Gå til innhold

Hvor mange PCI kort har du i maskinen

Buddy

Hvor mange PCI-kort har du i maskinen?  

123 stemmer

1. 1. Hvor mange PCI-kort har du i maskinen?

• 1
      37
    • 2
      28
    • 3
      13
    • 4 eller flere
      22
    • ingen
      23

Anbefalte innlegg

Hvor mange PCI kort har du i maskinen.

Lurer bare litt, skulle gjerne ha sedd en poll på det. Eller har det godt andre tråder om det.

Maskin 1 benytter 1 PCI spor nå - TV kort.

Maskin 2 - 0 PCI kort

Maskin 3 -1 PCI kort - Lydkort.

Maks jeg har brukt er 3 - samtidig (siden 1989)

- Lydkort

- ISDN kort

- Nettverkskort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt oppklaring hvorfor jeg lurer på dette, enkelt å greit pga utvalget av micro-ATX kabinett og hovedkort. Som jeg synes er skremmende dårlig. Og lurte bare på om det er jeg som er sær siden jeg syntes en liten PC micro-ATX er stor nok, eller om det er slik at majoriteten har bruk for 5 utvidelsespor.....

Siden det er der utvalget er meget stort.

Lenke til kommentar
Ingen PCI-kort i denne.

Men i P75'en er det lyd og skjermkort...

Skjermkortet er vel ett AGP kort, med mindre du har kjøpt ett crappy PCI skjermkort for hovedkort som ikke supporter AGP.

Ett kort her:

- CNET W311 (trådløst nettverkskort)

Lenke til kommentar

Har bare TV-kort i, men fikk med 4 kort til i hovedkort-bundlen, firewire, digital lyd eller noe, ekstra usb og en til jeg ikke husker. Har ikke behov for så mye ekstra, men det er jo greie ting å ha liggende i en kasse om man en gang trenger det :)

Lenke til kommentar
Litt oppklaring hvorfor jeg lurer på dette, enkelt å greit pga utvalget av micro-ATX kabinett og hovedkort. Som jeg synes er skremmende dårlig. Og lurte bare på om det er jeg som er sær siden jeg syntes en liten PC micro-ATX er stor nok, eller om det er slik at majoriteten har bruk for 5 utvidelsespor.....

Siden det er der utvalget er meget stort.

Med mindre du skal på ett trådløst nettverk, ha 7.1 sorround annlegg med eget 7.1 lydkort, cappe video fra analog kameraet, og i tillegg skal se på TV fra veggen, så er Micro-ATX stort nok det.

Jeg liker ikke at det er plass til så få harddisker og optiske enheter i Micro-ATX-ene da, men... det er vel ikke så mange andre som trenger såpass mange hundre GB som meg :-/.

Lenke til kommentar
Ingen PCI-kort i denne.

Skjermkortet er vel ett AGP kort, med mindre du har kjøpt ett crappy PCI skjermkort for hovedkort som ikke supporter AGP.

Da Pentium 75 (de het faktisk det og var på 75MHz for de som ikke skjønte det, var også P90. P133 osv.) var å få kjøpt fantes det ikke AGP-skjermkort og ei heller AGP-porter. ;)

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Ingen PCI-kort i denne.

Da Pentium 75 var å få kjøpt fantes det ikke AGP-skjermkort og ei heller AGP-porter. ;)

Pentium 75, LOL, er det veldig gammalt eller veldig framtidig, lol :p (med tanke på at P4 er det nyeste nå, og at 386 var en gammal type CPU sokkel).

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke akurat se noe stort behov for alle pci sporene. Det eneste folk felst kankje har bruk for er lydkort og tv kort. Men det er jo på vei ut også.

Intel sine 915\925 brikesett har jo Ganske bra kvalitet på lyd. I allefall på papiret.

Det har skjed mye på den fornten siden jeg kjøpte min 486. Da måte jeg ha tileggs kort for com porter, ata kontroler, lyd, og skjerm siden ingen ting av dette var støttet av hk. Men det var jo ikke pci da men isa

Lenke til kommentar

Nå er det jo så at vi har et godt utvalg i mini-PC(1 x PCI) og et godt utvalg nårdet gjelder standard ATX (5 x PCI) Men elendig for den gyldne middelvei micro-ATX. Men det er faktisk mange flotte m-atx kabinett og hk som ikke er tilgjengelig i norge. Kall gjerne dette en liten markedsundersøkelse....

Lenke til kommentar

Tok nettopp ut TV-kortet og SB-kortet, da harddisken røyk :cry: (hæl**Xts Hitachi-drit)og denne viabaserte PC'en liker ikke dill-dall når en skal installere OS.

2 spor er og blir nok for meg utenom AGP-slot'en.

På DFI'en har jeg ingen tilleggskort og slik skal det forbli.

Lenke til kommentar

Desktop PC: Ingen

Ekstra maskin: PCI Skjermkort, lydkort og nettverkskort

Gammel maskin: PS/2 kort, skjermkort, nettverkskort og lydkort

Jeg kunne egentlig ha tenkt meg et lite kabinett istedenfor et stort og tungt chieftec kabinett. Men det er vel egentlig ikke så lenge til den nye formstandaren er ute? Hva med å vente å se hva som kommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...