Gå til innhold

Volt/extreme mod av 9600pro mulig ?

Anbefalte innlegg

jeg satt og studerte mitt Sapphire Radeon 9600pro fireblade kort i dag og la merke til at div. komponenter er blitt utelatt.. deriblant "ekstra strøm" som er vanlig på litt mer kraftfulle kort.

Bildene er klikk-bare

1000724_Custom.jpg

1000725_Custom.jpg

så det jeg lurte på:

1) er det mulig å klokke mer med å evt montrer på en "molex" (+12, jord, jord og +5) på de/den plassen på bilde 1 ?

2) kan man sette på ekstra komponentrer på de tomme plassene ( er vel kondensatorer o.l.) og få et "bedre" kort ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste grunnen til å måtte gjøre dette er hvis du skal i tillegg Voltmodde kortet ditt MYE. Grunnen til at man setter på ekstra strøm til skjermkortet er fordi APG porten ikke klarer å levere nok strøm.

Om du volt modder og overklokkes kortet til det extreme vil man trekke for mye ut av APG porten, og vil porten/korten ryke.

At det er mulig å legge på strømkretsen på kortet er jeg ikke i tvil om. Men å gjøre dette uten tegningene eller komponent listen er noe vanskeligere.

Hadde man bare hatt samme kortet med strømkretsen på, hadde det vært en enkel sak om å kopiere det.

Det skal derimot gå an å feste en molex kontakt til Vmem feks slik at minne ditt får konstant 3,3 Volt. Må da ha en god og stabil strømforsyning for at dette skal være av noen verdi. Vgpu er derimot en helt annen sak, først og fremst denne som trenger en strømstyrings krets.

Edit: ordlegging...

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

Har samme kort som deg og mitt hadde samme layout som det med grønne kortet til Unoid.net.[bBA PCB GPU Voltage (most common)]

Lodda også på molexkontakt på det uten at det hadde noen innvirkning, kortet mitt maglet noen komponenter i forbindelse med dette.

Endret av Terje82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...