Whatefu Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Hei, jeg lurer på hva jeg trenger for å kople min PC til TV`n slik at jeg kan se innholdet på maskinen via TV. Eller om jeg skal ha POV sin NVTV på maskinen, men se programmene på TV og ikke på skjermen til PC. Setter stor pris alle tips, da jeg er en nybegynner på dette. Mikkel Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 eneste du trenger er et skjermkort med TV ut, og lydkabel fra lydkortet om du skal ha lyd via stereo annleg/TV'en Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Får å vise programmer, filmer osv på tv skjermen må du gå på "display propoerties>>Settings>>advanced>>displays" Og sette tv-skjermen som "hoved skjerm". Lenke til kommentar
JanLarsen Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 har et ati radeon 9800 pro kort, nettopp fått det og sliter med å få det til å funke mot tv. hadde nvidia kort før, var enkelt da. får det til, men jeg får ikke farger prøver å skifte format, men får det ikek til. noen som vet akkurat hvilket format den skal være på? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Svarer som vanlig: De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er:- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). - Skjermkort ikke stilt til PAL. Hva slags TV har du? Lenke til kommentar
JanLarsen Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Som sagt funket det med mitt gamle ti4600 kort. Har sony triniton 29" tv. Bruker samma kabel også som før Lenke til kommentar
JanLarsen Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Prøvd alle PAL - B og G etc Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Som sagt funket det med mitt gamle ti4600 kort. Har sony triniton 29" tv. Bruker samma kabel også som før De fleste GF-kortene kan "jukse" og gi kompositt på s-video-utgangen. ATI-kort følger standaren og gir kun s-video. Dette er antakelig grunnen til at det virket før, og ikke nå. Regner med at du bruker s-videokabel med scartadapter. Som jeg listet opp, så må du koble på riktig scart. De fleste Sony-apparater har 2 scart og du må bruke nr 2 og velge EXT2S for å få farger. Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hva slags TV har du? Jeg har en Panasonic TV (vet ikke om den beskrivelsen holder), kabelen jeg bruker heter Computer to TV/VCR CAble 3,5 mm + S-Video - SCART. Grafikkortet mitt er ATI RADEON 9500 PRO / 9700, og jeg får ikke farger. Hva er problemet og hvordan løse det? Lenke til kommentar
Large Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 kjøp denne: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text kjøpte den selv og den funker dritbra. pleier å se på dvd filmer på pcn -> tvn med den!! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Hva slags TV har du? Jeg har en Panasonic TV (vet ikke om den beskrivelsen holder), kabelen jeg bruker heter Computer to TV/VCR CAble 3,5 mm + S-Video - SCART. Grafikkortet mitt er ATI RADEON 9500 PRO / 9700, og jeg får ikke farger. Hva er problemet og hvordan løse det? Det spørs hvilken modell du har. De rimligste har vanligvis bare én scart og støtter ikke s-video. Da trenger du en "s-video til kompositt"-adapter, f. eks. denne. De andre modellene støtter vanligvis s-video på AV2 (scart nr 2) også må du velge AV2S. Dette gjøres ved å trykke flere ganger på TV/AV-knappen (AV1 -> AV2 -> AV2S), eller ett trykk på TV/AV-knappen og velg inngang med en av fargeknappene, avhengig av modell. Endret 22. juli 2004 av Mr D Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Det spørs hvilken modell du har. De rimligste har vanligvis bare én scart og støtter ikke s-video. Da trenger du en "s-video til kompositt"-adapter, f. eks. denne. De andre modellene støtter vanligvis s-video på AV2 (scart nr 2) også må du velge AV2S. Dette gjøres ved å trykke flere ganger på TV/AV-knappen (AV1 -> AV2 -> AV2S), eller ett trykk på TV/AV-knappen og velg inngang med en av fargeknappene, avhengig av modell. Tusen takk for hjelpen, jeg skylder deg en tjeneste Lenke til kommentar
termomann Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Flotte tips, men hva kan ha skjedd med min TV: Har virket bra med fint bilde og farger hele tiden. Nå oppdaterte jeg nettopp til de nyeste driverne fra nvidia og plutselig er bildet svart-hvitt (kun på TV). Har sett gjennom alle nevnte innstllinger, men akk. Bildet vises kun i farger like etter at jeg har slått på pc, altså bootskjermen til XP er i farger i ca 1 sek før den blir trist og grå. Som sagt, alt nevnt i dette forum er prøvd, og det virket i all tid frem til oppdateringa. Kan det være noe guff med de nyeste Nvidiadriverne? Jeg vil ikke gå tilbake til gamle drivere da et par spill virker å gå bedre nå... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Flotte tips, men hva kan ha skjedd med min TV:Har virket bra med fint bilde og farger hele tiden. Nå oppdaterte jeg nettopp til de nyeste driverne fra nvidia og plutselig er bildet svart-hvitt (kun på TV). Har sett gjennom alle nevnte innstllinger, men akk. Bildet vises kun i farger like etter at jeg har slått på pc, altså bootskjermen til XP er i farger i ca 1 sek før den blir trist og grå. Som sagt, alt nevnt i dette forum er prøvd, og det virket i all tid frem til oppdateringa. Kan det være noe guff med de nyeste Nvidiadriverne? Jeg vil ikke gå tilbake til gamle drivere da et par spill virker å gå bedre nå... På nVidia-kort har man vanligvis et valg på signaltypen på TV-out. Hvis du brukte kompositt (sammensatt video) før, så hender det at det blir satt til s-video som default ved oppdateringer / nyinstallasjon av drivere. Dette vil isåfall gi svart/hvitt-bilde. Og du har vel sjekka at kortet står i PAL B......? Endret 22. juli 2004 av Mr D Lenke til kommentar
termomann Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Dessverre virker det ikke likevel. Har prøvd både pal-b og -g, samt begge tv-ut-alternativene. Det virker ikke som den nye installasjonen har endret tidligere innstillinger, rent bortsett fra at den har stjålet fargene. I ren desperasjon prøvde jeg NTSC, og pinadø kom fargene. Skifter tilbake til PAL-B og de forsvinner. Har forresten en SONY trinitron 29" kjøpt i Norge + Geforce fx5700-kort. Dette er mer enn jeg skjønner, men virker det så virker det, om enn på pussig vis Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Det høres litt rart ut, men det kan jo være noe "grums" i driverne. Hvis ikke noen har rørt TV-en da. Det finnes antakelig et valg på standard (PAL / NTSC / Auto) på AV-inngangene på TV. Men funker det, så er det jo greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå