Gå til innhold

Intel tilbakekaller 915/925 chipset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel fansen er vel like "trofaste" her som flua på hestelorten , detter det ned en ferskere så flytter de over . Det samme vil nok skje her :cool:

Det kan godt hende. Men jeg forventer at Intel gjør noe stort og positivt nå i nærmeste fremtid. Lansering av nye brikkesett og CPU'er gikk ikke akkurat slik jeg håpet. Tester viste negative tall, noe som det ikke burde ha vært.

I tillegg kommer det en OC sperre! Noe som IKKE gjør det bedre i det hele tatt.

Det er bra at Intel tar ansvar for deres feil, det skal de ha kredit for...men så lenge det nye de lanserer er dårligere enn det tidligere, så er det ikke mye å skryte av. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Nei,sant nok ,men den sperren kan omgås og hvor mange vil den ha betydning for , sannsyneligvis en promille eller to , kan til og med hende den slår positivt ut for den vanlige kunde som ser på dette som en ekstra sikkerhet .

Husk vi "klokkere" utgjør en bitte liten del av kundene .

Lenke til kommentar

Ja, men uten overklokking vil ikke Intel få like mye PR som før. Bare tenk hvor mye PR Intel fikk fra Macci og FUGGER fordi de brukte EE CPU'ene til Intel for å slå verdensrekorden i 3dmark med. Det er desverre slik at mange folk tror at 3dmark er alt, og når de ser at Intel ligger på topp, så må vel de være best?

Selv om det er OC sperre, så vil nok noen finne en måte for å fjerne denne sperren. Men det spørs hvordan man skal gjøre det. En BIOS oppdatering vil ivertfall ikke hjelpe. Så da spørs det om man må fysisk gjøre noe, noe som vil skremme mange fra å utføre det.

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Er ikke første gang Intel tilbakekaller chipsett. For endel år tilbake fikk jeg byttet inn et hovedkort som brukte sdram mot et mye dyrere kort inkl. rdram fordi det var noe feil med sdramkortet. Dette gjaldt alle som hadde kjøpt kortet. Jeg var hvertfall superfornøyd med resultatet. :)

Edit: Lugmeister skrev det samme. :lol:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Jeg sendte inn kortet og fikk pengene igjen :-).

Jeg leverte inn kortet i butikken der jeg hadde kjøpt det og fikk utlevert et nytt + minne samtidig. Det var jo en kjempebra deal. :thumbup: Grunnen til at jeg ikke kjøpte rdram(rambus) kortet i utgangspunktet var jo fordi rdram'en var så vanvittig overpriset + kortet var dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...