Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maskinen min slår seg plutselig av

Anbefalte innlegg

Noen med samme problem?

Er det et virus eller noe?

Det foregår slik at jeg surfer el lignende, etter varierende tid 5-300 min slår maskinen seg av. Den må også fullstendig utkobles for å starte igjen. Når jeg kjører antispy programmer slår den seg alltid av. Det gjelder iallefall de to jeg har prøvd.

Noen med peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være maskinen din blir for varm. Hvordan er det med kjøling i den? Ellers så kan det være RAM'en er gåen, eller andre HW-problemer. Det er ikke helt godt å si hva det kan være. Når begynte dette å skje?

Det slo meg plutselig at du mest sannsynlig har feilpostet veldig :dontgetit:

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Vi har hatt endel maskiner innom hvor det ikke har vært noe melding. Faktiskt kan jeg ikke huske at jeg har vært borti at den har vært så "høflig" at den sier i fra. Men jeg har bare vært bort i 3 - 4 maskiner som har vært infisert. Og de har slått seg av i hytt og pine.

Men det kan finnes mange grunner til at en maskin plutselig slår seg av.

Lenke til kommentar

takk for svarene så langt,

nei jeg har ikke noe særlig til virusvern tror jeg. Ettersom jeg har hørt følger det noe med XP, ellers har jeg

Spyboot og

The Cleaner

Ved å kjøre disse, slår maskinen seg av. Den slår seg av plutselig og uten forvarsel. Dette skjer også ved tilfeldig surfing.

Problemet oppstod for ca 30 timer siden. Samtidig som den slo seg av, ble den litt vrang ved at programmer hadde lang responstid.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lenge siden dette nå, men måtte etterhvert ta maskinen til sørvis, der viste det seg at det var en delvis ødelagt vifte som var årsaken til problemene.

Jeg takker for svarene til alle som prøvde å hjelpe meg. Nå virker alt igjen, men ville bare si ifra hvis noen skulle være interessert i den engang mystiske feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...