Gå til innhold

GeIL på både Athlon XP og Athlon 64?

Raggis

Anbefalte innlegg

Håper noen av dere "guruer" her kan hjelpe meg litt. Med å svare på noen spørsmål.

Bakgrunn:

Jeg har idag en Athlon XP 2600+ (t-bred 333mhz) på ett ASUS A7N8X-Delux (rev 1.xx). Har hatt den ett par år uten å klokke. Skal trolig i vinter ta en større oppgradering til et Athlon 64 basert system, blir vel da trolig ett nforce 3 250 kort av ett eller annet slag.

Spørsmål:

Tenkte nå å klokke denne maskinen frem til oppgradering, men har nå for dårlig minne (Apacer PC 2700). Har igjennom jobben tilgang til sinnsykt gode priser på GeIL ram (kun til eget bruk), så hvis merke er bruktbart kan jeg spare mye penger.

-Er GeIL ram bra, noe å satse på?

-Kan jeg kjøpe ram nå som jeg kan bruke nå, som også er kompatibel med ett nforce 3 250 kort i nær fremtid?

-Hvis ja på forrige spørsmål, er noen av disse gode valg:GeIL Ultra Platinum PC3200 eller GeIL Golden Dragon PC3200 400MHz Dual Channel DDR Kit . Eller er noen andre jeg bør se på.

-Er det noen hensikt å satse på f.eks PC3700 eller PC4000 ram i stedet?

Håper noen som har fornuftige svar, tar seg 5 min.

Endret av Raggis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du skal ha Geil, så tror jeg du gjør lurt i å gå for Golden Dragon brikkene. disse brikkene genererer mye mindre varme enn Ultra Platinum. hadde jeg vært deg, så ville jeg ventet med å kjøpe minne før jeg trengte det. nå er det jo en del nye ting som kommer på markedet i løpet av noen mnd.

men ja, geil er helt greie brikker. det fine er jo at de har "life time" garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...