Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hostme.no har rotet det til for meg...

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg hadde tidligere webhotell fra ISPnor som jeg har vært fornøyd med. Nå har de endt opp som hostme.no, aner ikke om de er kjøpt opp eller hva som har skjedd. Uansett, de har flyttet serveren sin fra USA til Norge. Det som nå har skjedd med min hjemmeside, er at alt som jeg har oppdatert siden 12. mai er borte. Hvordan er dette mulig? Jeg bruker nukePHp, uten at dette skal ha noe å si vel? Fyttirakkern så irriterende! jeg har lagt ut masse på serveren min (tar 500MB) som nå er borte. Hvilke rettigheter har jeg nå? Eller, kan de på en måte klare å rette opp dette for meg (seg selv)?

Hilsen fortvilet hostme.no kunde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk nå mail fra hostme.no. De sier at filene fra 12, mai og fram til idag desverre er borte for aldri!!!! Hvordan kan et seriøst firma klare dette? Burde de ikke hatt backup løsninger eller lignende?

Fy flate så irriterende, en måned arbeid borte for alltid!

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke backup av nukephp siden min nei, da jeg forventer at noe jeg betaler penger for, skal fungere. de har tilbudt meg et gratis domene som kompensasjon. hva i alle dager skal jeg med det, har jo det hos hostme.no fra før, to faktisk. Useriøst!

Lenke til kommentar

Det er to sider av saken, slik jeg ser det:

-Du bør ta backup, uansett!

-Men samtidig kan virkelig ikke hostme drive på på denne måten. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at du har rett til en eller annen form for erstatning. At du ikke har tatt backup, er din egen sak, og ikke noe de har noe med.

Lenke til kommentar

står det noe sted i kontrakten din at de tar daglige backups av det du har hos dem ?

eller står det at dette er ditt ansvar ?

Regner nesten med at det er det siste fordi 500MB er ganske stort for et webhotell og siden du har fått beskjeden du har fått virker ikke dette som tidenes mest seriøse webhotell business.. derav litt kjedlige ting som kan oppstå ;)

Lenke til kommentar

Finner ikke noe på hostme.no om dette. det var jo ispnor.no som jeg kjøpte webhotell av, og hostme.no sier nå at det ispnor som rotet det til før de tok over driften. makan til tull!

finner ikke noe kontrakt på hostme.no, og ispnor.no er jo ikke lengre på nettet så. kan vel prøve å trøste meg selv med at det "kun" er en månedsoppdateringer som er borte.. Som om det ikke er ille nok.

venter ny mail fra dem, for et gratis domene som kompensasjon er rett og slett latterlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...