Gå til innhold

ASUS eller Gainward ??

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nytt skjermkort snart og har tenkt å kjøpe GeForce 4 Ti 4400. Jeg lurer på hva som er best: Gainward eller ASUS ? Hvis noen kunne dele erfaringer ville det vært fint.

[ Denne Melding var redigert av: The_Trick på 2002-04-18 22:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-18 22:45, The_Trick skrev:

Jeg skal kjøpe nytt skjermkort snart og har tenkt å kjøpe GeForce 4 Ti 4400. Jeg lurer på hva som er best: Gainward eller ASUS ? Hvis noen kunne dele erfaringer ville det vært fint.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: The_Trick på 2002-04-18 22:47 ]</font>

Begge er i utgangspunktet bra.....

men gainward sine er mest kjent og populære fordi de er ganske overklokkbare!!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-18 22:53, Galandrik skrev:

Jeg har et Gainward kort, det funker bra og kan overklokkes mye....

Minuset er at Gainward har elendige drivere så du blir nødt til å oppdatere de.

Tror ikke det finnes mange som bruker "orginal" driver fra produsenten selv :smile: dette er jo som oftest en urgammel nvidia driver som de har puttet masse ekstra søppel inn i. Men anyway, det er jo ikke vits å kjøre den(?). Ingen produsenter av nvidia skjermkort til dags dato (utenom Ati da), tar vel utgangspunkt i at de som kjøper, vil bruke nvidia sine egene driver?

Jeg hadde kjøpt Gainward, best på overklokking, meget god 2d, bra komponenter bruker de også (kvalitesram osv).

Asus får mye pepper for ekstremt dårlig 2d på sin Geforce serie. mye pågrunn av et dårlig filter.

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-04-18 22:58 ]

Lenke til kommentar

Jeg har et ASUS kort og er meget fornøyd med det. Jeg har ikke opplevd at det har krasjet noen gang. Det avgir heller ikke mye varme. Jeg vet ikke hvordan varmeutviklingen på et Gainward kort er.

Så... hvis du ikke har planer om å overklokke litt, så kan du egentlig velge det alternativet du selv føler for (ofte det rimeligste). og en ting.. ikke brenn deg på det samme som jeg gjorde... heh.. /me savner TV-out.. hehe...

Lenke til kommentar

Jeg var i alle fall svært fornøyd både med mitt ASUS GeForce2 GTS og Gainward GeForce2 TI/500XP. Tror ikke det er veldig mye forskjell uansett hvilken produsent du velger, selv om Gainward ofte setter på bedre minne. Til og med Creative kan begynne å bli et alternativ, siden de ikke lenger produserer selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...