Gå til innhold

Windows XP PRO, installasjon

Anbefalte innlegg

Har et litt "fiffig" problem som jeg har prøvd å få årnings på. Jeg har en laptop som jeg kjører windows xp pro på. Men den er litt "sliten" og det er på tide med en reformatering, og ny installasjon av xp. Men her ligger problemet, cdrom`n er ødelagt. Er det noen som har en løsning på det problemet? Nettverksinstallasjon? Boote med nettverk og bruke cdrom på annen maskin? Etellerannet?

Ellers må jeg nok ty til enellerannen linux, siden de ser rimlig greie ut å få installert over nettverk.

mvh

a.d.b.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har to partisjoner, kan du bare ta innholdet fra windows xp-CD'en og legge i en mappe på den ene partisjonen (f.eks. D:\winnt\ ). Regner med du har mulighet til å overføre filer fra en annen maskin via nettverk. Men du er avhengig av å ha diskettstasjon da. Boot fra diskettstasjonen med en vanlig oppstartsdiskett, formater C: (husk backup av det du skal ta vare på), og installer fra D:\winxp\i386\winnt.exe

bertie

Lenke til kommentar

Det du kan gjera, etter at du har installert, er å slette den partisjonen som Windows ikkje ligger på, og så utvide windows partisjonen med Partition Magic.

Endret av smh
Lenke til kommentar
Det du kan gjera, etter at du har installert, er å slette den partisjonen som Windows ikkje ligger på, og så utvide windows partisjonen med Partition Magic.

Har selv prøvd på dette engang, og det gjør jeg IKKE igjen!!

Bare for å ha det sagt Partition Magic suger TUUUUUUUUUNGT, det er ihvertfall min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...