruk for det? Tja ..... jeg vil i hvert fall ha det hvis det er mulig, bør jo ikke gjøre noen skade.

Blubb

Har du bruk for mer en 512MB RAM?

Hva bruker du maskinen til ?

Det holder lenge med 98se/Me.

Lenke til kommentar

Alle OS basert på 9x(altså også ME) støtter opp til 2GB RAM. dessverre er det en bug i minnehåndteringa som gjør at ved over 512meg så kan det oppstå problemer.

Tror det finnes en bugfix for dette. Søk på google etter "ME ram bug fix" eller.no

Men hvorfor ikke gå over til Windows2000 eller WindowsXP?

Sensurert signatur. Se den på min website ;)

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-11-04 11:58 ]

Lenke til kommentar

Er en utrolig enkel bugfix, husker den ikke i detalj, er noe med å endre max og min størelsene på ram og vcache i Win.ini eller noe.

Er så himla mange som sier at Win9x ikke støtter mer enn 512 mb ram, for noe bullshit, slik en skriver lengre oppe, Win9x klarer 2 gb!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...