Gå til innhold

Oppgradere til 64bits system

Mira

Anbefalte innlegg

Er to grunner til at jeg vil oppgradere, har hatt mye problemer med pcen i det siste, og jeg vet at det re noen småfeil på HK mitt.

Dessuten gjør det ikke noe med et enda raskere system ;)

HAr ca 4000 jeg vil sette av, til HK og CPU, noen som har noen tips.

Bør være så stabilt som mulig, forøvrig skader det ikke om oppsettet har gode overklokkingsmuligheter.

Noen som hadde orka og tatt seg bryet med å sette opp noen forslag?

:wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, Windows XP 64-Bit edition, og Windows 2003 utnytter 64- Bit muligheter for fullt (og er fullt kompatibelt med 32- Bit programmer). Der merker du stor forskjell.

Software produktene kommer etter, men OS-et er faktisk det som kjører programmene. Bedre båndsbredde til CPU-en er ikke en dårlig ting.

Men 64- Bit systemer er dyrt. Særlig CPU-en. Du får vurdere sjøl.

Endret av chrml
Lenke til kommentar
personlig ville jeg ikke ha oppgradert til 64 bits, da det er så lite av markedet som støtter det.. og ja, jeg vet at 64bits er 32bits kompatible, men da mister du noe av meningen med å ha 64 bits..

Muligheten er der og ytelsen er også meget bra!

Lenke til kommentar

ville gått for det epox kortet var jeg deg, om du vurderer overklokking bør duta en tur innom overklokking.no og sjekke opp bra vifter. en 3dfxcool-vifte til 400 pluss artic silver til 100-lappen burde gjøre deg istand til litt overklokking, eventuelt kjøp en rimeligee prosessor å kjøp deg vannkjøling...

Lenke til kommentar
ville gått for det epox kortet var jeg deg, om du vurderer overklokking bør duta en tur innom overklokking.no og sjekke opp bra vifter. en 3dfxcool-vifte til 400 pluss artic silver til 100-lappen burde gjøre deg istand til litt overklokking, eventuelt kjøp en rimeligee prosessor å kjøp deg vannkjøling...

Vannkjøling er for geeks som absolutt ikke er fornøyde med en drit, og som absolutt må ha en CPU på noen MHz raskere som de ikke merker forskjell på uansett.

Lenke til kommentar

Vannkjøling har jeg alt, bare ikke fått det inn enda, pga noe plassproblemer. Et nForce 3 250gb er obligatorisk, glemte å nevne det i topic. Men alle ville gått for AMD?

og btw, jeg kjører windows XP pro, og er forestsen veldig misfornøyd;)

Lenke til kommentar

Greit nok at det ikke er mye som støtter 64-bit kode enda, men hovedgrunnen til å velge en A64 prosessor nå er at det kort og greit er den beste prosessoren hands-down for spill. Den er også veldig rimelig, så lenge du holder deg et par hakk ned fra de aller raskeste siste utgavene. Så gjør det jo ikke noe heller at operativsystem, spill og andre programmer kan bli raskere bare pga. patching som åpner for 64-bits kode. Det er liksom bare en eksta bonus som vil bli bedre og bedre med tiden.

For hovedkort hadde jeg absolutt gått for:

MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

1050 på komplett.no

eventuelt platinum edition som har litt mer diverse stæsj, til 150 kr mer.

Da har du ~3000 igjen til CPU. Da går du enten for 3200+ 512Kb cache til ca 2500 på komplett, eller 3000+ 512Kb cache til ca 1650 på komplett. Hold deg til 512Kb versjonene om du vil ha best ytelse i spill. Den ekstra cachen på 1Mb versjonene hjelper deg faktisk mindre enn de få ekstra MHz'ene. (unntak er tunge forutsigbare operasjoner, som encoding, kompressjon og noen andre server-type oppgaver).

Velg CPU fra det din økonomi tilsier. Du har ihvertfall råd til 3200+ og alikevel komme godt under budsjett.

-Stigma

Lenke til kommentar
Vannkjøling er for geeks som absolutt ikke er fornøyde med en drit, og som absolutt må ha en CPU på noen MHz raskere som de ikke merker forskjell på uansett.

Skal du fornerme noen, så kan du ihverfall prøve å lære deg noen fakta først. Vannkjøling har mange andre fordeler enn bare ekstremkjøling. Fremst av disse er støy-reduksjon, og jeg kjenner personlig mange som bruker vannkjøling akkurat av denne grunnen.

Uansett, så er det så vannvittig idiotisk å slenge dritt mot andre som bruker penger på ting som du ikke synes er viktig. Well guess what, ingen bryr seg om hva du synes, så for fremtiden kan du gjerne holde slike grunnlagsløse fornermende kommentarer til deg selv.

-Stigma

Lenke til kommentar

Skal selv oppgradere og vurderer sterkt dette:

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

Men når det gjelder minne så er jeg helt grønn.

Noen som har tips til 1024 MB minne som passer ? Helst ikke over 2000,-

Skal ikke overklokke, trenger bare et raskere system enn jeg har idag og som er stabilt.

Lenke til kommentar
Skal selv oppgradere og vurderer sterkt dette:

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

Men når det gjelder minne så er jeg helt grønn.

Noen som har tips til 1024 MB minne som passer ? Helst ikke over 2000,-

Skal ikke overklokke, trenger bare et raskere system enn jeg har idag og som er stabilt.

Akkurat samme setup som jeg skal gå for. Personlig går jeg får Geil PC-500 Golden dragon 2x512Mb til 2800. Men jeg skal overklokkke masse da, så dette er ikke å annbefale for deg.

Til vanlig uklokket bruk annbefaler jeg denne:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118498&cks=PRL

eller denne:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=PRL

Det er essensielt samme type ram, men Corsair er regnet som en del bedre merke enn Twinmos av mange. Blir opp ti ldeg om det er verdt en hundrelapp ekstra for å ha et større mer kjennt merke.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...