PoWit Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg kjøpte et kabinett: http://www.hardware.no/tester/kabinett/qtec_6053/ Der det fulgte med 3 "low-noise" neon vifter. Disse bråker som et hælvete , men lysene er fine å ha Jeg lurte på om jeg ødelegger noe annet enn viften hvis jeg teiper fast bladene eller stikker inn en pinne? Og om lysene stopper hvis viften stopper? Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Vel. Lysene vil jo lyse på fult i og med at du ikke setter ned spenningen. Men det er ikke og anbefalle det du vurderer. Viftene blir ødelagt. Motoren har ikke godt av det der. Kjøp heller en vifte styring og sett ned hastigheten. Lysene vil selvsagt bli svakere men du har da vifter mye lengere. Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 De viftene bråker så mye at de er helt ubrukelige. Så jeg kan gjerne ødelgge dem Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Q-Tec = alt dem lager, lager masse LYD *truse me* Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Sunbeam Rheobus viftestyring er din venn. Kjøpes på microplex.no Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Viftene kan ike reguleres. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 de fleste kan ved hjelp av en rheobus.. eller. alle kan justeres.. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Og hva er grunnen til at de ikke kan reguleres? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Kutt heller ledningen til vifta, istedet for å stikke noe inni den. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg lurte på om jeg ødelegger noe annet enn viften hvis jeg teiper fast bladene eller stikker inn en pinne? Og om lysene stopper hvis viften stopper? Tror ikke det er så veldig bra for viften, lyset vil nok lyse men du ødelegger spolen i vifta, brenner den opp så lyser det ikke mer Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Kutt heller ledningen til vifta, istedet for å stikke noe inni den. da funker vel neppe lysene.. og det var vel det som var vitsen.. Nei, kjøp deg denne Lenke til kommentar
Propaganda1 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 da funker vel neppe lysene.. og det var vel det som var vitsen.. Nei, kjøp deg denne er vel separate ledninger til vifta,og til lysene,eller? i såfall så skal det jo være mulig å kutte ledningene til vifta? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) slettet Endret 26. juni 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Det eneste alternativet slik jeg ser det (uten å kjøpe nye vifter) blir å demontere selve motordelen på vifta. Ta av rotoren og demonter ledningene i spolen... da vil hvertfall lysene være der. Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Jo sorry, det går vel med en vifte styring. men jeg har nemlig prøvd med en singel viftestyring (den hjalp ikke). Men det er jo to ledninger til vifte: En for strøm UT og en for strøm INN. Det er en sort og en rød ledning. Takk Pollux ditt råd funker nok Endret 26. juni 2004 av PoWit Lenke til kommentar
pett Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Q-Tec = alt dem lager, lager masse LYD *truse me* Ja truse deg... Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) trust meg da, visst du ikke skjønte den! må vel ikke bruke teskje på deg ? Endret 28. juni 2004 av hauer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå