Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjernevasking om vask

Delvis

Anbefalte innlegg

Det er helt feil å vaske seg så ofte folk gjør i dag. Huden er ikke skapt for det, derfor medfører det ofte hudproblemer også.

For naturfolkene var det en selvfølge å gni fettet fra mat o.l. inn i huden.

Den hysterske vaskingen, dusjingen og badingen folk driver med i dag, er egentlig helt teit...når man tenker etter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så er det jo det at det lukter litt vondt av gammelt fett og svette ;)

Det er bare fordi vi har lært at de luktene er vonde ifra barnsbenene av.

Eks:

På 20 - 30 tallet syntes barn gammelost var godt. I dag synes de fleste det smaker pyton

Lenke til kommentar
Det er helt feil å vaske seg så ofte folk gjør i dag. Huden er ikke skapt for det, derfor medfører det ofte hudproblemer også.

For naturfolkene var det en selvfølge å gni fettet fra mat o.l. inn i huden.

Den hysterske vaskingen, dusjingen og badingen folk driver med i dag, er egentlig helt teit...når man tenker etter

Det er ikke naturlig med byer, eksos, kontakt med så mange folk, kontanter, dørhåndtak, etc...

I dagens samfunn er det viktig å vaske seg ofte for å hindre bakterievekst som fører til epedemier.

Du løser skaden av såpe på hud enkelt med fuktighetskrem.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å vaske hendene og å dusje så ofte at du fjerner alle rester av hudfett på resten av kroppen... Jeg er helt enig med trådstarter

Du løser faktisk ikke problemene med håndkrem, men lindrer symptomene på at noe er galt

Endret av enden
Lenke til kommentar

[sarkasme=Dusj er oppskrytt..akkurat som søvn..hvorfor trenger vi søvn? bare ligge nede å lukke øyan...pff ikkenoe for meg ass.....Sarkasme]

Ærlig talt...er ikke noe mer deilig å komme hjem våt,kald,svett,ille luktene også bare hoppe i en varm REIN dusj og ta på seg en jogge bukse som ikke er av slik stoff som er glatt bare sånn varm en ta ei cola og ei t-sjorte på seg å sette seg med pc'en varm å god på et reint rom som er vamt og godt ..ahh heaven :love:

Endret av Sarion
Lenke til kommentar
[sarkasme=Dusj er oppskrytt..akkurat som søvn..hvorfor trenger vi søvn? bare ligge nede å lukke øyan...pff ikkenoe for meg ass.....Sarkasme]

Ærlig talt...er ikke noe mer deilig å komme hjem våt,kald,svett,ille luktene også bare hoppe i en varm REIN dusj og ta på seg en jogge bukse som ikke er av slik stoff som er glatt bare sånn varm en ta ei cola og ei t-sjorte på seg å sette seg med pc'en varm å god på et reint rom som er vamt og godt ..ahh heaven :love:

WORD! :w00t:

Lenke til kommentar

:yes:

Lenke til kommentar

Hadde det bare vært bedre formulert så :D

Lenke til kommentar

Hadde det bare vært bedre formulert så :D

Word!

:mrgreen:

Lenke til kommentar

Og bortsett fra at Coca Cola er djevelens verk og det er tusenvis av brus som smaker bedre, som Hansa Grape Soda, Lerum Champagne, Villa Champagne, Grans Champagne, Solo, Tropo og mange flere.

Trådstarter: Det er jo et kjent faktum at vi mennesker har mistet mye av den bakteriefloraen vi en gang hadde til å beskytte oss, men nå har vi vaksiner mot sykdommer som gjør mye av samme nytten. Og som Armalite sa, så tror ikke jeg heller at menneskekroppen er "skapt" for dette miljøet.

Lenke til kommentar

Ærlig talt...er ikke noe mer deilig å komme hjem våt,kald,svett,ille luktene..

Da har du faen meg vært lenge ute! Vi snakker dager her...

Én dusj pr dag bør være mer en nok. Såfremt man er villig til å planlegge litt. Det er trossalt ikke gratis å dusje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ærlig talt...er ikke noe mer deilig å komme hjem våt,kald,svett,ille luktene..

Da har du faen meg vært lenge ute! Vi snakker dager her...

Én dusj pr dag bør være mer en nok. Såfremt man er villig til å planlegge litt. Det er trossalt ikke gratis å dusje.

Har aldri dusjet hver dag. Det blir 2 av og til 3 ganger i uka (eller hvis det er noe spesielt). Men pleier å bade da. Det er så mye deiligere å ligge i badekaret i varmt vann..ren nytelse :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...