Gå til innhold

Loffelurs tur til gale USA

knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ahh da er pcen oppe å går.. gadd ikke skrive mye på den andre jeg lånte. Mangla æøå osv...

Kan jo fortelle åssen dag 1 foreløp seg:

Dag 1.

Dagen starter klokka 7 med frokost og andre obligatoriske saker, kl 8 sitter jeg i bilen på vei til Gardemoen.

før turen

Kommer dit i 10 tiden og flyet går kl 12.55.

Gardemoen

Viktig oppdagelse: Siden jeg resier med KLM så er flightnummeret KL 0643, dette førte nesten til at jeg møtte opp på flyplassen "litt" tidligere.

Viktig opdagelse: E-ticket(reise bilettløst) er ikke papirløst, jeg slapp bare en lapp. Jeg måtte allike vel huske boarding kortet også :(

Som vanlig går alt bra på Gardemoen å flyet er i lufta 12.55.

Oppe i lufta

Nederland er symetrisk bygget ??

Ankomst Shipol\skitthøl i Amsterdam ca. kl 15.00. Her må jeg vente til kl 17:30 eller til kl 19.25, det avhenger litt av om du ser på Departure time eller Flight time. Så jeg møtte nesten opp 2 timer for sent:P

Dr. Gadget :green:

Mens jeg venta prata jeg med en gal pratesjuk Amerikaner fra Louisiania som har mista 3 fly denne dagen! :wow: Alle pga, teknisk feil osv. Da jeg kom til sikkerhetskontrollen ble jeg seff "tilfeldig" valgt ut til ransaking(eller hva det heter) en rar nederlender som prata rart språk befølte meg iallefall... :ermm:

Da vi hadde venta fikk vi vite at flyet hadde blitt Kanselerert! Og at neste fly drar om 2 timer. Jaja.. (stakkars amerikaneren).

Etter langt om lenge var vi i lufta, og tror derer ikke at ALLE setene var utstyrt med en egen liten TV med fjernkontroll! Ve viste tillog med normale filmer! Alt fra Cassablanca til Lotr 1-3. Ikke værst.

TV!

På flyet fikk jeg selskap av ei lekker dame fra lithauen på 23 år :dribble:

så tiden gikk fort (9 timers flytur).

På flyet måtte man fylle ut 2 lapper hvor en av de spurte om jeg var terrorist :green:

-------------------------------------------

!Satt første fot på Amerikansk grunn! (23:45 lokal tid)

-------------------------------------------

USA!!

LAAAAAAAAAA(100xA'er) Kø for å komme igjennom Tollen. Det var bare 5 båser

som var betjent så køen sneglet seg frem. (2 fly à 500 mennesker og hver person brukte 3-5 minutter i tollen)

Viktig oppdagelse: De amerikanske tollerne er skumle! De ser ut som på film!

Fikk heler ikke lov å ta bilde av dem:(

Jeg brukte 2 timer på tollen(sto nesten først i køa)

Minnet foresten om TG køa.

Flaks som jeg hadde så fant jeg bagasjen min så jeg gikk ut til den ventende Taxi sjoføren fra Cuba :green: Han spilte høy musikk med HØY Jalla faktor!

Så merkelig..

Bilturen tok 50min , eneste av interesse jeg så var Yankee stadium og jeg skimtet Empire state bulding :D

Da avslutter jeg her:P NB! Det er pissvarmt i New York.

Må-Sove-Nå-*dunk*

Kommer med bilder hvert øyeblikk. Mat tid..

Edit: Bilder! De fleste er for store å jeg har ikke tid til å rezise så jeg bare linker til dem.. husk at bildene fra dag 1 ikke er så spennende heller, blir bedre når jeg kommer til manhatten

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
Artig lesing :wee:

Serriøst? Må man signere et ark der det er spm om man er terrorist? :ermm:

Fakta!

NB: nå er det bilder over:P

Skal du bestille PC fra DELL via internet fra usa tror jeg (er ikke sikker) får du en mail der du skal svare på om du skal bruke maskinen til terroristiske formål. :ermm:

På radioen sa de at en del mennesker bare hadde svart på "ja" fordi de kunne jo ikke tenke seg at dette skulle være seriøst. Men de ble nå fort ringt opp fra dell for å avklare saken. :green:

Lenke til kommentar

Fett nok! Når jeg skal dit i sommer/høst/vinter/sommer igjen skal jeg ta masse bilder og legge ut her. Det blir fett.

Når jeg fylte ut visumsøknaden min så måtte jeg svare på slike spm som: "har du tenkt til å bidra til smugling, terrorsistvirksomhet osv når De er i USA?". Hadde tenkt til å scanne inn, men vil ikke yppe på meg amerikanske myndigheter fordi jeg legger ut dokumentene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...