Diablito2k Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 jeg satt og studerte mitt Sapphire Radeon 9600pro fireblade kort i dag og la merke til at div. komponenter er blitt utelatt.. deriblant "ekstra strøm" som er vanlig på litt mer kraftfulle kort. Bildene er klikk-bare så det jeg lurte på: 1) er det mulig å klokke mer med å evt montrer på en "molex" (+12, jord, jord og +5) på de/den plassen på bilde 1 ? 2) kan man sette på ekstra komponentrer på de tomme plassene ( er vel kondensatorer o.l.) og få et "bedre" kort ? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Eneste grunnen til å måtte gjøre dette er hvis du skal i tillegg Voltmodde kortet ditt MYE. Grunnen til at man setter på ekstra strøm til skjermkortet er fordi APG porten ikke klarer å levere nok strøm. Om du volt modder og overklokkes kortet til det extreme vil man trekke for mye ut av APG porten, og vil porten/korten ryke. At det er mulig å legge på strømkretsen på kortet er jeg ikke i tvil om. Men å gjøre dette uten tegningene eller komponent listen er noe vanskeligere. Hadde man bare hatt samme kortet med strømkretsen på, hadde det vært en enkel sak om å kopiere det. Det skal derimot gå an å feste en molex kontakt til Vmem feks slik at minne ditt får konstant 3,3 Volt. Må da ha en god og stabil strømforsyning for at dette skal være av noen verdi. Vgpu er derimot en helt annen sak, først og fremst denne som trenger en strømstyrings krets. Edit: ordlegging... Endret 26. juni 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 så det er lite vits å slenge på mer power uten masse vmode på selve kortet ? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) I de fleste tilfeller ja.. Husker ikke hvor mye 9600Pro trekker fra AGP porten akkurat for øyeblikket, men den hadde litt å gå på... Edit: XT kortet trekker heller ikke nok stock til at det trenger en ekstra kontakt. Endret 26. juni 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 I de fleste tilfeller ja.. Husker ikke hvor mye 9600Pro trekker fra AGP porten akkurat for øyeblikket, men den hadde litt å gå på... okey, da vet jeg det Lenke til kommentar
adyton Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Det eneste du kan gjøre er vel som dette: 9600pro vmod Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Om du skal utføre voltmod, pass på at det er akkurat lik layout på kortet, 9600 bruker mange gansger forskjellige layout. Ikke som 9800 og XT kort Endret 26. juni 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Det eneste du kan gjøre er vel som dette: 9600pro vmod det gjelder XT versjonen.. jeg finner iallfall ikke den plassen på mitt kort Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Har samme kort som deg og mitt hadde samme layout som det med grønne kortet til Unoid.net.[bBA PCB GPU Voltage (most common)] Lodda også på molexkontakt på det uten at det hadde noen innvirkning, kortet mitt maglet noen komponenter i forbindelse med dette. Endret 26. juni 2004 av Terje82 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå