huf Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ser det er mange som bruker Gentoo her på forumet. Jeg har aldri vært borti det, så derfor vil jeg gjerne at noen sier litt mer utfyllede om denne distroen, og hva det er som er gode ting med akkurat den. Jeg har nemlig lyst til å prøve gentoo, men jeg ville bare høre først om det er noen merkbare forskjeller visst jeg bytter ut slacken min med det. Takk for svar. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Distroen blir mer skreddersydd for din pc. Du kan tilpasse for å få maksimal ytelse. Bakdelene med dette er at alt må kompileres, så installajon tar lang tid. Kjører gentoo på serveren min, men desktopen skal få beholde slackware. Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Ok Yngvejos. Jeg kjører slack 9.1 nå, og er igrunn fornøyd. Jeg har kjørt slack nå helt siden jeg begynte med linux, (noen år siden) så jeg synst det var på tide at jeg prøvde noe nytt. Men jeg er usikker på hva jeg skal prøve. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Du kan begynne med å oppdatere til Slackware 10? Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Ja..klart jeg kan det. Men det er vel ikke helt spørsmålet her? Lenke til kommentar
power Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Hvis du liker slackware, så vil jeg tro at du kommer til å like gentoo også. Skader jo ikke å prøve Lenke til kommentar
Klette Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Hvis ikke er jo archlinux ett godt alternativ Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg vil råde deg til å beholde Slackware. Gentoo er en veldig god "distrubsjon" (kvier meg litt for å bruke det begrepet om noen som legger opp til at du skal velge alle programmene selv), men jeg opplever forskjellene mellom slack og Gentoo som litt frustrerende. Dette er en vanesak, men jeg mener at de enkle oppstartsskriptene og den veldig, veldig "vanlige" modul-konfigurasjonen taler til Slackware sin favør. Men velger du Gentoo, og attpåtil velger å kompilere alt fra scratch må du belage deg på *litt* venting (jeg har en laptop med p4 CPU, og den gikk varm flere ganger :-D ) mens emerge fikser kompileringen for deg. Alt grunner egentlig ned til hva du selv foretrekker. Jeg foretrekker å holde meg til kjent territorium hvor jeg slipper å bruke tid på å lære "alt" på nytt. Men Gentoo har et genialt pakkesystem samt et stort og entusiastisk community rundt seg, og det er bra :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå