knutby Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ja da har jeg endelig kommet til New York, men sliter litt med a fa min pc pa nett.. kommer snart med bilder pa denne traden. Noen onsker pa hva jeg skal finne pa og rapportere tilbake? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Se om du finner Michael Moore og få autografen hans til meg Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Løpe naken gjennom Central Park? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ta bilder av byen, ta bilder av bygningene og av fine steder du er på! Fortell hvordan du opplever NY, merkelige opplevelser eller folk som du ser, eller merkelige/kule ting som skjer rundt forbi Lenke til kommentar
knutby Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) ahh da er pcen oppe å går.. gadd ikke skrive mye på den andre jeg lånte. Mangla æøå osv... Kan jo fortelle åssen dag 1 foreløp seg: Dag 1. Dagen starter klokka 7 med frokost og andre obligatoriske saker, kl 8 sitter jeg i bilen på vei til Gardemoen. før turen Kommer dit i 10 tiden og flyet går kl 12.55. Gardemoen Viktig oppdagelse: Siden jeg resier med KLM så er flightnummeret KL 0643, dette førte nesten til at jeg møtte opp på flyplassen "litt" tidligere. Viktig opdagelse: E-ticket(reise bilettløst) er ikke papirløst, jeg slapp bare en lapp. Jeg måtte allike vel huske boarding kortet også Som vanlig går alt bra på Gardemoen å flyet er i lufta 12.55. Oppe i lufta Nederland er symetrisk bygget ?? Ankomst Shipol\skitthøl i Amsterdam ca. kl 15.00. Her må jeg vente til kl 17:30 eller til kl 19.25, det avhenger litt av om du ser på Departure time eller Flight time. Så jeg møtte nesten opp 2 timer for sent:P Dr. Gadget Mens jeg venta prata jeg med en gal pratesjuk Amerikaner fra Louisiania som har mista 3 fly denne dagen! Alle pga, teknisk feil osv. Da jeg kom til sikkerhetskontrollen ble jeg seff "tilfeldig" valgt ut til ransaking(eller hva det heter) en rar nederlender som prata rart språk befølte meg iallefall... Da vi hadde venta fikk vi vite at flyet hadde blitt Kanselerert! Og at neste fly drar om 2 timer. Jaja.. (stakkars amerikaneren). Etter langt om lenge var vi i lufta, og tror derer ikke at ALLE setene var utstyrt med en egen liten TV med fjernkontroll! Ve viste tillog med normale filmer! Alt fra Cassablanca til Lotr 1-3. Ikke værst. TV! På flyet fikk jeg selskap av ei lekker dame fra lithauen på 23 år så tiden gikk fort (9 timers flytur). På flyet måtte man fylle ut 2 lapper hvor en av de spurte om jeg var terrorist ------------------------------------------- !Satt første fot på Amerikansk grunn! (23:45 lokal tid) ------------------------------------------- USA!! LAAAAAAAAAA(100xA'er) Kø for å komme igjennom Tollen. Det var bare 5 båser som var betjent så køen sneglet seg frem. (2 fly à 500 mennesker og hver person brukte 3-5 minutter i tollen) Viktig oppdagelse: De amerikanske tollerne er skumle! De ser ut som på film! Fikk heler ikke lov å ta bilde av dem:( Jeg brukte 2 timer på tollen(sto nesten først i køa) Minnet foresten om TG køa. Flaks som jeg hadde så fant jeg bagasjen min så jeg gikk ut til den ventende Taxi sjoføren fra Cuba Han spilte høy musikk med HØY Jalla faktor! Så merkelig.. Bilturen tok 50min , eneste av interesse jeg så var Yankee stadium og jeg skimtet Empire state bulding Da avslutter jeg her:P NB! Det er pissvarmt i New York. Må-Sove-Nå-*dunk* Kommer med bilder hvert øyeblikk. Mat tid.. Edit: Bilder! De fleste er for store å jeg har ikke tid til å rezise så jeg bare linker til dem.. husk at bildene fra dag 1 ikke er så spennende heller, blir bedre når jeg kommer til manhatten Endret 26. juni 2004 av Loffelur Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Tollen i USA er ganske kjip ja! Are you a terrorist? Yes No Vanskelig valg det der.. Kos deg og ta bilder! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 haha! Hørtes spennendes ut! Godt at det er varmt der da og sommervær! Her er det bare regn regn og atter regn Du får ta noen bilder ja! *venter spendt* Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Artig lesing Serriøst? Må man signere et ark der det er spm om man er terrorist? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Artig lesing Serriøst? Må man signere et ark der det er spm om man er terrorist? Fakta! NB: nå er det bilder over:P Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Nicenice. Har selv VELDIGVELDIG lyst til å dra til USA, men økonomien strekker ikke helt til sier de her. Spm.: Hvor mye kosta det pr. pers tur/retur for den turen deres? Endret 26. juni 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ta deg en sang med "naked cowboy" Lenke til kommentar
K.. Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Søstra mi reiste til USA, og hun måtte svare på følgende spørsmål: Er du en hore? Ja/Nei Mange merkelige spørsmål! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Spm.: Hvor mye kosta det pr. pers tur/retur for den turen deres? Deres? Er det flere med? HVOR!? Min tur kosta vel 12000 for oppholdet og 4000 for flyet. Se på www.ef.com for nermere informasjon Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Deres? Er det flere med? HVOR!? Min tur kosta vel 12000 for oppholdet og 4000 for flyet. Se på www.ef.com for nermere informasjon Tenkte på selve flyreisa.. 4000 sier du?? Hvor bestilte du billettene? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 4000 sier du?? Hvor bestilte du billettene? Ikke så gale det... Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Artig lesing Serriøst? Må man signere et ark der det er spm om man er terrorist? Fakta! NB: nå er det bilder over:P Skal du bestille PC fra DELL via internet fra usa tror jeg (er ikke sikker) får du en mail der du skal svare på om du skal bruke maskinen til terroristiske formål. På radioen sa de at en del mennesker bare hadde svart på "ja" fordi de kunne jo ikke tenke seg at dette skulle være seriøst. Men de ble nå fort ringt opp fra dell for å avklare saken. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Ahh fant ut at det er gratis svømmehall her. Ganske digg når lufta er så våt og varm at jeg drukner.. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Fett nok! Når jeg skal dit i sommer/høst/vinter/sommer igjen skal jeg ta masse bilder og legge ut her. Det blir fett. Når jeg fylte ut visumsøknaden min så måtte jeg svare på slike spm som: "har du tenkt til å bidra til smugling, terrorsistvirksomhet osv når De er i USA?". Hadde tenkt til å scanne inn, men vil ikke yppe på meg amerikanske myndigheter fordi jeg legger ut dokumentene deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå