Gå til innhold

Cpuen er veldig varm

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ta vekk kjøle pasta fra kjøleribba som var mer eller mindre brent fast. Så jeg pusset det vekk me sand papir. Nå etter jeg har tatt på ny kjølepasta er cpuen veldig varm, 70 grader etter å ha spilt f.eks cs eller sett på film. Det er en AMD 2800+@2100mhz. Kjøleribba er ikke så veldig varm heller. Trur ikke den er hele 70 grader. Ned siden av kjøleribba, etter sandpapiert ser jeg skraper. Men di er jo ikke dype engang! Det er bare skraper som jeg ser, jeg kjenner dem ikke med fingen. Og burde ikke kjølepastaen tettet disse skrapene?

Er det derfor cpuen er varm eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal vel slik varmeledende pasta ha litt tid for å kjøre seg inn . Høres unektelig ut som enten for lite pasta eller for dype groper etter grovt sandpapir .

For så lenge kjøleribben ikke er varm så er det for liten avledning av varme og da vet du selv nå hvordan dette går .

Lenke til kommentar

CPU'en er sannsynligvis så varm fordi det ikke er god nok kontakt mellom CPU og kjøleribbe. Prøv å ta av kjøleribba, smør på et nytt lag med kjølepasta og sett kjøleren på plass igjen. Hvis det ikke bedrer seg, bør du kanskje investere i en ny kjøler.

Lenke til kommentar

mulig du bruker for lite elle for mye kjølepasta? husk at du bare skal ha en liten dråpe på prosessorkjernen. kanskje prøve artic silver om du ikke har gjort det? mengden kjølepasta og hvor tyktflytende den er vil være med å avgjøre hvor godt den passer nn i ripene. uansett bør du ikke pusse vifta med sandpapir, det kan legge igjen små sandrester som hindrer kjøling. anbefaler deg mye heller å bruke isopropanol (spylevæske om jeg ikke tar helt feil, fåes billig på bensinstasjoner) eller rødsprit. blir litt etterpåklokskap men selv om pastaen er brent fast burde det ha vært mulig å løse den opp med sprit, det at pastaen har brent fast tyder vel også på at du kanskje har klokket litt mye? en kompis hadde en lignende cpu som deg med for dårlig kjøling, fra idle til load lå den på fra 68-72 grader og ble ikke fastbrent...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...