Diablito2k Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 slik ble min boxed p4 kjøler (tatt med dårlig kamera) brukte ca 25min på jobben.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 nais.. du må jo ha pusset deg ihjel på 25 min da Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 nais.. du må jo ha pusset deg ihjel på 25 min da ikke egentlig.. men tiden går fort når man holder på.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 ikke egentlig..synstes jeg hold på lenge.. uten å være i nærheten resultatet ditt Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 de som produserte min boxed kjøler hadde gjort en ganske bra jobb fra før da slik var den før planslipingen begynte Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 da så.. juks å bedrag Men da er det jo ikke så mye jobb Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Gef og White_Tiger: får dere bedre temps med å planslipe IHS'en ? (og hva står IHS for igjen ? ) Jeg tjente 5C IHS - Intel heat spreader? noe i den duren... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 de lærde strides virker det som..så for å få det blankt så er det bare masse pussing ? tror jeg brukte maks 40 min på pusse jobben.. For å få det virkelig blankt, så bruker du et slitt 1200 papir. Jo mer slitt det er, jo mindre riper vil sandpapiret lage...dermed vil overflaten bli glattere. Husk, det er ikke bare å få den blankest mulig (selvfølgelig er det bra), dere må også få en rett overflate. Da kan dere som sagt bruke en tusj å lage et kryss over IHS'en eller kjøleribba, fra det ene hjørnet til det andre Tror jeg snart skal i gang med å slipe 3.0C'en min. Får se en gang jeg gidder å ta den ut. Er egentlig ganske fornøyd med hva den klarer nå i OC Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Slik var min GPU-kjøler når jeg kjøpte den, syntes ikke den trengte noe sliping. EDIT **** Hvis den ser ripete eller ikke rett ut så kan jeg skrive undre på at den var 99.99%blank og jeg så med slik vinkel måle ting at den var helt rett under(den vinkel måle tingen er helt rett) Endret 27. juni 2004 av Carrox Lenke til kommentar
klikko Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) han som har sagt det har ikke peiling. Grunnen til at du sliper i 8 tall er fordi at du ikke skal få riper kun den ene veien. Det er flere grunner til det også. Tro meg, du SKAL pusse i 8 tall. Er nok meg som har kommet med rådet. Hvorfor? Jo fordi jeg har prøvd begge deler og fått likt resultat. Selvfølgelig så kan det være meg som har gjort en for dårlig jobb, men resultatet ble det samme og det er mye enklere, og ikke minst lettere for hånden å pusse rett. Hva jeg fikk etter å ha pusset et par timer helt rett. RBX blokka mi hadde elendig finish i forhold til andre og derfor måtte jeg gå til aksjon: EDTI: La til bilde... er helt enig med deg bamsefar.. rbx min haddde også finnish til å begynne å grine av nesten så slipte min kjapt med litt 600 papir i 5 min, tok deretter 1200 papir og gikk over i ca 40 min... ble speilblank da brukte frem og tilbake metoden på den.. det virker som at 8-tall sliping tar mye lengre tid.. når jeg slipte min tt volcano 9 så brukte jeg 8 tall og det tok nærmere 2 timer... er nok kanskje fordi rbx var ganske mye bedre slip i utgangspunktet... men jeg tror 8 tall tar lengre tid uansett... Endret 27. juni 2004 av klikko Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 kan nok hende at det tar lengre tid med 8 talls metoden, men det blir finere, det betyr bedre. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Vel det ekke min erfaring. Kan som sagt hende at jeg gjorde en for dårlig jobb med 8-talls metoden, men det ble akkurat samme resultat i finish og temperatur med 0.2+- feilmargin mellom de 4 målingene jeg gjorde. Var litt nysgjerrig etter å ha hørt mye om dette skjønner du. Bra etternavn du har da Gef. Har akkurat det samme, til og med med c Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hvor får man kjøpt så fint kornet papir som plansliping tydeligvis krever? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hvor får man kjøpt så fint kornet papir som plansliping tydeligvis krever? du får opptil 1200korning hos biltema og du får vel opptil 1000koring hos jærnia (tror jeg) Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 På 3dfxcool fins det 2000 slipepapir... (nederst på sida) Det står at det er beregnet for plansliping av CPU. Vil det hjelpe noe særlig å pusse ei kjøleblokk med 2000 papir når den allerede er pusset helt speilblank med 1200 papir? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Vil det hjelpe noe særlig å pusse ei kjøleblokk med 2000 papir når den allerede er pusset helt speilblank med 1200 papir? Nei, svært lite. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Planslipte 3.0C'en min i dag. Tjente 4,5C på MAX load. Noen som er interresert i at jeg legger opp noen bilder her senere? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Bilder er koselig. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Før jeg begynnte å pusse så CPU'en slik ut: Her har jeg lagt pussepapir og tatt noen vekter og lagt på pussepapiret slik at det ikke skal skli (noe ekstra pussepapir på siden bare i tillfelle jeg skulle ha bruk for det) Jeg bruker kun 1200 papir for dem som legger merke til det: Så begynnte jeg med å sette et kryss med en vannfast tusj over IHS'en til CPU'en for å se hvor den buler opp: Etter 5 min pussing ser vi at litt av krysset fortsatt viser og kobberen begynner å komme frem: Etter 10 min er krysset borte og som dere ser, den begynner å bli litt blank da dere kan skimte kameraet i speilbilde til IHS'en: Etter 30 min er fortsatt ikke all kobberen kommet frem: Etter å ha pusset i 1 time og 20 minutter, har kobberet kommet frem over hele IHS'en. Jeg setter nå igjen et kryss over IHS'en for å vite om den er rett: Her er det ferdige resultatet: Tjente ingenting Idle, men MAX load tjente jeg ca 4C. Absolutt verdt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå