Gå til innhold

Hvordan sorterer du musikken din?

Jonnar

Anbefalte innlegg

Sorterer digitalt artist -> album (+ en mappe for enkeltsanger). Åpner hele herligheten i winamp og har fin oversikt. :)

Litt dumt med den nye winampen da, som absolutt skal "telle" alle sangene hvis du åpner noe nytt, så når jeg åpner denne mappa etter å ha sortert inn nye ting, og vil ha alt alfabetisk inn i winamp, tar det lang tid å scrolle gjennom alt sammen... Men, ehhh, jeg overlever. ;)

Cd-ene mine står/ligger hulter til bulter/i hauger. :no::blush:

Edit: ...(punktum)...

Endret av nr.4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey starter da med mappen musikk-->genre (rock,pop osv)-->band navn-->album-->sangene

dette er hvis jeg har mye av de bandene/artistene, hvis ikke kuttes som regel alum grenen ut. Har også tagget stort sett alle filene selv, slik at jeg får det slik jeg vil ha det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Alfabetisk etter BAND---->Album, med skiller

-------A--------------

Audioslave

-------B--------------

Beck

osv, osv

Fungerer glimrende, annet fungerer ikke, hehe

CD'ene er sirlig plassert i hyller på veggen......

Endret av Li1
Lenke til kommentar

I musikkmappa mi så har jeg musikken inndelt slik:

Genre>Band>Album

Slik.

Det er hendig slik, slipper jeg å bla igjennom alle banda.

I cd hylla er det inndelt slik at det går alfabetisk og albumene til bandene står i kronologisk rekkefølge.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar

På dataen har jeg en mappe som heter mp3 og der er det jeg lasta ned med KaZaA og en mappe som heter My Downloads hvor jeg har det jeg har øasta ned med Bear Share...

CD samlingen er sortert slik at det som er bra (de nyeste cd'ene innenfor rock blir det vel egentlig) står på rommet mitt og alt av cd'er jeg har kjøpt før ( alt mulig dritt altså) står i en mye større cd-hylle og er vel sortert etter hva slags muikk det er ( det var ikke jeg som gjorde det, det var typen min som er veldig nøye på at cd o.l. skal være sortert)

Lenke til kommentar

Har ei mappe som heter Min Musikk, med de følgene undermappene:

Black Metal

Death Metal

Doom Metal

Film Musikk

Grindcore Metal

Hardcore Metal

Heavy Metal

Hip Hop

Intervjuer

Metal

Nu Metal

Pop

Rock

Speed Metal

Annet

Techno

Nesten alle sangene mine har Artist - Plate - Nr - Sang. Har ingen anelse på hvor mange timer jeg har brukt på å få alle de sangene inn i det systemet, men det er ganske mange.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

I CD-hylla:

Artister alfabetisk og albumene i kronologisk rekkefølge for den artisten.

På PC'en:

En mappe pr. artist og filnavn på denne måten:

Arist - Albumnavn - Låtnummer - Låtnavn

Da blir det f.eks.:

Sahara Hotnights - Jennie Bomb - 06 - No big deal.mp3

Som ligger i mappa Sahara Hotnights.

Låtnummeret MÅ med ellers blir det jo bare kluss når man skal høre et album i sin helhet f.eks.

Lenke til kommentar

Musikk samlinga er vel en av de få steder menn vet å ha orden :)

I cd'ene går d alfabetsik.

På HD'ene er d en HD for gamle ting en for nyere. På den HD'n med nyere musikk er d meste delt inn i datorelaterte mapper (for å gjøre d enkelt for venner på nettet og se hva som er nytt), når ting er ute av dato dumpes d i mapper som noen lunde beskriver stemninga sangen gir/ i hvilken sammenheng den kan brukes,... ganske tidkrevende.

(Laster man ned mye funker d dårlig å ha alt i en kazaa-mappe, ikke den p2p jeg bruker.)

På den gamle er d mest bare sjanger og så a, b, c, d osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...