Gå til innhold

Hvor mange PCI kort har du i maskinen

Buddy

Hvor mange PCI-kort har du i maskinen?  

123 stemmer

1. 1. Hvor mange PCI-kort har du i maskinen?

• 1
      37
    • 2
      28
    • 3
      13
    • 4 eller flere
      22
    • ingen
      23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desktop: 1 kort.

-TV-kort (Pinnacle Studio PCTV)

Server: 1 kort.

-Nettverkskort (3COM 590)

På gamlemaskinen hadde jeg: Analogt modem, nettverkskort, TV-kort, MPEG-dekoderkort

PS! Det heter "PCI-kort", ikke "PCI kort", og vi pleier å avslutte spørsmål med spørsmålstegn.

Lenke til kommentar

Her har jeg 3 kort:

- Nettverkskort

- Lydkort

- Firewire kort (fulgte med videokameraet mitt)

Kommer vel også til å kjøpe meg et kontrollerkort når det blir tide å kjøpe en harddisk til.

Jeg kunne vel egentlig tatt ut firewire kortet siden jeg aldri bruker det, men har ikke noe bedre sted å sette det så jeg bare lar det være der det er. Men de andre kortene blir jo brukt.

Lenke til kommentar

Hmm...

1. Sb-Audigy til spill

2. M.audio Delta 66 til musikk

3. s-ata kontroller

På den forrige maskinen min hadde jeg ikke integrert nettverkskort, så da hadde jeg et kort på det i tillegg..

I tillegg til disse skal jeg etterhvert investere i

1 Hardsid lydkort

1 Pinnacle TV-kort (for å ta screenshots av filmer, samt til digitalisering av gamle analoge hjemmevideobånd og opptak av diverse dokumentarer og slikt fra Tv

1 Trådløst nettverkskort

Det er planen.

Lenke til kommentar

Hmmm pci kort? det var i de gode gammle dager det ja, nå i dag har jeg ikke bruk for pci da hk har 8 kanalers lydkort og nok nettverkskort, sata, ide, fierwire kontakter og slikt at jeg ikke ser noe behov for å putte noe i pci slottene, når jeg har bruk for mere enn 10 interne cd-rom / hd så kanskje jeg trenger noe kort men det skjer ikke.

Lenke til kommentar

Røflig opptalt så langt

Mini-PC (1 x PCI) 15 stk

Micro-ATX (2-3*PCI) 16 stk

ATX (4-5+*PCI) 2 stk

Obs setter bare opp hvilket form factor som hadde tilfrestilt brukern, ikke utfra hva som står i PC'en. Skulle tro at dette er någenlunde representativt for brukerne.

Alikevel ser det ut som produsentene og importørene tviholder på at en må ha 5-6 utvidelsespor, eller at en må nøye seg med 2 (agp+pci) går vel over til å bli 2 x pciE

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...