Gå til innhold

Plansliping av boxed kjøler til P4

Stig-Arne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
de lærde strides virker det som..

så for å få det blankt så er det bare masse pussing ? tror jeg brukte maks 40 min på pusse jobben..

For å få det virkelig blankt, så bruker du et slitt 1200 papir. Jo mer slitt det er, jo mindre riper vil sandpapiret lage...dermed vil overflaten bli glattere. Husk, det er ikke bare å få den blankest mulig (selvfølgelig er det bra), dere må også få en rett overflate. Da kan dere som sagt bruke en tusj å lage et kryss over IHS'en eller kjøleribba, fra det ene hjørnet til det andre ;)

Tror jeg snart skal i gang med å slipe 3.0C'en min. Får se en gang jeg gidder å ta den ut. Er egentlig ganske fornøyd med hva den klarer nå i OC :)

Lenke til kommentar
han som har sagt det har ikke peiling. Grunnen til at du sliper i 8 tall er fordi at du ikke skal få riper kun den ene veien. Det er flere grunner til det også. Tro meg, du SKAL pusse i 8 tall.

Er nok meg som har kommet med rådet.

Hvorfor? Jo fordi jeg har prøvd begge deler og fått likt resultat. Selvfølgelig så kan det være meg som har gjort en for dårlig jobb, men resultatet ble det samme og det er mye enklere, og ikke minst lettere for hånden å pusse rett.

Hva jeg fikk etter å ha pusset et par timer helt rett. RBX blokka mi hadde elendig finish i forhold til andre og derfor måtte jeg gå til aksjon:

finishliten.jpg

EDTI: La til bilde...

er helt enig med deg bamsefar.. rbx min haddde også finnish til å begynne å grine av nesten så slipte min kjapt med litt 600 papir i 5 min, tok deretter 1200 papir og gikk over i ca 40 min... ble speilblank da :)

brukte frem og tilbake metoden på den.. det virker som at 8-tall sliping tar mye lengre tid.. når jeg slipte min tt volcano 9 så brukte jeg 8 tall og det tok nærmere 2 timer...

er nok kanskje fordi rbx var ganske mye bedre slip i utgangspunktet... men jeg tror 8 tall tar lengre tid uansett...

Endret av klikko
Lenke til kommentar

Vel det ekke min erfaring. Kan som sagt hende at jeg gjorde en for dårlig jobb med 8-talls metoden, men det ble akkurat samme resultat i finish og temperatur med 0.2+- feilmargin mellom de 4 målingene jeg gjorde. Var litt nysgjerrig etter å ha hørt mye om dette skjønner du.

Bra etternavn du har da Gef. Har akkurat det samme, til og med med c :D

Lenke til kommentar

Før jeg begynnte å pusse så CPU'en slik ut:

w.jpg

Her har jeg lagt pussepapir og tatt noen vekter og lagt på pussepapiret slik at det ikke skal skli (noe ekstra pussepapir på siden bare i tillfelle jeg skulle ha bruk for det) Jeg bruker kun 1200 papir for dem som legger merke til det:

q.jpg

Så begynnte jeg med å sette et kryss med en vannfast tusj over IHS'en til CPU'en for å se hvor den buler opp:

e.jpg

Etter 5 min pussing ser vi at litt av krysset fortsatt viser og kobberen begynner å komme frem:

r.jpg

Etter 10 min er krysset borte og som dere ser, den begynner å bli litt blank da dere kan skimte kameraet i speilbilde til IHS'en:

t.jpg

Etter 30 min er fortsatt ikke all kobberen kommet frem:

y.jpg

Etter å ha pusset i 1 time og 20 minutter, har kobberet kommet frem over hele IHS'en. Jeg setter nå igjen et kryss over IHS'en for å vite om den er rett:

u.jpg

Her er det ferdige resultatet:

i.jpg

Tjente ingenting Idle, men MAX load tjente jeg ca 4C. Absolutt verdt det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...